Кіно і мода: пригоди речей на екранах
Дизайн одягу та кінематограф переплетені набагато тісніше, ніж ви могли б подумати. Ось вже багато років модельєри підвищують касові збори від фільмів і отримують за це місце в історії
Немає такого модельєра, який не мріяв би, щоб його талант демонстрували на великому екрані. У результаті гарні речі стають головними героями хітів і блокбастерів, а глядачі отримують задоволення від гарного кольорового кіно. Якщо фільм вдався, глядач запам'ятає не тільки сюжет, голосу та обличчя, але і капелюшки, плаття, туфлі і костюми головних героїв.
Союз моди і кіно міцно закріпився у 1950-х і початку 60-х. Це десятиліття символізують два гучних імені: Юбер Живанши і Одрі Хепберн.
Фото: Юбер Живанши і Одрі Хепберн
Коли стало питання про вбрання для першої ролі у фільмі "Сабріна", Хепберн наполягла, щоб затвердили саме Живанши, а не Баленсиагу, який після смерті Крістіана Діора вважався кращим французьким дизайнером. У підсумку на екрани вийшла картина, де актриса чи не в кожному кадрі змінювала його туалети. Так Живанши отримав всесвітнє покликання і перший "Оскар", а Одрі перетворилася на яскраву зірку Голлівуду.
Фото: Кадр з фільму "Сабріна"
Довгі роки Хепберн була обличчям будинку Givenchy: кутюр'є називав актрису втіленням своїх уявлень про жінку. А хіти, де вона знімалася в його костюмах, прославили фірмову витончену елегантність модельєра.
У картині "Забавна мордочка" героїня зі скромного бібліотекаря перетворюється на манекенницю, дефилирующую в дивовижних вбраннях по паризьких подіумах.
"Сніданок у Тіффані" - це красуня Холі Голайтлі в мініатюрному чорній сукні-коктейль, білому перлах, довгих рукавичках і у величезних окулярах з круглими скельцями.
Фото: Кадр з фільму "Сніданок у Тіффані"
У фіналі фільму Одрі стоїть під проливним нью-йоркським дощем і притискає до наскрізь промокшему тренчкоту свого домашнього улюбленця.
Фото: Кадр з фільму "Сніданок у Тіффані"
Плащ-тренчкот знайшов романтичний ореол саме завдяки Живанши. З неймовірною елегантністю його носили також Хамфрі Богарт в "Касабланці" і Роберт Тейлор в "Моті Ватерлоо".
Після виходу на екрани"Сніданку у Тіффані" продажу будинку Givenchy зросли вдвічі. А через багато років - у 2007-му - знамените чорне плаття з цієї картини було продано на аукціоні за 467,2 тис. євро.
Ще один дизайнер, який прославився завдяки кінематографу, - італієць Ніно Черруті. Його костюми можна побачити в культовій картині "Бонні і Клайд": милий беретик і міні-спідниця в складку актриси Фей Данауей миттєво розійшлися по гардеробу модниць.
Фото: Кадр з фільму "Бонні і Клайд"
Ім'я дизайнера стояло в титрах найбільш касових фільмів. У його арсеналі 150 кінострічок, серед яких "Красуня", "Основний інстинкт", "З широко закритими очима". Розрахунок був точний: у картинах його речі носили люди з вищого суспільства, становище яких не дозволяє одягатися помітно. Наприклад, просте плаття в горох, украсившее в одній зі сцен Джулію Робертс ("Красуня"), після виходу фільму отримав неймовірну популярність. Тоді було продано більше 500 тисяч копій.
Фото: Кадри з фільму "Красуня"
Сьогодні клієнтами марки Cerruti є знамениті актори: Майкл Дуглас, Харисон Форд, Річард Гір, Катрін Деньов, Джек Ніколсон, Брюс Вілліс та інші. Саме кінематограф відкрив талант Черутті для мільйонів глядачів.
Чудові сукні з фільмів можна бачити не тільки на екранах, але й безпосередньо на голлівудських зірок під час кінематографічних церемоній. Наприклад, Канський фестиваль - демонстрація моделей Джорджіо Армані, який одним з перших став одягати знаменитостей на урочистих заходах.
Ще одна пристрасть дизайнера - створення костюмів для кіно: у нього за плечима понад 100 картин. У 1980-х він створив костюм для Річарда Гіра у фільмі "Американський жиголо", що став початком його багаторічного плідного співробітництва з кіноіндустрією.
Фото: Кадри з фільму "Американський жиголо"
В одному з епізодів Гір готується до "робочого" вечора, розкладаючи на ліжку сорочки, краватки та костюми від Армані. Після виходу картини ці речі стали предметом жадання успішних і багатих людей - від бізнесменів до державних діячів.
Армані створював туалети для Квентіна Тарантіно до фільму "Кримінальне чтиво", причому режисер назвав цей творчий союз кращим в історії його кіношедеврів. Почесне місце серед киноклиентов - у ветерана французького кінематографа Клаудії Кардинале. Армані впевнений: талановито зроблені костюми, як і саундтреки, цілком здатні перетворити в шедевр навіть самий "середній" матеріал.
Талант і неординарність творчого мислення Жан-Поля Готьє не раз підстьобували авангардну киномысль режисерів. Саме він пошив знамениті футуристичні шати для фільму "П'ятий елемент" Люка Бессона, приголомшливі костюми героїв в картинах Педро Альмадовара "Кіка" і Пітера Грінуея "Кухар, злодій, його дружина і її коханець".
Фото: Кадр з фільму "П'ятий елемент"
Божевільні ідеї Готьє зацікавили і інших метрів кіно. Як з рогу достатку посипалися пропозиції. Кутюр'є каже, що готовий працювати для кіно завжди, але пропозиції надходять, насамперед, від творців картин для молоді, чиї бажання він безпомилково вгадує і зухвало втілює не тільки на подіумі, але і на кіноекрані.
Американський режисер Роберт Олтмен прийшов у світ моди в 1994 році - саме тоді вийшла на екрани його картина "Висока мода". В ній були використані колекції Иссей Міяке, Крістіана Лакруа, Соні Рікель, Джанфранко Ферре. Демонстрували фантазії кутюр'є такі зірки екранів, як Софі Лорен, Кім Бессінджер, Марчелло Мастрояні і Тім Роббінс. Фільм остаточно стер кордони між модою і кіно. Він довів, що вищий пілотаж для дизайнера - робити свої наряди головними героями кінематографа.
Фото: Кадр з фільму "Висока мода"
Скількох модельєрів і модних імен придбав Голлівуд? Не кількістю, а якістю бере кінематограф, і кожен союз залишається в пам'яті глядачів.
Наприклад, наряди Северини, героїні знаменитого фільму Луїса Бунюеля "Денна красуня", були запозичені з колекції Ів Сен-Лорана. Величезним попитом користувалися в 60-ті роки туфлі культового дизайнера Роже Вивье, що представляють точну копію тих човників c пряжкою, які носила у фільмі Бунюеля Катрін Деньов. Реанімовані човники розійшлися серед покупців вмить: ось вона, сила кіно!
Після прокату картини "Евіта" різко зросли продажі будинку Fendi, оскільки розкішні вбрання героїні та аксесуари підбирали і виготовляли дизайнери саме цієї поважної марки. До того у будинку Fendi був незабутній досвід роботи в картинах: "Хрещений батько" Копполи, "Одного разу в Америці" Серджо Леоне, "Епоха невинності" з Мішель Пфайффер, співпраця з фільмами Вісконті. А хутряний жакет, в якому Сільва Мангано знімалася кінокартині "Сімейний портрет в інтер'єрі", зараз зберігається в одному з музеїв кіно.
Картини Франсуа Озона - це історія Dior. Режисер зізнався, що костюми цієї марки повинні завжди нагадувати про легендарної колекції new-look, яку Крістіан Діор створив у повоєнні роки. Творча група втілила ідею в кадр практично буквально, наприклад, у картині "Вісім жінок" на героїнь не тільки одяг, скопійована дизайнерами зі старих журналів, але і справжній вінтаж з колекції 1947 року.
Фото: Кадр з фільму "Вісім жінок"
Для героїні фільму "Диявол носить Prada" Міранди Прістлі у виконанні Меріл Стріп художником по костюмах працювала Патриція Філд (вона ж одягала персонажів "Сексу у великому місті", і отримала за це премію "Еммі").
Фото: Кадр з фільму "Диявол носить Prada"
Правда, одне з суконь для Стрип все-таки створив відомий дизайнер Валентино, і сам знявся в невеликому епізоді картини. "Люди люблять моду, - казала після кінопрем'єри Стріп. - Але цікаво зазирнути в цей світ і побачити, де починається і де закінчується розвага...".
Для п'ятої за рахунком кіноадаптації "Великого Гетсбі" База Лурмана були задіяні архіви двох великих модних будинків - Prada і Miu Miu. Міучча Прада одягла героїв в блискучі вбрання епохи джазу, а ювеліри Tiffany&Co. доповнили образи дивовижними перловими коштовностями, створеними спеціально для фільму.