ua en ru

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus Фото: У 70-х улюбленими машинами хіпі були VW Beatle і VW Transporter. Сьогодні у Citroen C4 Cactus є всі шанси завоювати популярність у хіпстерів (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Ім'я цього автомобіля, як і його зовнішність, мало кого залишає байдужим. Ми вирішили з'ясувати, що за рослина, цей французький Cactus, і з чим його їдять

Тест-драйв Citroen C4 Cactus показав, що цей автомобіль здатний освіжити почуття не гірше, ніж мохіто з льодом в літню спеку. Крім іншого, він дивує цифрою 3,5. Це не час розгону до сотні, а показник витрати палива.

Невибаглива рослина

Кактуси бувають різні. Одні досягають велетенських розмірів, інші радують око прекрасними квітами, треті використовуються як будівельний матеріал. Є кактуси без колючок, з листям, розгалужені як канделябр, схожі на дерева, гігантські "стовпи", крихітні "кульки" діаметром в сантиметр, сланкі по землі колючі батоги; є серед них і їстівні, і лікувальні...

Але головне, що у всіх кактусів є загальна особливість - вони пристосовані до тривалої посухи та "з розумом" витрачають свої запаси води.

Разом з кукурудзою, тютюном і картоплею американські індіанці доколумбового періоду культивували один з видів кактуса - Опунцію инжирную. Зараз плоди цієї рослини, як і раніше дуже популярні в Мексиці і латинській Америці, а також в країнах Середземномор'я. Одна з назв цих плодів - "цабар", або "сабра" - навіть стало прізвиськом для уродженців Ізраїлю.

Кактус Опунція служить кормом і місцем проживання для комахи кошеніль, з якого виробляють харчовий барвник кармін.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Драконів фрукт - екзотичне ласощі, що росте на одному з видів кактусів (byyy.ru)

Смачні плоди ще одного виду кактусів, відомі під назвою "пітаї", "пітахайя" або "драконів фрукт", можна зустріти навіть на полицях великих українських супермаркетів.

Саме з такими гарними, корисними і смачними кактусами хочеться порівнювати Citroen C4 Cactus.

Кактус з сімейства цитрусових

Цей автомобіль був задуманий як економічний, екологічний, яскравий і доступний. П'єр Монферрини, відповідальний за бюджетну лінійку C-line, описав C4 Cactus як легкий економічний хетчбек зі стилістичними елементами кросовера.

Маркетингові дослідження, що передували появі Cactus, показали, що для покупців такого класу автомобілів першорядне значення мають ефектний дизайн, високий рівень комфорту і технологічність у поєднанні з доступною вартістю володіння. В яких країнах проводилися дослідження - не уточнюється, але можна припустити, що анкетування влаштували європейським водіям.

Дизайнери, безперечно, впоралися із завданням на "відмінно". Комфорт, технологічність і економічність - турбота інженерів. Ці параметри ми і перевіримо. Але спочатку подивимося, звідки взагалі взявся "Кактус" в сімействі "цитрусових" Citroen.

Етапи дозрівання

В основі моделі лежить платформа PSA PF1, на якій побудовані також Citroen C3, DS3 і C-Elysée, а також три моделі Peugeot - хетчбек 208, крос-хетч 2008 і седан Peugeot 301. Гаму моторів "Кактус" ділить з французьким побратимом - Peugeot 2008. Все інше - своє, особливе.

До свого дебюту C4 Cactus пройшов кілька етапів розвитку. Перший концепт Citroen C4 Cactus був представлений публіці в 2007 році. Потрібно дуже постаратися, щоб знайти в цій округлої "панді" риси сучасного Cactus.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus Concept 2007 (auto-owners.ru)

Ще один проміжний етап "дозрівання" продемонстрував концептуальний Citroen Lacoste, показаний в 2010 році. Пляжний крузер отримав роздільні фари-смужки і ультралегкий кузов - ці рішення були використані і в наступному прототипі Cactus, показаному через три роки.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen Lacoste Concept 2010 (conceptcarz.com)

У Citroеn C4 Cactus Concept 2013 року вже були всі характерні риси майбутньої машини: форма кузова, повітряні бампери AirBump на дверях і бамперах для захисту від подряпин, двох'ярусне освітлення, компонування і дизайн салону. Він втілив в собі ідеї двох попередніх концептів і став повноцінним прообразом для серійної моделі.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus Concept 2013 (revistacoche.blogspot.com)

Восени 2014 року на міжнародному автосалоні в Парижі компанія Citroen показала вже не тільки серійний Cactus, але і наступний можливий етап його поліпшення - концепт C4 Cactus Airflow 2L з повітряною системою Hybrid Air. "Повітряні двигуни", оптимізована аеродинаміка і полегшений кузов дозволили домогтися вражаючого показника витрати палива - 2 літра на 100 км. Деякі рішення французи пообіцяли втілити в майбутніх серійних моделях марки, але ні словом не обмовилися про появу саме C4 Cactus з витратою в два літри.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept (newspress.co.uk)

В лютому 2015 року на чергове автошоу французи привезли ще один екзотичний прототип - Citroеn Cactus M. На цей раз крос-хетчбек перетворили в дводверний крос-родстер. Основою для автомобіля послужив серійний C4 Cactus, а джерелом натхнення - історична модель Mehari, що випускалася з 1968 по 1988 роки.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroеn Cactus M Concept (newspress.co.uk)

Так виглядав оригінальний Сitroen Меһагі, що випускався протягом 20 років. Автомобіль приводився в рух 2-циліндровим опозитним двигуном об'ємом 602 кубічних сантиметра, який забезпечував 570-кілограмової машині непогані динамічні характеристики. Невибаглива машинка без вікон і дверей була дуже популярна в країнах, що розвиваються, завдяки своїй надійності і дешевизні. В Європі Mehari користувався популярністю у пляжників, серферів, фермерів, лісників та мисливців, а також перебував на службі французької поліції.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Сitroen Меһагі 1968-88 (citroenvie.com)

Пізніше керівництво Сitroen вирішив використовувати яскравий дизайн, що запам'ятовується Cactus для кузова відродженого Меһагі, який в серійному виконанні став гібридом і надійшов у продаж під назвою Е-Меһагі.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Сitroen Е-Меһагі (st.ilfattoquotidiano.it)

Одним з останніх перевтілень Citroen C4 Cactus став концепт повнопривідної версії, що отримала приставку Adventure до назви.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus Adventure Concept (newspress.co.uk)

Про те, що у Cactus є майбутнє, говорить і той факт, що хетчбек Citroen C3 нового покоління, представлений в 2016 році, виявився таким собі бейбі-Cactus.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C3 (newspress.co.uk)

Двоярусні фари а-ля Кактус зустрічаються також в мінівенах Citroen C4 Picasso і Citroen Grand C4 Picasso, але ці автомобілі далекі від образів мирного бунтаря і безтурботного пляжника, в яких постають C3 і Е-Меһагі.

Пляжна вечірка

Втім, дух літньої безтурботності не чужий і Citroen C4 Cactus. Недарма ж він названий ім'ям рослини, яке часто зустрічається на морських узбережжях. Для закріплення ефекту Citroen, спільно з одним з провідних виробників спорядження для серфінгу, підготував особливу версію C4 Cactus Rip Curl. Вже тут дошка на даху - обов'язковий атрибут.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus Rip Curl (hellocar.ru)

На піщаному пляжі C4 Cactus - у своїй стихії. Потужний мотор лише ускладнює завдання при русі по піску і може забезпечити прохідність хіба що в поєднанні з повним приводом. Ні те, ні інше C4 Cactus не потрібно - замість дорогих і важких агрегатів він використовує просте рішення: легкий кузов. У крос-хетча 82-сильний мотор і передній привід, але завдяки вазі всього в 965 кг він без праці пробирається по хиткій поверхні.

Крапля вологи

Звичайно, значно більшу частину часу власники цього автомобіля проводять на асфальті. І тут проявляються інші переваги C4 Cactus - економічність і комфорт.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Cactus оснащується 1,2-літровим трьохциліндровим двигуном PureTech. Кожна його "конячка" щастить менше 12 кг

Практично весь час тест-драйву наш Cactus провів у місті. На 600 км вдалося досягти показника витрат у 7,1 л/100 км, хоча скинути пару зайвих літрів видається цілком можливим. Була і заміська поїздка за 140 км від Києва. Як тільки ми покинули межі міста, я обнулив свідчення борткомпьютера. Рухаючись зі швидкістю, близькою до максимальної, Cactus витратив менше 8 літрів палива на 146 кілометрів шляху.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

На зворотній дорозі я вирішив їхати повільніше. На виїзді знову обнулив свідчення борткомпьютера, їхав з круїз-контролем на швидкості 80 км/год. Дорога зайняла майже в два рази більше часу, але це незручність легко компенсувала отримана в результаті цифра витрати - 3,7 літра на 100 км. На жаль, цей результат не вдалося зафіксувати на фото - випадкове натискання кнопки очистило історію поїздки.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

І в місті, і на трасі трициліндровий бензиновий двигун Citroen C4 Cactus не докучає надмірним шумом. Роботизована 5-ступінчаста коробка передач при перемиканні вгору робить помітні паузи - творці пожертвували динамікою автомобіля на догоду економічності. Однак підрульові пелюстки ручного режиму перемикання передач дозволяють тримати трансмісію в динамічному режимі, примусово знижуючи передачі, наприклад при обгоні або рух під гору. Ефект від кік-дауна менш дієвий, оскільки знижує передачу після деякої паузи.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Говорячи про трансмісії, не можна не відзначити незвичайний блок управління нею. За перемикання режимів руху відповідають три кнопки: драйв, задній хід і нейтраль. Традиційний режим "паркінг" відсутня, під час стоянки потрібно перейти на нейтральну передачу і задіяти ручник.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Такий мінімалізм в салоні Citroen C4 Cactus всюди. Центральний дисплей на плоскій торпедо прийняв на себе обов'язки пульта управління більшістю систем автомобіля, звівши кількість кнопок до мінімуму. З його допомогою можна управляти температурою в салоні, музикою, навігацією, функціями бездротового телефонного зв'язку, борткомпьютером та іншими налаштуваннями автомобіля.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Задні двері оснащені кватирками, замість звичних вікон зі склопідйомниками. Дверні карти виконані з цільного шматка пластику з мінімумом декоративних элекментов.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Задній диван, хоч і складається, позбавлений будь-яких регулювань. Ці та інші рішення допомогли позбавитися від зайвих кілограмів ваги і знизити споживання палива.

Кактус - не овоч

Навіть спокійні українці, сідаючи за кермо, стають агресивніше. Особливо у великих містах. На наших дорогах рух в рамках швидкісних обмежень вважається чимось мало не ганебним. Зі світлофора ми стартуємо на всіх парах - під вереск коліс і розлітаються у всі сторони крихти асфальту з ям. Рухатися в потоці, за нашими поняттями, потрібно на відстані 20 см при будь-якій швидкості. Щоб перебудуватися в сусідній ряд треба довго їхати з включеним поворотником, заглядати в очі водієві, перед яким збираєшся вклинитися, а потім, знизившись на дві передачі, все-таки підрізати його. Після чого обов'язково сказати "вибач-спасибі", моргнувши аварійкою.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Спробуйте включити сигнал аварійної зупинки в Парижі - водії двадцяти машин, що їдуть ззаду, стануть злякано гальмувати "в підлогу". Зі світлофора в Мілані стартують з такою швидкістю, що розгін до 100 км/год зайняв би 3 хвилини. Відстань між рухомими машинами в Лісабоні дозволяє вмістити в проміжку два автомобіля. У більшості міст максимальна дозволена швидкість - 60 км/год. І саме з такою швидкістю рухається потік.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

А паркуються європейці щільно, часом не залишаючи навіть міліметра між бамперами стоять поруч машин. Саме тому всі контактні місця С4 Cactus закрили м'якими пластиковими накладками AirBump, які і легко змінюються, і коштують набагато дешевше рихтування/фарбування.

Тим, хто готовий їздити по-європейськи, Cactus доведеться за смаком. З дошкою для серфінгу на даху або дитячим кріслом на задньому сидінні, цей автомобіль здатний стати другом і помічником для людей молодих і прогресивних.

Екзотичний фрукт: тест-драйв Citroen C4 Cactus

Фото: Citroen C4 Cactus (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

Базова версія крос-хетча обійдеться в 417 900 гривень. За такі гроші жоден з конкурентів не пропонує автоматичну трансмісію. В паливній ефективності з C4 Cactus може потягатися хіба що дизельний Fiat 500L, у якого витрата в змішаному режимі заявлений на рівні 4 літрів на 100 км, проти 4,3 л/100 км у Citroen.


За рівнем дружелюбності у зовнішності з C4 Cactus можуть зрівнятися хіба що італійці - 500L і 500X. Яскраво виражений стиль - у Renault Captur. Незвичайні форми - у Kia Soul і Nissan Juke. У Citroen C4 Cactus є все, щоб покупець зробив вибір на його користь: на рівні емоцій він бере своїм нетривіальним сміливим дизайном, а на рівні раціонального підходу - привабливими цифрами економічної вигоди.

Citroen C4 Cactus і конкуренти

Марка, модель Трансмісія Потужність, л. с.

Витрата в змішаному

режимі, л/100 км

Ціна, грн

Citroen C4 Cactus РКПП 82 4,3 417 900
Fiat 500L АКПП 85 4 493 700
Fiat 500X МКПП 110 6,4 485 000
Kia Soul МКПП 124 7,3 428 220
Nissan Juke МКПП 94 6 395 190
Opel Mokka МКПП 115 6,9 595 000
Peugeot 2008 АКПП 110 5,2 479 500
Renault Captur АКПП 115 6 501 157

Читайте також наш тест-драйв Nissan Leaf: електрична залежність, або щоденник экомана.