ua en ru

Що відрізняє хорошого керівника від поганого? Огляд експерта

Що відрізняє хорошого керівника від поганого? Огляд експерта Освітній Хаб міста Києва

Хороший керівник - в першу чергу лідер, людина, яка може зарядити

Асоціація інноваційної та цифрової освіти в рамках реалізації соціального проекту "Освітній Хаб міста Києва" надає можливість безкоштовно оволодіти навичками, які необхідні кожному підприємцю, у рубриці "Поради&Лайфхаки для підприємців". Про те, що відрізняє хорошого керівника від поганого - огляд тренера з особистої ефективності Володимира Страшко.

Люди працюють з людьми, навіть якщо ваша сфера відповідальності полягає в деяких процесах, наприклад, ви керуєте сервісною службою, ви все одно керуєте людьми. З цього випливають ролі, які кожен повинен виконувати хороший керівник. Карантин - дуже вдалий час задуматись, а чи виконуєте ви роль хорошого керівника.

Хороший керівник - в першу чергу лідер, людина, яка може зарядити, організовувати, пояснювати, повести людей за собою. Хороший керівник - це психолог, який може зрозуміти, що щось не так з його працівником, щоб допомогти, підтримати, може бути, дати додатковий вихідний день.

Хороший керівник - суворий батько, який дасть вчасно мотивуючий пендель. Хороший керівник - це й адміністратор, тому що необхідно зробити графіки, необхідно декомпозувати цілі, необхідно займатися організаційною роботою.

Ми тут можемо перерахувати ще дуже, дуже багато ролей, але я хочу, щоб ви зрозуміли суть - хороший керівник - це перш за все людина. Тому будь-які книги з управління ви б не читали, скільки б тренінгів, лекцій ви б не прослухали, якщо ви не будете працювати над своїм власним Я, що містить: емоційний інтелект, загальну ерудицію, психологічні навички, на жаль, хорошим керівником Ви не станете. Я наполегливо рекомендую Вам після закінчення цього курсу переглянути наші курси з емоційного інтелекту та особистісної ефективності. Тільки в комплексі ви можете отримати той результат, який буде нас з вами влаштовувати.

У цьому і полягає ключова відмінність між лідером минулого і лідером майбутнього. Лідер минулого був зосереджений виключно на завданнях, лідер майбутнього - на людях.

Є багато компаній, які займаються систематичним дослідженням ринку праці, в тому числі в Україні. Так, за даними однієї з них, 81% людей, які звільняються за власним бажанням, йдуть не з компанії, а від керівника. Запам'ятайте цю фразу: "люди приходять на роботу в компанію і йдуть від керівника". Формуються це наступним чином: несприятливий морально-психологічний клімат в колективі, жорсткий пресінг, дедлайни, перегинання палиці на місцях, відсутність вихідних - все це призводить до емоційного вигорання і до того, що люди будуть шукати більш комфортні умови для праці. Що з цього витікає? Те, що вам потрібно звернути особливу увагу на вашу робочу атмосферу - середовище, в якому люди працюють і відносини між ними.

Якби мене попросили поставити на перше місце найважливішу якість будь-якого керівника, я б не задумуючись відповів "адекватність". Основне те, що людина не самодур, що так, то він може керуватися деякими нормами, правилами, процедурами, але він, як добрий суддя, завжди заглиблюється в суть того, що відбувається. Він не намагається відмахнутися папером, він не намагається відправити людину вивчати регламент, він розбирається, допомагає і підказує. Адекватний лідер також ніколи не буває самодуром.

Кращим способом прийняття рішень є, звичайно, мозковий штурм. У процесі мозкового штурму ваші співробітники, ваша команда повинна виступати в якості генератора ідей тих людей, які придумують рішення - давайте зробімо так або давайте ось на це подивимося. А ваше завдання як керівника більшою мірою модерувати, ставити питання: чому ви думаєте так, а які ваші аргументи, а як ви думаєте, чому ідея Іванова краща, ніж ідея Петрова?

Але є одна маленьке але - як ці рішення повинні прийматися? Після мозкового штурму. Я наполегливо рекомендую тут не грати в демократію. Якщо ви не працюєте у творчих професіях, якщо ви не працюєте з дизайнерами, програмістами, маркетологами, креативщиками, то краще прийняття рішень залишати за собою.

Так, є нюанси, є винятки з правил, але ми говоримо – зазвичай краще рішення, прийняття рішень залишати за собою. А хто ж це все буде виконувати? Згенерували ідею, прийняли рішення, декомпозицію цілей зробили, що далі? На тренінгах я завжди кажу, що керівник - це певна субстанція, певна істота без рук, він не має рук, він має велику голову, вона розумна, хороша, але він не має рук. Руки лідера - це його команда.

Я сам дуже добре знаю по собі, як дратує, коли ви говорите людині 20 разів те ж саме, а вона не розуміє і хочеться зірватись. Завдання керівника - пояснити, організовувати та мотивувати, а виконувати повинні працівники. Ви можете приєднатися до цього процесу, ви можете показати свій приклад, як, але не повинні систематично робити їхню роботу замість них. Тільки тоді, коли ви приймете, зрозумієте і пропустите через себе цей принцип, можна буде говорити про те, що ви стали керівником.

Якщо ви хочете продовжити опановувати навички "емоційний інтелект", "управління людьми та проектами", "персональна ефективність", "продажі та комунікації" та дізнаватись ще більше цікавої та корисної інформації - заходьте на портал соціального проєкту "Освітній Хаб міста Києва: територія нових можливостей для кожного" eduhub.in.ua, де ви абсолютно безкоштовно, за інноваційною моделлю "змішаного" навчання (blended learning), в якій ефективно поєднується онлайн навчання із практичними тренінгами, зможете набути цю навичку та багато інших корисних навичок, які допоможуть вам отримати роботу своєї мрії, відкрити власну справу, покращити взаєморозуміння із близькими та друзями, і просто відчути себе щасливою та успішною людиною.