ua en ru

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні Фото: Діма Борисов

Ще рік тому електромобіль на дорогах Києва був чимось дивним. Сьогодні власників електрокарів стає все більше, але багато водіїв, на жаль, продовжують перебувати у полоні забобонів

Ресторатор Діма Борисов - щасливий володар електромобіля Tesla. Він розповідає про те, як це - їздити на електромобілі по Києву, скільки коштує поїздка, на скільки вистачає заряду і де заряджатися в місті.

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

"Купівля Tesla для мене - це довга і вимучена історія. Рік тому я купив першу Tesla Model S з трансформатором потужністю 60 кВт. Зараз я її продаю, так як у мене з'явилася друга Tesla - з більш потужною батареєю, на 85 кВт", - почав свою розповідь про Tesla Борисов в інтерв'ю для БЖ.

Ресторатор зазначив, що на сьогоднішній день Tesla можна придбати з будь-якої точки світу через Інтернет, з цим немає ніяких проблем: "Ви самі комплектуете свій автомобіль, чекаєте доставку. Крім того, в Україні вже є Tesla Motor Club, який допомагає вирішити питання з розмитненням, привозом".

На запитання журналіста "Чому Tesla?" Діма Борисов відповів, що він за "екологічний підхід до життя", і електромобіль стала логічним продовженням цього підходу.

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

Борисов також додав: "Tesla - це інший світ, кращий автомобіль за динамічним і естетичним характеристикам. Та й за ціною вона виграє, якщо порівнювати з найближчими конкурентами в класі спортивних седанів. Наприклад, Porsche Panamera коштує 200 тис. євро, а моя модель Tesla - 70 тисяч".

Ще одна особливість, на яку, за словами Борисова, варто звернути увагу: у Tesla немає двигуна, а значить є, по суті, два багажника - під капотом і ззаду. Там можна, наприклад, встановити два дитячі автокрісла, що дуже зручно, зазначив молодий тато.

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

Борисов вважає, що в Tesla практично немає недоліків. Хіба що в салоні відсутній бічний поручень, щоб можна було триматися, коли сильно розганяєшся.

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

В цілому ж, за його словами, це ідеальна машина. Повного заряду батареї в Tesla Model S 85d вистачає до 500 км: "Для їзди по місту цього більш ніж достатньо".

Борисов у своїх ресторанах вивів зарядні пристрої для всіх типів батарей на 380 вольт. 2-3 годин достатньо, щоб машина повністю зарядилася. У своєму будинку він вивів на вулицю звичайну розетку на 220 вольт.

"Є нюанси в подорожах, але вони вже також стають умовними. Якщо їхати не дуже швидко, то до Одеси і навіть до Львова заряду вистачить, - розповів Діма Борисов. - До того ж, вже багато ресторани, заправки, встановлюють подзарядные пристрою - кожні 100-150 км на всіх основних трасах покриті. Години достатньо, щоб підзарядитися і доїхати до потрібного пункту".

Зазвичай люди цікавляться, що робити, якщо з електромобілем щось трапиться, і знадобиться ремонт. Борисов, як експерт, стверджує, що полагодити Tesla можна без проблем на будь-якому СТО: підвіска в цьому електрокарі від Mercedes E class, тому кузовні ремонтні роботи можуть робитися на кожній автостанції. Запасні частини, як і у випадку з будь-яким іншим автомобілем, можна замовити - вам їх доставлять.

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

От якщо трапляється серйозне ДТП, і спрацьовує подушка безпеки, то в таких випадках Tesla рекомендують доставляти в найближчий хаб. Для України це Відень. Хоча вже є варіант дешевше і ближче, за словами Борисова. У Харкові вже повністю обладнали СТО, що спеціалізується на електрокарах, вони замовляють деталі Tesla, і можна ремонтуватися у них.

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

За словами Діми Борисова, є ще один стереотип, з яким доводиться часто стикатися. Це розмови про те, що у нас немає інфраструктури.

"Але насправді для електромобіля інфраструктура як така не потрібна, якщо порівнювати її з інфраструктурою для бензинових авто. Не потрібно будувати заправки, спеціально кудись їхати в місті, щоб залити бензин. Досить увіткнути вилку в розетку. Якщо так подивитися, то в Києві існує 5 мільйонів зарядних станцій", - повідомляє Борисов.

При цьому, за його словами, повний заряд автомобіля коштує 6 грн.

Ресторатор Борисов розвінчав міфи про непрактичність електромобілів в Україні

Що стосується зауважень від людей з приводу того, що на сьогоднішній день існує дуже мало електрозаправок, то ресторатор зазначив: "Бізнесу вигідно споруджувати електрозаправки. Це як з WiFi. Мені в ресторані вигідно поставити роутер, тому що люди прийдуть до мене, щоб провести зустріч або попрацювати. Мені вигідно зробити зарядку у своєму ресторані, тому що Гарік Корогодський приїде на своїй Tesla саме до мене".

До речі, раніше повідомлялося, що виробництво Tesla в Китаї знизить ціну автомобіля на 30%.