ua en ru

Махінації "Укразлізниці" щомісяця приносять 3 млн грн керівництву

Махінації "Укразлізниці" щомісяця приносять 3 млн грн керівництву Фото: Як керівництво "Укрзалізниці" обкрадає пасажирів та провідників (112.ua)

Керівництво "Укрзалізниці" незаконно наживається не тільки пасажирів, але і на власних провідниках

Керівництво "Укрзалізниці" незаконно наживається на пасажирах і власних співробітників.

Виявилося, що не тільки пасажири страждають від завищених цін і незадовільного сервісу в поїзді. Державний монополіст обдирає навіть власних співробітників. Про це йдеться у сюжеті програми "Гроші", журналісти якої провели експеримент, щоб з'ясувати, як залізничники оббирають українців.

Якповідомляє ТСН, для кожного залізничного маршруту розроблена "рекомендація" - на яку суму повинен придбати продукції один пасажир. Сума залежить від напрямку подорожі. Однак, якщо пасажири не виконують покладену "норму" покупок чаю і печива, цю суму повинен заплатити з власної кишені провідник.

Щоб хоч якось перекрити недостачу, вони заробляють на більш популярних послуги для пасажирів, торгуючи забороненими до продажу товарами. Адже гроші за них не йдуть в офіційну касу держпідприємства, як плата за чай. Після кожного рейсу провідник кладе в "касу" в середньому по 250 гривень за поїздку.

І по всій Україні курсує всього кілька поїздів, які завоювали собі право здавати касу за фактичним продажу. Втім, крім заробітку на продажі, керівництво Укрзалізниці проводить так звану "ревізію", яка, до речі, не передбачено офіційно.


У кожного провідника кожного вагона будь-якого поїзда, який їде по українській залізниці, начальники вимагають скинутися на цю "ревізію" після кожної поїздки. Де 100, де 200, а десь 50 гривень, залежно від маршруту. Гроші віддають просто бригадира поїзда. Ніяких документів обліку, штампів і довідок - готівкою в руки.

"Без чаю, без нічого. Це йде строго бригадиру. Віддаєш до "тьоті", вона ділиться з адміністрацією", - пояснив провідник Костянтин Сторженка. - Для збирання поборів в Укрзалізниці розробили цілу конспіративну систему. Після того, як поїзд відправляється з передостанній станції з двох кінців складу починається рух грошей. Кожен провідник кладе папірець 50 гривень і передає в наступний вагон. В кінці обидві папірці осідають посередині - у вагоні де їде бригадир.

Щодня по Україні курсують 1900 вагонів. Навіть, якщо порахувати, що всі платять мінімальну таксу - 50 гривень, - виходить, що кожен з провідників збирають майже 100 тисяч. За місяць такі махінації дають три мільйони гривень готівкою.

Нагадаємо, що на посаду гендиректора "Укрзалізниці" претендують 8 іноземців