ua en ru

У Польщі проїзд в громадському транспорті зробили безкоштовним

У Польщі проїзд в громадському транспорті зробили безкоштовним Фото: Півсотні польських міст ввели частково або повністю безкоштовний проїзд у громадському транспорті (transphoto.ru)

Шість польських міст ввели безкоштовний проїзд у громадському транспорті, а в багатьох інших поїздки будуть частково безкоштовними

Частково або повністю безкоштовний громадський транспорт вже зараз доступний в 50 польських містах. Таким образо міська влада в Польщі підтримують незахищені категорії громадян. Про це повідомляє Радіо Польща.

Шість міст ввели безкоштовний проїзд для всіх без винятку - Голенюв, Косьцежіна, Любін, Польковіце, Томашув-Мазовецький і Єленя Гура. В Жешуві, Радомі, Гданську і Красніку безкоштовний проїзд для безробітних городян.

У Жорах, Кельце, Легьоново, Лазиска-Гурне платити не потрібно на окремих маршрутах. У Любліні не платять за проїзд інваліди, В Колобжезі - молодь до 22-х років. Ще десять польських муніципалітетів займаються ліквідацією квитків.

У Кракові, згідно з рішенням міської ради, з вересня учні молодших класів будуть їздити на автобусах і трамваях безкоштовно. Місту це щорічно коштуватиме 2,7 млн. злотих (майже 640 тис. євро). При цьому депутати краківського міськради вже планують, такі ж пільги для учнів гімназій.

Крім того, у дні, коли над містом з'являється зміг, водії автомобілів (пред'явивши посвідчення) також можуть безкоштовно користуватися громадським транспортом.

Експерти вважають, що ліквідація квитків - ідея хороша, з одного боку, оскільки популяризує дешевий і більш екологічний громадський транспорт, хоча це вигідно тільки для малих міст. У великих така ініціатива може різко збільшити кількість пасажирів, що призведе до необхідності збільшення автопарку громадського транспорту. "Громадський транспорт повинен бути сучасним і привабливим, щоб переконати жителів менше користуватися автомобілем. Але, коли транспорт стане безкоштовним, це потребує великих грошових вкладень в інфраструктуру, що дуже нелегко профінансувати", - зазначає співробітник порталу transport-publiczny Якуб Климкевич.

Нещодавно західні експерти оцінили транспортну інфраструктуру Києва і пропонують закрити 100 напрямків маршруток.