ua en ru

Українці вирушають в тур столицями світу на велосипедах

Українці вирушають в тур столицями світу на велосипедах Фото: Андрій і Ганна виїхали в подорож столицями світу (РБК-Україна)

Два велосипеди, 198 столиць, 250 тисяч кілометрів і шість континентів – харків'яни почали своє масштабне подорож з Києва

Велосипед – найбільший винахід людини, що дає свободу руху по всій земній кулі – так вважають мандрівники Андрій і Ганна. Близько п'яти років тому вони поставили перед собою амбітну мету: відправитися в тривалу подорож і відвідати всі столиці світу.

У червні 2017 року, після довгої підготовки, обдумування, планування всіх нюансів і дрібниць харків'яни нарешті почали свою подорож.

Стартуючи з Майдану Незалежності в Києві, вони відправляються в масштабний тур по 198 столицям світу, долаючи при цьому 250 тисяч кілометрів.

Styler зустрівся з Андрієм і Ганною в той самий день, коли вони почали масштабний тур, прибувши до столиці потягом "Харків-Київ".

"щось із речей напевно доведеться викинути"

Андрій і Ганна чекали нас в самому серці Києва біля Головпоштамту на Майдані Незалежності. Саме звідси стартує їх тривала поїздка.

Мандрівники дісталися до Києва потягом з Харкова. Другим до відвідування містом вони вибрали Мінськ. На велосипедах Ганни та Андрія – великі вело-сумки.

altФото: Харків'яни готувалися до поїздки близько п'яти років (РБК-Україна)

“Здається, ми тут трохи перебрали з речами. Хоча взяли тільки мінімум! Але треба було брати ще менше. Впевнена, що частину речей доведеться викинути", - говорить Ганна.

Вона притримує кермо свого велосипеда, періодично поправляючи об'ємну поклажу на ньому. Серед речей – мінімум одягу, зате багато техніки: від професійних фотоапаратів та об'єктивів для різних видів зйомки до портативних зарядних пристроїв і ноутбуків.

Так багато техніки Ганна і Андрій беруть із собою не просто так: під час подорожі вони будуть ще й працювати, збираючи інформацію для сайту про столиці світу. Як виявилося, аналогів такому ресурсу в світі поки немає. Сьогодні "ALLCAPITALS", ресурс про всі столиці світу, запускається саме українцями.

“Сподіваюся, подорожуючи на велосипедах, ми відчуємо себе справжніми мінімалістами, маючи абсолютно все, що потрібно для життя в декількох вело-сумках. І це точно зробить нас ще ближче до людей, природи, столиць та диких тварин...", - продовжує вона.

altФото: Масштабний тур по всіх столицях світу стартував у Києві. Мандрівники будуть регулярно оновлювати новини про поїздку на своєму сайті (allcapitals.org)

Перебуваючи в експедиції, мандрівники будуть створювати безліч статей і заміток з фотографіями, щоб читачі разом з ними бачили, чули і відчували життя у вічному русі. А можливо, теж захотіли пізнавати світ і вирушити у власну велику подорож.

Велосипеди збирали вручну за індивідуальним замовленням

Ідея відвідати всі столиці світу з'явилася у Ганни та Андрія близько п'яти років тому, а на підготовку пішло два роки. Спочатку планували їхати на автобудинки. Але потім від цієї ідеї відмовилися з-за невисокої мобільності таких пересувань.

“Паркуватися можна не скрізь, та і не факт що в якусь країну нас впустять з такими великими габаритами автобудинки. А до велосипедистів ставлення у більшості випадків хороше. Я б сказав, на велосипед позитивно реагують в 99% випадків", - розповідає Андрій.

Велосипеди Ганни та Андрія збирали вручну за індивідуальним замовленням в Європі.

altФото: Завдяки специфіці роботи та багаторічному досвіду на керівній посаді, Андрію було легко планувати маршрути і шукати потрібних людей (РБК-Україна)

"Обидва велосипеда зібрані, що називається, "від болта до болта". Для таких великих дистанцій важливо мати хороший транспорт. Адже якщо не врахувати якийсь момент, то це потім перетвориться на проблеми при переїзді", - пояснює мандрівник.

Амбітна мета – відвідування всіх столиць світу з'явилася у мандрівників, коли Андрій і Ганна вкотре зрозуміли: життя – одна, і її варто зробити максимально різноманітним і барвистим.

“Багато вже були в кругосвітню подорож. Але наша поїздка – це не навколосвітню подорож. Багато їдуть "галопом по Європах" - відзначилися в місті, і їдуть далі. Але ми хочемо побути в кожному місті мінімум кілька днів. Дізнатися, чим живе місто, познайомитися з людьми. Хочеться прожити життя так, щоб вона запам'яталася. У подорожі ми насолоджуємося новими місцями, набуваємо досвід та враження, які потім стануть спогадами".

Живі історії від жителів міст світу

Подорож розділили на умовні етапи – по континентах. Першим ділом вирішили відвідати Білорусь, а потім - країни Прибалтики і Скандинавії.

altФото: "Впевнена, що частину речей під час подорожі доведеться викинути" - мандрівниця Анна (РБК-Україна)

За словами хлопців, літо – найбільш комфортний час для поїздки в "північному" напрямку, адже сніжної і холодної зими на велосипеді їздити по Норвегії і Фінляндії нікому не буде комфортно.

“У Ризі зараз середня температура - +12-15 градусів. Зими там більш холодні, ніж у нас. Тому взимку ми поїдемо в теплі країни", - розповіли вони.

Андрій і Ганна намагатимуться поєднувати заробіток і встигати знайомитися з містами максимально детально.

У Андрія за плечима – досвід роботи комерційним директором у різних сферах бізнесу. Тому, як каже він сам, було легко генерувати і швидко впроваджувати на практиці нові ідеї. Це особливо допомагає планувати таку масштабну поїздку і знайти потрібні контакти.

altФото: Андрій і Ганна добиралися до Києва на поїзді з Харкова (РБК-Україна)

Спочатку мандрівники думали якось взаємодіяти з меріями столиць. Але пізніше від цієї ідеї відмовилися, так як асоціації міст не завжди йшли на контакт. Вирішили спілкуватися з місцевими вже після приїзду до точки призначення.

“Хочеться наповнити наш сайт історіями, які нам розкажуть різні люди. Це буде контент, не схожий на той, який вже є на інших ресурсах. Будемо також давати корисну довідкову інформацію про тих місцях, куди їдемо", - говорить Ганна.

Ні готелів, ні хостелів

Анна і Андрій спеціально для такої поїздки пройшли школу велотуризму. Тепер у них за плечима – великий досвід поїздок на велосипеді по Україні.

“По Європі ми теж багато їздили. Але в основному – на машині. Якось ми подолали 6 тисяч кілометрів за один "присід". Зупинялися кожен день у новому європейському місті. Але один день на знайомство з містом – цього недостатньо. Думаємо тепер зупинятися на довше. Плануємо 3-4 дні на місто. Але якщо там буде що подивитися ще, то залишимося на тиждень", - говорить Андрій.

Ні готелів, ні хостелів – один з принципів, якого будуть дотримуватися хлопці під час поїздок. Ганна і Андрій будуть жити або в наметах, або вдома у людей, з якими вони домовляються заздалегідь.

altФото: "Якось ми подолали 6 тисяч кілометрів за один "присід". Зупинялися кожен день у новому європейському місті" - Андрій (РБК-Україна)

"Це і дорого, і менш цікаво. Є всесвітнє співтовариство "Warm Shower", де у різних куточках планети велолюбителі приймають у себе вдома інших велолюбителів. Звичайно ж, для цього потрібно приїхати до них на своєму велосипеді. Так і плануємо вступати. До речі, з велосипедом пускають далеко не у всі готелі. Можна їхати через все місто в готель чи хостел, а в підсумку виявиться, що там немає велопарковки", - пояснює Андрій.

"До Москви не поїдемо, поки "Мордор" не залишить нас у спокої"

До речі, не дивлячись на те, що мандрівники хочуть побувати у всіх столицях світу, у Москву вони їхати не збираються.

"Поки "Мордор" не залишить нас у спокої, ми туди не поїдемо в принципі. Це наша позиція", - пояснює Андрій.

У Росії велосипедна культура розвинена набагато гірше, ніж в Україні, зазначає він. За його особистими спостереженнями, там менше людей користуються велосипедами.

“Харківська область межує з Бєлгородською, яка знаходиться в Росії. Там я помічав, що в середньому за одну годину по вулицях проїжджав тільки один велосипедист, або зовсім ніхто не їхав. Це в той час як у нас можна за годину побачити десять велосипедистів на Харківщині", - згадує він.

У той же час Україні погано розвинена інфраструктура для велосипедистів, додає Ганна.

altФото: Мандрівники принципово не збираються їхати в Москву (РБК-Україна)

“В Харкові нещодавно зробили велодоріжку. Але щоб до неї дістатися, треба їхати через все місто. А ще - наші люди часто ходять велодоріжками. Хоча в Європі за таке штрафують! А у нас по велодоріжці і їздять на роликах, і з колясками", - кажуть вони.