Заборона пропагування цілительства та нетрадиційної медицини: Супрун оголосила війну рекламі ліків

STYLERКраса і здоров'я        16.05.2018 - 14:32
Фото: Уляна Супрун (kmu.gov.ua)
Фото: Уляна Супрун (kmu.gov.ua)

Супрун хоче уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості

Міністерство охорони здоров’я України планує обмежити рекламу лікарських засобів. Зокрема МОЗ пропонує заборонити рекламу "цілительства та нетрадиційної медицини. Виконувач обов’язків міністра України з охорони здоров’я Уляна Супрун написала про це на своїй сторінці в Facebook.

Супрун розповіла, що понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становили ліки без доведеної клінічної ефективності. З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які відносяться до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності.

"Найгірше, що люди, які їх купували, могли відмовитися від справді необхідного лікування, адже за статистикою кожен другий пацієнт відмовляється від нього або відкладає його через брак коштів", - відзначає глава МОЗ.

Скріншот поста (facebook.com/ulanasuprun)

В. о. міністра відзначила, що за даними Нацради з питань телебачення та радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів, не кажучи про інші канали реклами.

Фото facebook.com/ulanasuprun

За її словами, майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів – а наслідки, на жаль, часто є непоправними для здоров’я.

Команда Супрун розробила законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків. Головна мета законопректу - уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Скріншот поста (facebook.com/ulanasuprun)

Основні пункти законопроекту:

  • - обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС;
  • - заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
  • - заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;
  • - заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
  • - зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

"Ми прагнемо залучити усіх стейкхолдерів цього процесу, пройти усі кроки повного циклу вироблення публічної політики і ефективно втілити якісні зміни", - підсумувала Супрун.

Скріншот поста (facebook.com/ulanasuprun)

Раніше Уляна Супрун розповіла про небезпеку "заглушок" на пасках безпеки.

Топ-10 розвінчаних міфів від Уляни Супрун

On Top