Київському велотреку бути! Покататися на архітектурній пам'ятці запрошують на початку літа
Крім повністю оновленого велопокрытия в новому спортивному комплексі з'явиться велошкола, тренажерний зал, майстерня для ремонту велосипедів. Підземний паркінг також залишається
Столичний велотрек обіцяють здати в експлуатацію вже на початку літа 2016 року. Про це повідомив заступник голови КМДА Олександр Спасибко під час останнього інспектування об'єкта. При цьому чиновник підтвердив інформацію про те, що незважаючи на протести громадськості, біля велотреку все-таки з'явиться паркінг.
"На початку літа всі роботи з реконструкції об'єкта будуть завершені. Поруч буде побудований паркінг, щоб всі бажаючі змогли приїхати на автомобілі, залишити його в зручному місці і покататися на велосипеді або погуляти у сквері", - уточнив Олександр Спасибко.
Фото: Ділянка під паркінг біля велотреку вже виділено. Фундамент будується (Styler.rbc.us)
Під паркінг на 40 машиномісць виділили земельну ділянку між велотреком та сквером. Автостоянка передбачає можливість паркування мікроавтобусів, які будуть використовуватися командами велосипедистів.
Відреставрований велотрек буде являти собою справжній центр столичної велокультури. На території об'єкта побудують адміністративно-спортивний комплекс, де облаштують медпункт, тренажерний зал, сайклінг-студію, майстерню для ремонту велосипедів, роздягальні, душові та кафе. Також тут планують організувати велошколу. Спасибко уточнює, що оновлений велотрек буде являє собою новий суспільний простір для культурно-спортивного відпочинку.
Фото: Проект включає реставрацію трибун на 280 глядачів (Styler.rbc.us)
Роботи з реконструкції велотреку та будівництва нових об'єктів ведуться активно. На будмайданчику працює 60 будівельників. Олександр Спасибко запевнив, що всі роботи будуть виконані в строк. Хоча про конкретну дату інформації немає.
"Думаю, що за місяць ми закінчимо будівництво зовнішніх інженерних мереж. А що стосується самого велотреку, то тут все зрозуміло. Всі матеріали вже куплені, не бачу жодних проблем, щоб ми завершили вчасно цей об'єкт. Ми не працюємо на якусь конкретну дату. Ми хочемо зробити все якісно і сучасно", - говорить Спасибко.
Фото: Сусідні будинки дуже щільно прилягають до території велотреку, створюючи перешкоди для проведення будівельних робіт (Styler.rbc.us)
Заступник голови КМДА повідомив, що головна проблема проекту – дуже щільна забудова біля велотреку. Крім того, багато зовнішніх інженерних мереж застаріли і потребують заміни. Приміром, за словами чиновника, теплотраса "швидше гріє повітря". Спасибко уточнив, що нові мережі будуть відповідати всім нормам енергоефективності.
"Хочеться, щоб велотрек був ще більше, але враховуючи забудову поруч, зовнішні габарити об'єкта залишаться колишніми. Але в центрі трек буде істотно модернізований, навіть з'являться приміщення для створення музею велоспорту", - прокоментував ситуацію Євген Городилів, заступник директора КП "Житлоінвестбуд-УКБ", яке виступає замовником реставрації.
Фото: В центрі київського велотреку також з'явиться музей велоспорту (Styler.rbc.us)
Городилів розповів, що на сьогоднішній день повністю проведено демонтаж старих аварійних конструкцій. Саме ця частина часу була найбільш об'ємною. Сьогодні проводяться роботи з відновлення робочої частини велотреку.
"Особливу увагу ми сьогодні приділяємо відновлення полотно велотреку. Це дуже складна робота, тому що аналогічних проектів за останні роки в Україні не було. Для цієї роботи ми залучили фахівців італійської компанії МАРЕІ. Вони дають нам рекомендації за матеріалами, відновлення бетону, зовнішнього покриття", - каже Євген Городилів.
Покриття будуть укладати в останню чергу. Експерти підкреслюють, що для таких робіт необхідно дотримати особливі умови (відсутність пилу, дощу). В іншому випадку відбудеться відшарування покриття. Особливе полотно будуть укладати з 1 квітня.
Фото: Зараз відновлюють бетонне покриття київського велотреку (Styler.rbc.us)
Геометрія велотреку – ще один важливий нюанс реконструкції.
"Нам належить виконати великий обсяг робіт по відновленню геометрії велотреку. Частина треку була зруйнована і відновлена силами самих велосипедистів. На жаль, не всі вимоги були дотримані. Тому частину полотна прийшла в непридатний стан. Всі такі ділянки були демонтовані і відбудовані заново", - підсумував Городилів.
Приблизну вартість реставраційних робіт столичного велотреку оцінюють у 58 млн грн. Остаточний кошторис буде підведено після введення об'єкта в експлуатацію. На сьогоднішній день, як уточнив Городилів, всі будівельні роботи проводяться за обігові кошти КП "Житлоінвестбуд-УКБ".
Фото: Велотрек в Києві ще мало схожий на сучасний спортивний центр (Styler.rbc.us)
У 1913 році ініціатором створення велотреку став киянин Іван Біленко. Довжина велосипедної доріжки становить 286 м. Ширина на віражах — 8 м. Кут максимального нахилу — 38°. В 2009 році один з найстаріших велотреков Європи був практично повністю зруйнований за згодою міської влади під час будівництва багатоповерхівки.
Слід зазначити, що це не перший велотрек в Києві. Першість належить "циклодрону", який розташовувався за адресою Бібіковський бульвар, № 77. Тут 23 травня 1899 року відбулися перші велосипедні гонки, які були організовані Київським товариством велосипедистів.
Другий київський велотрек за ініціативою киянина Івана Пилиповича Беленко був побудований в 1913 році і розташовувався у дворі між вулицями Богдана Хмельницького та Чапаєва. Велотрек побудували на місці Афанасьевского яру, який засипали в кінці ХІХ століття. У центральній частині засипаного яру, в заплаві річки Либідь і був побудований велотрек.
Пам'ятником архітектури він став у 1998 році за рішенням Київської міськадміністрації.
Відкритий столичний велотрек знаходиться на вул. Богдана Хмельницького, 58.