Смуги також у досить поганому стані і потребують значних інвестицій з боку держави, каже експерт
Зараз стали частіше піднімати питання реконструкції старих аеропортів в Україні, або ж будівництва нових. Авіаційний експерт Богдан Долінце у коментарі для Styler назвав українські аеропорти, які найбільше потребують реконструкції.
"Якщо говорити про аеропорт як про інфраструктурний об’єкт, то і досвід Туреччини, і Польщі говорить, що локальні аеропорти важливі і потрібні. Де і скільки їх треба – це питання державного рівня. Держава має визначитись, яку ми авіацію розвиваємо – малу, велику, близькі чи дальні перельоти", - констатує він.
За його словами, треба визначитись, скільки у нас і в яких містах є пасажири, які готові витрачати кошти на авіаперевезення, і тоді вкладати кошти в інфраструктуру, каже експерт.
"Більшість аеропортів в Україні – це колишні радянські аеропорти. Вони, на жаль, часто не відповідають багатьом сучасним вимогам. І вартість витрат для реконструкції такого об’єкту в довгостроковій перспективі можна навіть порівняти із будівництвом нового аеропорту. Смуги також перебувають у досить поганому стані і потребують значних інвестицій з боку держави. На сьогодні практично жоден приватний інвестор не готовий інвестувати в будівництво або ремонт злітно-посадкових смуг. Зазвичай їх відновлює або будує держава, а вже інші інфраструктурні об’єкти аеропортів – такі як термінальний комплекс, набагато цікавіші для інвестора в якості концесії, бо генерують немалі доходи і є досить привабливими", - додає він.
Якщо говорити про стан злітно-посадкових смуг, то є значний інтерес до аеропортів на західній і південній Україні, додає він.
"Бачимо, що тривалий час є намагання створити регулярність рейсів, але це не дуже виходить у деяких аеропортів. Сезонний фактор та відсутність інфраструктури для зимових чи нічних польотів вносять свої корективи. Наприклад, у аеропорті Рівного. Нещодавно були отримані дозволи на можливість польотів в аеропорт Ужгорода. Разом з тим, залишаються питання до стану злітно-посадкових смуг в аеропорту Житомира, Хмельницька, Херсону, Івано-Франківська", - підкреслює Богдан Долінце.
Важливим питанням є розвиток аеропорту у місті Дніпро, згадує він.
"Там ключове питання – реконструювати його чи будувати новий. Ті аеропорти, що знаходяться в межах міст, дуже обмежені в можливості провести якісь глобальні реконструкції через відсутність вільних земель для розвитку. Також держава має вирішити, що робити з аеропортами, які знаходяться в одній зоні охоплення. Бо якщо є два, три і більше міжнародні аеропорти поряд один з одним, то для звичайних міст економічно це недоцільно", - пояснює експерт.
Раніше стало відомо, що МАУ зробила більш жорсткими правила перевезення ручної кладі з 15 січня 2019 року.
Також МАУ повідомила про чергове підвищення розміру збору за роздрукування посадкового талона в аеропорту з 10 до 15 євро.