"Перетинаю кордон і одразу ніби в Європі опиняюся": Порівняння доріг України та Білорусі

Порівняння доріг України та Білорусі
Фото: Дороги в Білорусі та Україні (Колаж РБК-Україна)

Чи дійсно так різко відрізняються дороги в Україні та Білорусі, чи варто чекати поліпшень в якості дорожнього покриття в нашій країні вже найближчим часом – у матеріалі Styler

Цього літа стало відомо, що Україна потрапила у десятку країн з найгіршою якістю дорожнього покриття, згідно з рейтингом Всесвітнього економічного форуму. Наша країна посіла 137 місце із 144. У рей тингу найгірших також опинилися Румунія, Молдова, Гвінея і Монголія. Згідно з цим рейтингом, найкращі в світі дороги – у Франції, в Сінгапурі та в Об'єднаних Арабських Еміратах.

У той же час цього року на ремонт і будівництво нових доріг в Україні виділять 20 мільярдів гривень. Експерти вже встигли назвати цю суму безпрецедентною, адже так багато грошей на покращення якості доріг в Україні давно не виділяли. Але щоб дороги покращилися в нашій країні повсюдно, потрібно у три-чотири рази більше грошей, і ще мінімум п'ять-сім років регулярних і масштабних робіт з ремонту, кажуть експерти.

18 серпня, на засіданні уряду прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявив, що у наступному році збільшаться темпи будівництва та ремонту доріг, а зміни будуть помітні протягом кількох наступних років.

"Я думаю, що три-п'ять років – і ми наведемо ідеальний порядок на дорогах. Зрозуміло, що ми ще не дійдемо до кожного куточка, але в більшості, я думаю, українські громадяни відчують, що ситуація змінилася", – сказав прем'єр.

В Україні часто порівнюють якість дорожнього покриття з якістю доріг європейських країнах. Цього разу Styler вирішив порівняти дороги в Україні та Білорусі. Дороги в Білорусі традиційно вважають більш хорошими, ніж в Україні. Чи так це насправді?

"Дороги в Білорусі хороші, але жити там трохи нудно"

Київський фотограф Віктор Сеньков раніше регулярно бував у Білорусі, коли відвідував родичів. За його словами, дороги в Білорусі були хороші і п'ять-шість років тому.

"Навіть кілька років тому я був вражений, наскільки хороші дороги в Білорусі! Я був там кілька років тому, а ось буквально недавно туди їздив мій кум. Він розповідав, що за цей час мало що змінилося, і дороги там як і раніше хорошої якості. Говорив: “Перетинаю кордон, і одразу ніби в Європі опиняюся! А коли повертаюся назад – у нас мало не як Сомалі". Він в'їжджав на територію Білорусі, коли їхав з Чернігова в Гомель", - згадує Віктор.

За його словами, крім доріг, у Білорусі також не можна не помітити хороший міський благоустрій.

“Травичка акуратно підстрижена, стовпчики чисті, а бордюри всі ідеально рівні. Також траву стрижуть уздовж прямування електричок і поїздів. Дороги в Білорусі хороші, але жити там трохи нудно. Життя навіть у столиці більш ромірене, ніж у динамічному Києві. До речі, там практично немає МАФів, як у нас. І щоб купити що-небудь перекусити, наприклад, хот-дог, потрібно пройти кілька кварталів у пошуках єдиного магазину", - розповідає фотограф.

Судячи з історій, які розповідали Віктору його друзі і знайомі, на дорогах в Білорусі практично всі водії суворо дотримуються правил дорожнього руху. Дати хабар даїшнику в Білорусі – явище рідкісне, якщо не унікальне, адже хабарів вони практично не беруть, каже Віктор.

“Якщо в Україні при обмеженні швидкості 60 кілометрів законом допускається перевищення швидкості ще на п'ять-десять чи навіть двадцять кілометрів, то при в'їзді в Білорусь треба пам'ятати: обмеження до 60 кілометрів означає, що вище 60 км/год їздити не можна. У Білорусі 60 – це значить 60, а 90 – значить 90 і не більше. Але при цьому якщо дрібне порушення скоїв водій на авто з іноземними номерами, перший раз можна обійтися не штрафом, а просто попередженням. Принаймні, мені так розповідали", - пояснює він.

altaltalt
 

Фото: Стратегічна траса Одеса-Рені все ще не отремонтирвоана повністю (РБК-Україна)

За словами Віктора, різниця в якості доріг України і Білорусі також кидається в очі і білорусам, які приїжджають в Україну.

“Кілька років тому якось з Мінська приїхала знайома. Вона зауважила, що дороги у них кращі. Її також здивувало, що навіть в центрі Києва брудно, і газони не пострижені. Також до мене в гості приїжджав батько. І він звернув увагу на різну якість наших доріг", - каже Віктор.

"В селах Білорусі дороги - у кращому стані, ніж наші центральні магістралі"

Анжела Савченко, гід по Україні і директор туристичного бюро "Київські Фрески" також зазначає, що дороги в Білорусі – дуже хорошої якості. Зовсім нещодавно вона повернулася з Білорусі, куди возила групу українських туристів.

"Ми їхали по Західній Білорусі: від Гродно на Щучин, Волпу, Зельву, Сенкевичі. Від Сенкевичів – на Слонім. Повинна сказати, дороги в Білорусі гарні скрізь, а поганих ділянок доріг – просто немає! Навіть коли якусь ділянку ми проїжджали по лісу, то бачили, що і там дорога ідеальна", - розповідає Анжела Савченко.

Дороги БілорусіФото: Безкоштовні дороги в Білорусі мало чим відрізняються від платних (facebook.com/savchenko.angela)

За її словами, якість доріг різко контрастує з аналогічною в Україні.

“В Україні ми перетинали кордон у Дубровицькому районі. На зробленому мною фото особливо помітний цей контраст. У селах Білорусі дороги - у кращому стані, ніж наші центральні магістралі. Скрізь по селах є тротуари та освітлення вулиць. Також важливо, що паралельно платним автомагістраляя у Білорусі є якісні безкоштовні дороги. На моїх фото всі дороги – безкоштовні. Всі фури їдуть виключно по платним", - каже Анжела Савченко.

altФото: Траса Одеса-Рені все ж ремонтується (РБК-Україна)

В Україні багато ділянок доріг потребують термінового ремонту, додає вона.

“Страшна дорога – від Чернівців через Кам'янець у бік Києва. Також – дороги у Хмельницькій та Черкаській областях. Що стосується Херсонської області, то там дороги між районними центрами у найкращому випадку мають тільки ямковий ремонт. Але ось на відрізку, наприклад, Сміла-Кам'янка – взагалі повна катастрофа", - резюмує Анжела Савченко.

Але не все так погано

Не вірно буде говорити тільки про те, що дороги в Україні погані, нагадує Віктор Сеньків. Адже багато ділянок доріг за останні кілька років стали зовсім іншими.

“Зараз як за Києвом, так і в самому Києві ремонтують багато великих і важливих транспортних розв'язок. Кілька років тому провели ремонт великих трас до Харкова, Львова. Точкові зміни в Україні однозначно є", - каже Віктор Сеньків.

Цього року загальний обсяг коштів, які виділені на проведення дорожніх робіт, перевищив 20 млрд грн, а протяжність вже відремонтованих доріг - понад 750 кілометрів, повідомляють в прес-службі прем'єр-міністра України.

alt

Фото: В цьому році на ремонт доріг в Україні уряд виділяє рекордну суму (РБК-Україна)

Володимир Гройсман нагадав, що цього року в Україні ремонтують значно більше доріг, ніж це робили раніше.

"Щотижня ми проводимо інспекційні поїздки по регіонах, перевіряємо хід ремонтних робіт, їх якість, відкриваємо відновлені ділянки полотна. Окрема увага - будівництву нових магістралей. Один з проектів - дорога Львів - Одеса через Хмельницький, Вінницю, Миколаїв і Херсон. Траса з'єднає західну межу з портами і стане потужною складовою транзитних можливостей України. Роботи вже розпочато, за три-чотири роки країна отримає нову дорогу європейської якості сполученням "Захід-Південь", - сказав він.

Гройсман також додав, що кожна гривня, вкладена у будівництво дороги, забезпечує 2,5 грн приросту ВВП держави.

В той же час треба пам'ятати, що будівництво нових доріг між містами і в самих містах відбувається за рахунок різних бюджетів. Про це нагадує Юрій Бова, мер міста Тростянець Сумської області.

“У місті ми проводимо ремонт доріг за рахунок міського бюджету. А ось дороги міжобласного сполучення - це вже за рахунок бюджету країни. Наприклад, не секрет, що доїхати в Тростянець із Києва складно, адже якість дороги в цьому напрямку залишає бажати кращого. Але це вже завдання загальнодержавне, і ми як місто на це вплинути, на жаль, не можемо", - каже Юрій Анатолійович.

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся