ua en ru

Японці нарешті випробували свій перший за 40 років пасажирський реактивний літак

Японці нарешті випробували свій перший за 40 років пасажирський реактивний літак Фото: Реактивний літак MRJ компанії Mitsubishi

Лайнер, розроблений підрозділом Mitsubishi Heavy Industries концерну Mitsubishi, став першим пасажирським літаком, сконструйованим у Японії після 1962 року

Після серії виробничих затримок регіональний реактивний літак MRJ-90 (Mitsubishi Regional Jet) здійснив перший випробувальний політ.

Спочатку планувалося, що випробування MRJ-90 почнуться в травні. Пізніше з'ясувалося, що конструкція літака потребує доопрацювання, та пробний політ перенесли на жовтень. Однак "дебют" лайнера відбувся тільки 11 листопада.

Літак стартував зі злітно-посадкової смуги аеропорту міста Нагоя і через годину благополучно повернувся назад.

В даний час літальний апарат представлений в декількох модифікаціях: в MRJ 70 передбачено 76 пасажирських місць, а MRJ 90 - з подовженим фюзеляжем - розрахований на 88 пасажирів. Пізніше, зазначають виробники, може з'явитися і модифікація на 100 пасажирських місць.

Основний колір лівреї MRJ-90 - білий, доповнений сірим, синім, червоним і золотим.

Фото: Японський реактивний літак MRJ

Заявлена ціна лайнера - від $46,3 млн до $47,3 млн, повідомляє The Wall Street Journal. Видання протмечает також, що перший серійний літак MRJ буде проданий в червні 2017 року великому перевізнику Японії - ANA Holdings. На даний момент авіаперевізники, включаючи ANA, американські Trans State Holdings, SkyWest, Eastern Air Line, а також Air Mandalay з М'янми, замовили в цілому 407 літаків (223 у твердих замовлень і ще 184 в опціонах на дозамовлення). Найбільший замовлення (на 200 лайнерів) розмістила SkyWest - найбільша регіональна авіакомпанія світу.

До речі, доанадские дизайнери Чарльз Бомбардьер і Рей Мэттисон розробили концепт нового гіперзвукового літака, швидкість якого дозволить долетіти з Лондона в Нью-Йорк всього за півгодини.