ua en ru

Киянин Гліб Караул зробив вже три дерев'яних велосипеда

Киянин Гліб Караул зробив вже три дерев'яних велосипеда Скоро дерев'яний велосипед в Києві перестане бути дивиною
Автор:

Прогулянковий кастом-байк важить 17 кг, смачно пахне і коштує $1200

Дерев'яні велосипеди як засіб пересування для особливих любителів природи в Європі і Америці вже не новина. Але щоб їх робив киянин, причому самоучка, причому щоб вони коштували вчетверо дешевше закордонних, але були настільки ж, а може, і більш прекрасні і маневрені - до сьогоднішнього дня про це навіть і не мріялось.

Киянин Гліб Караул зробив вже три дерев'яних велосипеда

Йдучи по набережній в нашу редакцію на Подолі, я помітила припаркований біля сходинок байк кафе і спочатку подумала, що це така іграшкова "зазивалочка" для перехожих, тим більше що рама по дизайну нагадувала дитячий "беговел". Але привабливий хлопець, який з'явився поруч, пояснив, що це самий справжній прогулянковий велосипед, і більше того - він його творець.

Киянин Гліб Караул зробив вже три дерев'яних велосипеда

Гліб Караул не вчився на інженера, він чистий самоучка. Кастом-велосипеди з сосни та дуба почав робити лише в травні цього року. Вже зробив три, а так як вони продалися і з'явилися нові замовлення, то до кінця вересня Гліб мав зробити ще три байка. Ціну він визначив їм в $1200 (27 тис. гривень), в подальшому буде продавати через інтернет. Для порівняння, дерев'яний великий французького виробника BSG коштує $4230.

Киянин Гліб Караул зробив вже три дерев'яних велосипеда

"Складові частини рами виточується на 3D-верстаті, який коштує $12 тис. Сідло я замовляю з Лондона, воно ручної роботи. Плюс педалі, колеса. Спеціальна втулка з автоматичним перемиканням швидкостей. Тому велосипед коштує так дорого", - ніби виправдовуючись, каже Гліб.

Киянин Гліб Караул зробив вже три дерев'яних велосипеда

Вага його велосипеда - 17 кг. Це важко: середня вага звичайного велосипеда - 12 кг, не кажучи вже про сучасні карбонові. Але Гліб каже, що, по-перше, обраний ним матеріал хороший для міцності, а по-друге - дерево гасить коливання. І справді, проїхавши на його велосипеді люків і вибоїн в асфальті, я відчула різницю. І вивороту керма цілком вистачає для того, щоб на тротуарі розвернутися і поїхати у зворотний бік. А ще дерев'яний велосипед дивно пахне - спеціальним маслом для просочення. Лак не використовується, за світло чого байк виглядає точнісінько як мила добротна дитяча іграшка на зразок тих, що використовуються у школі Монтессорі. Або до яких звикли діти часів Радянського Союзу.

Киянин Гліб Караул зробив вже три дерев'яних велосипеда

Натуральне дерево з тілесними заклепками виглядає так чисто і свіжо, що навіть думки не виникає про те, що можна було б його пофарбувати. Але Гліб сказав, що одні модники вже замовили йому раму у синьому кольорі, а до ще одного велосипеда він вже замовив руді покришки для коліс. Надалі планує розробляти колірну лінійку. Але особливість його творінь - рама як для беговелов - залишиться незмінною.

Зустріч з Глібом була тим більше приголомшливої, що тільки вчора ми написали замітку про десяти найбільш незвичайних велосипедах сучасності.