Українським авіаперевізникам доводиться конкурувати з лоукостами
З приходом в Україну лоукост-компаній купувати квитки на літак українці стали активніше. Але чи зменшується при цьому популярність МАУ як більш дорогого перевізника?
Про це Styler запитав авіаційного експерта Богдана Долінце.
"Насправді важко сказати, що за рахунок присутності на ринку лоукостерів знижується популярність МАУ. Тут треба аналізувати ті об'єми, які обслуговує в Україні і МАУ, і лоукостери. На сьогоднішній день насправді більше половини всіх авіаперевезень в Україні здійснює саме авіакомпанія МАУ. Певну частку на сьогодні взяли на себе лоукост-перевізники. Проте говорити, що 20% зростання ринку щороку дісталося тільки якомусь одному авіаперевізнику, навряд чи можна", - каже він.
Це зростання рівномірно розподілено між різними компаніями, додає експерт.
За словами Богдана Долінце, відповідно до звітів компанії МАУ минулого 2018-го року, вони вже третій рік поспіль демонструють зростання кількості пасажирів, яких вони перевозять. Тому навряд чи можна сказати, що вони якось дуже втратили.
"Необхідно розуміти, що лоукостери загалом зазвичай працюють на коротких напрямках. І якщо брати спільні маршрути лоукостерів і МАУ, то їхні маршрути перетинаються десь у 20% випадків", - пояснює він.
Якщо говорити про інші 80%, то там МАУ конкурує вже із іншими мережевими авіаперевізниками.
"А по деяким напрямкам – не стільки з українськими перевізниками, як з європейськими хабами й такими компаніями, що здійснюють далекомагістральні польоти, пропонують польоти в Пекін, Коломбо, міста США", - каже Богдан Долінце.
Багато хто вважає МАУ монополістом на ринку, але Богдан Долінце з такою думкою не згоден. Якщо говорити про так званий статус монополіста, то роботу МАУ на ринку навряд чи можна назвати монополією, вважає він.
"Під класичне визначення монополії жодна українська авіакомпанія на сьогодні не підпадає. Україна не має жодного маршруту, де перевезення може здійснювати лише якась одна авіакомпанія", - каже експерт.
На маршрутах зазвичай є два-три авіаперевізники, які між собою конкурують.
"Звичайно, є частина маршрутів, які зарегульовані міжнародними угодами, на яких мають право працювати тільки кілька перевізників що здійснюють обмежену кількість рейсів на тиждень. Наприклад, один з України, інший – з Туреччини. Зазвичай такі напрямки зарегульовані дуже жорстко. Серед них переважно це напрямки з країнами сходу, частина країн колишнього СРСР, таких як Узбекистан, Туркменістан, де є певні проблеми із доступом на ринок", – додає Долінце.
За його словами, це пов’язане не з авіакомпаніями, а з міждержавними угодами, які існують з тими країнами та небажанням якихось зі сторін йти на поступки й знімати ці обмеження.
"Якщо говорити про Європейський союз, то там обмежень практично ніяких немає - як по кількості рейсів, так і по кількості авіакомпаній, які там можуть літати. Якщо компанія вирішує, що у неї достатньо ресурсу та є попит, щоб виконувати рейси до Європи, то заходить на цей ринок. Втім, на сьогодні обмеження у рейсах до певних міст Франції та Нідерландів, але після підписання "Угоди про відкрите небо" всі обмеження також будуть автоматично зняті", - звертає увагу Богдан Долінце.
Нагадаємо, раніше Київ увійшов у топ-5 напрямків головного аеропорту Польщі.
Також повідомлялося, що МАУ змінила норми перевезення ручної кладі.