ua en ru

Антон Лірник: Українці ніколи не були проти того, щоб посміятися над собою

Антон Лірник: Українці ніколи не були проти того, щоб посміятися над собою Фото: Антон Лірник

Про те, як все встигати, про природу гумору, цензуру, особливості професії коміка і нові проекти - в інтерв'ю для Styler

На українських телеекранах стало з'являтися все більше гумористичних проектів. Як наслідок – глядач став придивлятися до тих, хто їх веселить. Жарти можуть принести народну любов і викликати обурення. Антона Лірника багато знають по "Дуету імені Чехова", який більшу популярність придбав після участі у КВК і Comedy Club.

Коли "Дует" розпався, Лірник і його колега по сцені Андрій Молочний продовжили займатися кожен своїми проектами. Зараз Антон Лірник відомий як тренер "Лиги Смеха", режисер, сценарист, актор і продюсер. Ще він пише п'єси, книги і мріє створити справжнє гумористичне кабаре.

Антон, який зараз гумор в Україні? Над чим ми сміємося? Напевно, ти аналізував природу того, з чим тобі доводиться працювати.

- В українців завжди було хороше і правильне почуття гумору, причому правильне в тому сенсі, що українці ніколи не були проти того, щоб посміятися над собою. Дуже багато прикладів з літератури, кіно або драматичного мистецтва, де українці показують себе в якомусь смішному світлі, тому що дійсно дуже багато речей можна розкрити з допомогою самоіронії. Тому сама форма гумору, коли людина не соромиться зізнатися в тому, що інші вважають гордістю, це для мене знак того, що людина вільна від забобонів і зайвого пафосу. Якісний гумор, я вважаю, повинен боротися з пафосом, повинен його руйнувати. Всі ці вульгарні зайві, скажімо так, нашарування, які людина навколо себе вистоює "найкращий, найкрасивіший, самий правильний", коли він любить тільки правильні речі і його думка завжди найправильніше - ось це і є непотрібний пафос і лушпиння, яку гумор намагається зривати.

Якщо українці люблять посміятися над собою? Чому тоді так вийшло у випадку з "Кварталом 95"?

- Час від часу це може досягати різних форм. І в якийсь момент сатира може бути трохи більше гострою і зачепити когось дуже сильно. Іноді люди забувають, що це гумор і що в цьому є цілюща функція сатири, щоб показати наболіле, найбільш нагальні речі, показати їх, так щоб ти і засміявся, але і задумався. Тому час від часу сатира може ображати, зачіпати ось такі глибинні, здавалося б, почуття. В цю секунду завжди потрібно замислюватися про те, проти чого спрямована жарт. В чому суть? Якщо просто познущатися – це погано. А якщо відкрити йому очі на якісь речі просто з допомогою гумору – тоді це потрібно. Це як зірвати пластир – це потрібно зробити, щоб дати зрозуміти людині, що пластир пора міняти. У випадку з "Кварталом 95" вони потрапили якраз у таку ситуацію, коли занадто сміливі, занадто гострі і болючі речі для суспільства розкриваються. І не всі люди готові це сприймати як гумор. Форма подачі дуже важлива, природно. Просто в той момент, коли вся країна захоплена пафосними речами, коли не проходить жодної важливої публікації без слів "Герой", "Батьківщина". Коли в країні люди починають писати слова з великих літер, це хвороба пафосу і перебільшення власної значущості і присутності в цих подіях. А гумор і ось така сатира якраз для того і існують, щоб людина розуміла, що ми всі однакові і не треба перетворювати кожен свій вчинок вчинок з великої літери.

Що тоді, необхідно вводити цензуру, підбирати потрібні слова?

- Цензура – це ніколи не вихід. Я за самоцензуру. Це як, знаєте, коли кажуть "давайте заборонимо виконавців, які співають російською мовою", а потім ми бачимо, що трансляція концертів цих виконавців на деяких каналах приносить високі рейтинги і виявляється, що його дивляться більшість наших телеглядачів. Так хто проти кого бореться? Ось що найдивніше. Більшість людей дивиться це, так чому ми вважаємо, що це потрібно забороняти? Потрібно ще про це задуматися. Цензура не допоможе, вона ніколи не допомагала. А ось самоцензура – це більш правильно. Перед тим як критикувати когось, потрібно подивитися з усіх точок зору на те, що критикуєш. Зараз дуже легко кричати і закидати камінням і звинувачувати всіх навколо у "зраді". Вся ця агресія, яка виходить назовні, вона шукає собі будь-яку мету і ось зараз попався "Квартал" в якості мети. Потрібно намагатися в собі стримувати. Потрібно зрозуміти, чому в тобі стільки агресії, звідки вона береться? І направити її в інше русло, і шукати як від неї позбутися.

У "Дуету імені Чехова" були колись такі випадки?

- Ми дуже давно відійшли від гострих політичних та соціальних тем. Навмисно. В якийсь момент ми просто втомилися від того, що ми теж були в якійсь мірі лікарями соціуму, і теж розкривали якісь речі, і нам здавалося, що це наше, і нам це потрібно, і люди від нас цього чекають. А потім в якийсь момент накопичилася певна втома від того, що ти весь час заради того, щоб зробити гумор з якогось негативу чи поганих людей, ситуацій, неправильних рішень чи ідіотською політики, повинен в цьому копатися і знайти гумор. У підсумку виходить смішно, усім весело - і це правильно, але сам процес стомлює. Ти кожен день повинен копирсатися в цьому. У якийсь момент це набридає, і ти розумієш, що ти над ними смієшся, іноді це спрацьовує, у людей починає включатися мозок, але це потрібно стільки працювати, стільки часу витратити, щоб у людей почав включатися мозок, що це виявилося непосильним завданням для нас двох, для дуету. Нам важко в тому плані, що ми не тільки показуємо ці номери на сцені, ми ж ще їх пишемо самі, тому ти повинен тижнями сидіти придумувати номер, і в якийсь момент тобі стає бридким сам образ, який та показуєш. Ти занадто довго вдивляєшся в цього політика і починаєш розуміти, що він насправді не такий вже і смішний. Він просто огидний, і тобі не хочеться мати з ним нічого спільного. Ти просто говориш собі "ні, я не можу цього більше витримувати, нехай інші сміються над політиками, це не моє".

Якими проектами ти займаєшся зараз?

- Знімаємо четырехсерийку "Заміж після всіх", зняли вже "Пограбування по-жіночому". Остання - жіноча пригодницька комедія, була вже у ефірі на "Інтері". "Заміж після всіх" плануємо закінчити восени. Вихід на екрани – поки невідомо. Ще – "Кращий тиждень мого життя" на 1+1. Тут ми виступили як продакшну – "Імперія добра". Знімали під невсипущим контролем 1+1 (сміється). Ініціатива виходила з боку каналу, тому завдання продакшну була реалізувати завдання, які нам поставили. Восени, в жовтні, буде ефір. 8 серій. Історія молодої пари, яка збирається через тиждень одружитися. У центрі сюжету наречений, який примудряється вляпатися з однієї комічної ситуації в іншу. За його пригодами і спритністю спостерігають батьки нареченої, яким він намагається сподобатися. На шляху головного героя виникає безліч перешкод, безглуздих ситуацій, і кожна спроба виправити становище обертається повним провалом.

Серіал "Кандидат" - це ваш проект або теж 1+1?

- Ні. У написанні та розробці ідеї ми не брали участі. Виробництвом займався "1+1 Продакшн". Підібрався такий шикарний колектив, що багато нових речей актори пропонували на майданчику. Ми дуже багато імпровізували, режисер нам дозволяв це робити. Честь йому і хвала за це. Сподіваюся, що більша частина того, що ми придумали на майданчику, піде в ефір.

Ти стаєш героями або граєш себе?

- Я уявляю, як би я поводився, потрапивши в певну ситуацію. Виходжу зсередини, з власних переживань і якостей. Саме тому мій персонаж, наприклад, в "Чоловікові нарозхват" змінився під мене. Тому мені легко грати, хоча, звичайно, я не порівняти з геніальними акторами театральними.

З "Кандидатом" так само історія?

- Сподіваюся, ні, тому що я граю дивакуватого і дуже наївного людини. Можна сказати, я граю свого молодшого наївного брата, якого мені шкода. Я щиро сподіваюся, що я не такий (сміється). Це дуже простодушний чоловік, який всупереч здоровому глузду стає кандидатом у мери. Він сам це відчуває, що це не його. Він не знає, що з цим робити. Він розуміє, що йому потрібно обманювати людей, а йому це не подобається, він пручається максимально. Головний конфлікт – це його команда, яка допомагає йому стати мером.

Антон Лірник

Фото: "Цензура не допоможе, вона ніколи не допомагала. А ось самоцензура – це більш правильно", - Антон Лірник

Порівнюють проект "Кандидат" із "Слугою народу"? А твого персонажа з персонажем Зеленського? Адже вони чимось схожі?

- Це абсолютно різні проекти і за сюжетом, і за жанром. В "Кандидата" події розгортаються навколо передвиборної гонки. І вийде з неї переможцем Калач, глядачеві належить дізнатися. У "Слуги народу" глядач спостерігає за діями людини, який вже отримав президентське крісло. Крім того, наш серіал замислювався як "мок'юментарі" - смішна пародія на документальне кіно. Та й масштаб інший - мій персонаж живе в невеликому, провінційному місті, серед звичайних, пересічних українців. І це найсмішніше в серіалі, як з простакуватого "людини з народу" намагаються зробити політика.

Про що може сказати цей персонаж або фільм, що може донести глядачеві?

- Як і багато фільми, він вчить залишатись людиною, вірити в любов і бути чесним і щирим. Всі ці вічні цінності, які здаються заїждженими, він розкриває. Бути людиною - і тоді все буде правильно. Серіал вчить тому, що, якщо тобі потрібно обдурити людину, щоб досягти якогось успіху, або сказати правду – скажи правду, все одно так буде краще.

Тобі більше подобається зніматися чи все-таки писати?

- Важко сказати, бо цікаво і те, і інше. Не цікаво тільки бути продюсером. Це серйозне випробування, тому що на тебе звалюється робота величезної кількості людей, які, якщо тобі пощастило, працюють добре, якщо не пощастило – вони працюють погано, але відповідаєш все одно ти. У випадку з написанням, дуже подобається сам процес створення. Потім режисер щось додасть від себе, редактор, продюсер щось додасть, актори, монтаж, але ти був першим. Ти був тією людиною, яка це все придумав. Все це зміниться, але, якби не було тих перших рядків, нічого б не було.

Не ображає, коли режисери і актори змінюють те, що ти придумав?

- Найголовніше правило в роботі сценариста – це не написання, а переписування. Якщо цей перший закон приймати, то далі піде. Якщо не приймаєш, ти не зможеш бути сценаристом. Ти повинен весь час робити краще або по-іншому. Робити так, щоб це влаштовувало всіх: актора, режисера, продюсера і телеглядача. Щоб це було ідеально. Крім того, є ще така особливість, як драматургія. Ти повинен придумувати таку історію, яка не зміниться від того, що продюсер поміняє всі слова в твоєму сценарії. І ось те, що ти перший і приніс цей сценарій, цим ти запускаєш всю цю "махіну". І це мене приваблює.

Є проекти, якими ти найбільше пишаєшся як сценарист?

- Вони завжди в майбутньому. Як тільки почнеш говорити про те, що мій найкращий проект - ось такий-то, це зупинка. Але я пишаюся усіма проектами, які я робив. Просто є проекти, які вийшли не в той час і не потрапили в свого глядача. Наприклад, проект "Про що говорять тварини". На "Новому каналі" вийшло всього кілька випусків. Рекламна кампанія, як на мене, була зроблена не зовсім правильно, крім того, він стояв у такий час і в такому місці, глядач його не зрозумів - і його зняли з ефіру. Але я до сих пір вважаю, що це чудове твір, дуже цікаве, яке в підсумку мало хто подивився. Ми доклали дуже багато зусиль і зробили смішне круте шоу, яке із-за якихось нестиковок не дійшла до глядача. Ось за це завжди прикро.

Потрапляння до глядача - це ж відноситься і до самого гумору. Щоб у підсумку всім було смішно, необхідно знати, які жарти любить глядач. Про що зараз жартують в Україні?

- Не хочеться перераховувати назв, але всі ті, хто зараз на телебаченні існують, придумали якісь свої формати, свої образи, закріпилися і далі тримають хорошу, якісну планку гумору. Мені здається, набагато цікавіше ті проекти, які поки не вийшли на телевізорі. Умовно, проекти, що стосуються такого жанру, як стендап, це якраз найцікавіше, що відбувається в гуморі сьогодні. Не так часто на телебачення потрапляють стендаперы, але як раз там самі модні і самі актуальні жарти. Це як раз ті люди, які беруть для жартів прості побутові теми і звичайної людини. Вони беруть ті речі, які сьогодні виникають. Це дуже правильно і дуже корисно. Люди, які працюють на телебаченні, завжди пам'ятають про те, що телевізор дивиться жінка 30 років. Тому все, що показують на ТБ – в основному для них. І роблять проекти, які будуть смішними і зрозумілими для жінки 30 років, живе не в Києві. Безумовно, весь гумор ТБ в основному орієнтований на такого глядача.

Якщо брати найкращих коміків в цьому жанрі, це американські стендаперы. І вони відрізняються достатньою жорсткістю в гуморі, іноді навіть надмірною. Наприклад, Джордж Карлін, Джіммі Кар – вони досить жорсткі. Наше суспільство готове до таких жартів і комікам?

- Це все розвиток. Якою б привести приклад. Ось люди, які виробляли зброю століттями, спочатку робили якісь прості рушниці, які виходили з ладу після четвертого пострілу, а зараз це високоточна зброя настільки, що неможливо порівняти цей прогрес. Точно також в будь-якій іншій індустрії. Потрібно певну кількість років і роботи, помилок, досвіду, вкладених грошей і зусиль, щоб цей автомат стріляв в точку. Точно так само і гумор. Чим довше людина займається стендапом, тим більше він шліфує свою майстерність. І чим більше глядач дивиться стендапу, тим уважніше він слухає гумор. У людини, який подивився 3, 5, 7, 10 стендапів, почуття гумору починає поліпшуватися. Тому в країнах, в яких стендап-рух налічує десятиліття, глядачі виросли і розшарувалися на певні аудиторії. Є аудиторія, яка дивиться стендапи і любить тонкі жарти, є люди, які тільки прийшли туди і їм потрібні жарти простіше. В Україні такого розшарування немає. Тому не було можливості сформувати цю аудиторію.

Тобто це не через різницю в менталітеті?

- Ні, ми дуже мало відрізняємося в освіченості або у рівні IQ від американців або канадців. Я думаю, що ми дуже схожі. Це перебільшення, що ми кардинально різні люди. Це просто звичка і виховання. Просто у них це існує набагато довше, ніж у нас. Тому нам потрібно до цього звикати. А друге – це привчати аудиторію. Якщо говорити про Британії, у них є гумор, який на широку аудиторію – більш гострий і грубий, і все одно є велика кількість стендаперов, які виступають для своєї маленької аудиторії, для більш інтелектуальної і може менш грубою, але якоїсь окремої, нішевою. Але така аудиторія виникне тоді, коли в країні буде багато стендаперов, багато залів і люди звикнути до того, щоб відвідувати це шоу регулярно.

Я знаю, що ти вчився на журналістиці кілька років і якийсь час навіть працював у цій професії. Не було ніколи думок повернутися в професію?

- Я згадую свій досвід з величезним задоволенням, тому що дійсно це було цікаво і ново. Я тоді займався КВН-ом, і коли я став займатися журналістикою, я зрозумів, що це щось нове, цікаве і для мене журналістика дуже багато дала. У якийсь момент стрибкоподібно я розширив коло свого спілкування. В університеті на журналістиці це було не так виражено, але в школі журналістики, де я навчався пізніше, я повинен був кожен день брати велику кількість інтерв'ю і тому я в лічені дні набув величезну кількість знайомих, і це був для мене великий вибух.

Так ти профі в інтерв'ю, поправляй мене, якщо я щось буду робити не так...

- Ні (сміється), я не профі, тоді цим потрібно займатися постійно. Але я пам'ятаю чому мені подобалася журналістика і чому у мене це виходило. Тому що я вмію слухати людей і, як мені здається, знаходити ті речі, які цікаві людям і витягувати назовні те, що він хотів би сказати, але чомусь себе стримує. Це один із самих головних талантів журналіста. Багатьом людям хочеться про щось поговорити, щось висловити, і ти даєш їм цю можливість, і вони тобі за це вдячні і це прекрасно.

Антон Лірник

Фото: "Я вмію слухати людей і, як мені здається, знаходити ті речі, які цікаві людям і витягувати назовні те, що він хотів би сказати, але чомусь себе стримує. Це один із самих головних талантів журналіста", - Антон Лірник

Чому ти тоді кинув вчитися на журналіста?

- Це сталося не з моєї волі, розформували факультет. В Кіровограді не було іншого такого факультету, тому я перейшов на філологічний. Я б і далі там навчався, і напевно був би журналістом зараз. Потім я став займатися режисурою, гумором і тд. Так що це доля повернула мене, це не я.

Ти дуже давно в гуморі. Постійно потрібно генерувати жарти, жартувати. Ти не втомлюєшся від нього?

- У правильній ситуації організм сам включається, я не знаю чому. Мабуть, ми заточені на цю професію. Мабуть, ми спеціально виведені такі жуки, які повинні цей смішний котити кульку попереду себе (сміється). Це просто тому що ми дуже довго цим займалися і виробили в собі цю звичку до гумору і автоматично шукаємо щось смішне в правильній ситуації. Ось, до речі, у гумористів є й інша риса: з-за того, що вони так багато жартують, вони більш прискіпливі до чужого гумору. Тому, коли виступає гуморист для звичайних людей – це викликає регіт, а коли жартують два гумориста вони навіть не сміються, а просто оцінюють жарти. Це як кухар, який все життя готував страви з ікри. Коли він приходить в ресторан, де всі страви з ікри, він каже: ні, дякую, у мене є своя.

Можна навчитися жартувати?

- Я поки не зустрічав людей, які навчилися гумору, тому не можу сказати, що таке існує. З іншого боку, постійна практика покращує почуття гумору – це точно. Бо все що потрібно це швидкість мислення (і її можна розвивати з допомогою вправ), друге – база знань, її теж можна розвинути. ...за допомогою читання книг, перегляд фільмів, спілкування і тд. Ну і третє - який смак, і ось з ним найважче, тому що є люди, які не можуть подолати свою планку. Тому в теорії, якщо людина задається метою і розвине в собі ці навички, то, напевно, його почуття гумору збільшиться набагато.

Тим не менше багато говорять, що свого роду школа для гумористів – КВК. Дійсно це так?

- Тому що не було іншої школи. Це все одно що говорити, що люди з Радянського Союзу всі виросли з "Жигулів" та "Волг". А тому що не було інших машин. Не було якогось іншого гумористичного шоу, яке б привертало до себе людей і давало можливість пересуватися по так званому гумористичному соціального ліфта. КВН – була єдина можливість для людей, які вміють жартувати, але від нього не потрібно займатися цим щодня, давав можливість реалізації. Точно такою ж була гра "Що? Де? Коли?", тільки вона дозволяла розвиватися в інтелектуальному напрямку і теж потрапити в медіа простір.

Ти зараз дивишся КВН? Змінився гумор в ньому?

- Звичайно ж, намагаюся дивитися КВК, тому що потрібно перебувати в курсі подій на гумористичному ринку. А КВН був і залишається школою для молодих гумористів. Час змінився, і паралельно з КВНом виникли інші проекти, але все одно щось змушує людей грати в нього. Смішніше це шоу не стає, звичайно. Цензура і бажання уникнути гострих тем заважає.

"Ліга сміху" – це гідна альтернатива Квк?

- Звичайно. Якщо є потік води, що тече з гір, треба будувати на ній греблю і виробляти електрику. Якщо греблю знесло, потрібно будувати іншу. Якщо є величезна кількість людей, які хочуть займатися гумором, і немає КВН, потрібно робити щось інше. Причому залучення в цю історію тренерів - це теж чудова знахідка, яка, як мені здається, дуже добре вплинула на цю гру, тому що тепер члени журі не сторонні спостерігачі, а залучені в процес. Такого не було в гуморі раніше, і це здорово. Сподіваюся, редактори читають мої слова: я щасливий працювати з цими редакторами (сміється), я отримую величезне задоволення від роботи з ними і хотів би і далі бути незмінним членом журі.

Ну а як тобі в ролі судді?

- Мені дуже подобається, що я беру участь і допомагаю командам реалізовуватися. У минулому сезоні дві моїх команди потрапили до півфіналу, одна з команд виграла кубок. В цьому сезоні – одна потрапила до півфіналу. Інша справа, що я часто вибираю команди дивні. В минулому році була команда "Тріо різні", на яку не ставили такі великі ставки (переможець "Зимового кубка"), а я був упевнений, що в них є щось цікаве. На цей раз команда "Горобчик", але я бачу цих людей, вони горять цим шоу більше ніж всі команди разом взяті - в цьому їх особливість. Вони хочуть додати якогось божевілля і божевілля в гумор.

Ти береш щось від них?

- Звичайно, у них менше обережності. Це з одного боку добре, з іншого -погано. Вони придумають жарт і впевнені в ній і будуть битися за неї до кінця, я це поважаю. Але моя творчість працює по-іншому: я за те, щоб не боятися переписувати сто разів, щоб було краще. Я проти того, щоб зупинятися першому варіанті, як зі сценарієм. Вони дуже чіпляються за те, що написали і борються з тренерами і редакторами.

Після сезону ви співпрацюєте?

- З "Одеськими Мансами" у нас прекрасна дружба, працюємо разом на концертах, разом розробляли один серіал. На жаль, він не пішов, але думаю, це не останній наш спільний проект. Це якраз той приклад співпраці, який триває далі. З "Воробушками" разом працюємо над виставою і сподіваюся, що до кінця року доопрацюємо його і покажемо в Києві. Божевільний гумор від "Горобчик" і Лірник.

Ти згадав про театр, ти ж грав у виставі не так давно, гастролював, як дався тобі цей досвід? Все-таки КВК і театр – це кардинально різні речі?

У КВК потрібно жартувати кожні 12 секунд (сміється), а в театрі є моменти, коли сміятися не треба (про комедію "Чоловік нарозхват"). В камеді, гастролюючи по корпоративів, звикаєш до того, що виступаєш перед людьми, які їдять, п'ють напої, а в театрі люди бояться шоколадку розгорнути, щоб не порушити тишу. Це зовсім інше ставлення до тебе і тому, виступаючи в театрі, ти причащаешься до більш високого мистецтва, до тебе більш високі вимоги. Це інший світ. Я настільки заразився цим, що пишу п'єси і мені хочеться більше писати і грати.

Не було у тебе, скажімо, зіркової хвороби?

- Ніхто принаймні в цьому мене не звинувачував. Неможливо в цьому жорсткому бізнесі не брехати, не лицемірити. Час від часу доводиться, звичайно, так робити, тому що простіше збрехати і далі піти своєю дорогою. Іноді доводиться працювати з поганими людьми, і робити все, щоб проект не зірвався, але, коли проект завершується, я намагаюся більше із цією людиною не стикатися.

Ти сказав, що пишеш п'єси, який гумор в твоїх п'єсах, про що вони?

- У п'єсах, на відміну від серіалів, серед іншого гумору і жартів, можна дати людині можливість зупинитися і подумати про щось серйозне і важливе, про що можна навіть потім розповісти своїм дітям. І людина вийде з залу задоволений, щасливий, але ця думка залишиться і як вірус всередині файлу, тільки в хорошому сенсі, і, можливо, потім як-то вистрілить. Ось за це я люблю свої комедійні п'єси і намагаюся вкласти в них якусь думку.

Яка основна думка в твоїх п'єсах?

- В різних по-різному. Але в одній з них їх декілька. Я намагаюся вселити людям якусь толерантність до оточуючих їх людей. До того, що ми повинні вишукувати хороше, в кожному з них. Навіть, якщо вони роблять погані вчинки. Людина, що робить погані вчинки - не завжди погана людина. Це не мораль, це просто ідея, закладена всередину. Друга – про чоловічої сміливості. Про те, що чим далі, тим менше чоловіки здійснюють сміливих вчинків і це погано, це те, чого жінки чекають. Навіть, якщо не виходить, якщо не робити нічого – це гірше.

Чому саме про це? Це з власного досвіду?

- Спочатку були вигадані персонажі, історія, потім до чого ця історія іде і вже пізніше народжувалися ці ідеї, основна думка. Не було мети яку саме думка в п'єсу закласти.

Один проект, другий, написання п'єс і ще багато паралельних справ - такий расфокус, не заважає тобі зосередитися на чомусь одному, щоб зробити скажімо один, але масштабний проект?

- Є таке. Я не можу займатися тільки одним проектом. Це накладає певні обмеження. Але я не хочу проміняти якусь одну справу на все те, чим я займаюся зараз. Тим більше, що одне іншому не заважає. Як тільки у мене звільняється час, я знаходжу чим його зайняти. Але я думаю, що, коли я буду знімати повнометражне кіно, відкладу на час усі інші свої проекти, але це не означає, що я до них потім не повернуся. Не хочу щось упустити. Ось, наприклад, як вийшло з театром: я хотів зіграти в театрі і коли до мене надійшла пропозиція зіграти, я хотів відмовитися, тому що я не актор, до того ж був зайнятий, але вирішив і цю можливість не упускати. Коли доля тобі підказує, що не можна відмовлятися.

Антон Лірник

Фото: "Коли доля тобі підказує, що не можна відмовлятися", - Антон Лірник

У тебе була, до речі, ще й музична група, "Лірник бенд", що з нею?

- Я виступаю з нею вкрай рідко, тому що через зйомок одного разу я взяв паузу в роботі з групою, і хлопці поїхали працювати в Китай і там великим успіхом користуються. Я радий, що у них все вийшло, але мені важко, бо зараз щоб повернутися до цього і записувати нові пісні, потрібно збирати новий склад, а оскільки я робив це 3 рази, знову робити це складно. Тому я чекаю, коли хлопці повернутися і ми продовжимо.

Ми записали альбом цілий і деякі пісні досі звучать на радіо.

Я так розумію, що з цим пов'язана спроба створення гумористичного "Кабаре на Бессарабці". Було всього кілька вечірок і все, чому він більше не проводиться?

- Музично-гумористичне кабаре – це була моя мрія, я його зробив, але воно вийшло не таким як я хотів. Тому що в моїй ідеї було більше шоу, але у нас це не вийшло. Пізніше клубу перестало бути цікаво і після 3х вечірок поставили проект на паузу. Ми хочемо до нього повернутися, але не знаємо коли, тому що для цього потрібна нова площадка, ми її зараз шукаємо, а друге – потрібен правильний партнер, щоб зробити справжнє шоу. Ми шукаємо партнера, місце і, сподіваюся, продовжимо і реалізуємо на повну.

- У тебе є ще й туристичний проект. Це страх щось упустити або з чим пов'язана така гіперактивність? Як ти все встигаєш?

- У світі дуже багато всього, що хочеться спробувати, тільки з-за цього. З групою, приміром, це вийшло випадково, я просто починав в Камеді клаб придумувати якісь пісні, почав сам їх співати, почало виходити і потрібно було виносити це за межі шоу, і я це зробив. З книгою – теж. Я повертався з Таїланду і записував всі кумедні випадки, які зі мною відбувалися. І коли я списав багато аркушів паперу, я зрозумів, що матеріалу дуже багато, шкода було, якщо це пропаде, і я придумав історію і написав книгу про пригоди трьох друзів в Таїланді. Гумористична, легка. Вона вийшла давно в Москві, її практично немає в Україні, навіть у мене всього два примірник, зате є в інтернеті і другу теж пишу, про пригоди друзів у Середземному морі.

Її я пишу вже два роки. В якийсь момент я зрозумів, що мені не подобається і я викинув усе, що написав. Потім почав писати заново. Сподіваюся, скоро допишу.

Який фідбек? Що стосується книги? Тобі це важливо?

- У випадку з групою - він був. Нас кликали на концерти і пісні слухають досі. Це приємно. Книга, вона вийшла накладом 5 тисяч примірників і розійшлася за рік, потім ще 5 тисяч – теж зараз розкуповується.

Є ще настільна гра, теж пов'язана з Таїландом, теж розійшлася. Всі знаходить свого глядача. Я не заробляю мільйони на цьому, але завжди відбиваю свої зусилля.

На скільки в цьому всьому важлива матеріальна сторона для тебе?

- Треба робити те, що хочеться, і якщо ти робиш це правильно, матеріальне прийде. Спочатку, я вважаю, не потрібно ставити за мету. Потрібно намагатися реалізовувати себе в тому, що ти можеш, і тоді це буде приносити гроші, як мінімум до 40 років.

чи Були моменти, коли ти сумнівався, що вибрав правильну професію в матеріальному плані? Я маю на увазі гумор? Адже спочатку, напевно, були моменти, коли він приносив не багато грошей.

- Звичайно, велика кількість місць і професій, де я б заробив більше грошей. Я думаю, якщо б я захотів, я б працював, приміром, на якомусь телеканалі редактором або кимось ще й отримував би стабільну зарплату і протягом багатьох років і не їздити на концерти. Але мені так не хотілося б. Тому те, що вибрав я, здається найбільш правильним для мене. Я кожен день роблю те, що мені подобається, кайфую від цього, при цьому абсолютно комфортно мені і в матеріальному плані в тому числі, значить я все роблю правильно. Значить не треба копатися.