ua en ru

Вони знають пін-код: шахраї обкрадають українців в кафе і магазинах

Вони знають пін-код: шахраї обкрадають українців в кафе і магазинах Фото: Кредитні карти (cybercrime.gov.ua)

Користувачі банкоматів, POS-терміналів та відвідувачі автозаправок можуть стати жертвами пограбування

В Україні активізувалися кібершахраї. У минулому році з карток українців вкрали майже півмільярда. Крадіжки були скоєні в ресторанах, магазинах і на автозаправних станціях країни. Експерт з інформаційної безпеки Олексій Красюк розповів у коментарі "Сьогодні" про обладнанні злочинців, яке зчитує реквізити з платіжних карток.

Виявилося, що зловмисники використовують так звану "накладку", дуже схожу на банківську. Однак на відміну від оригіналу у неї є всілякі магніти та дроти.

"В оригінальних пристроях ніякого такого обладнання немає. Не повинно бути ані затемнення, ані магнітної головки – воно прозоре і гладке, нічого іншого бути не повинно", – підкреслив експерт.

Він зазначив, що найскладніше злодіям вважати інформацію з чіпованої карти. Красюк порекомендував завжди замовляти в банку саме таку. Навіть, лічені дані з її магнітної стрічки використовувати набагато складніше.

Експерти зазначили, що необхідно завжди приховувати свій пін-код, навіть, знімаючи гроші в банкоматі. Причому ховати його слід не тільки від людей, що стоять в черзі позаду.

Українців в черговий раз закликають не розголошувати інформацію про персональні дані та реквізити платіжних карт.

Прикривати пін-код можна рукою або гаманцем, оскільки зловмисники отримують дані з допомогою маленьких камер, які прикріплюють до банкомату зверху або збоку. Таким чином шахраї пограбували більше сотні українців у минулому році.

Відео: Pin-код під прицілом (YouTube/Сьогодні)

Виявилося, що вкрасти дані з карти шахраї можуть і через POS-термінали.

"Розрізнити, де справжній, а де ні, складно, навіть, профі", - зазначили у виданні.

"У банку повинен бути ваш контактний номер телефону та підключена послуга SMS-повідомлення. Вас будуть інформувати про кожну спробу оплати – вдалу чи невдалу. Якщо телефон мовчить, звертайтеся до банку, а за необхідності викликайте поліцію", – порадили фахівці.

Нещодавно в мережі оприлюднили листування, в якому аферисти вчать працівника ресторану присвоювати дані з карток клієнтів з допомогою підробленого POS-терміналу.

За даними експертів, він працює так само, як і звичайний, проте зберігає всі відомості про картку і пін-код, а при проведенні операції видає чек: "Помилка. Немає зв'язку з банком". Саме так шахраї копіюють дані відвідувачів, після чого роблять дублікати платіжних карток і спустошують чужі рахунки.

Журналісти з'ясували, що нечесні працівники у закладах громадського харчування з'являються все частіше.

Експерти підкреслили: офіціант завжди повинен відвертатися, коли ви вводите пін-код. Термінал повинен видавати чек з логотипом банку, юридичною адресою закладу і сумою.

До речі, у Харкові шахраї видають себе за працівників "Харківміськгазу".