Повідомляється, що з 640 тисяч "євроблях" українські номери отримали близько 200 тисяч авто
Розмитнення євроблях в Україні стало обов'язковим після прийняття законопроектів 8487 і 8488 25 листопада, а 22 лютого закінчився пільговий період, коли кожен власник машини на європейських номерах міг розмитнити автомобіль зі знижкою 50%. Але за майже три місяці з 640 тисяч "євроблях" українські номери отримали близько 200 тисяч. Зараз власники "євроблях" мають ще три місяці, щоб вирішити: сплатити всі збори за повною ставкою або вивезти машину назад за кордон. В іншому випадку власники таких авто будуть зобов'язані виплатити штрафи до 170 тисяч гривень, а їх машину можуть конфіскувати. Про це розповіла Зоя Бистрова, начальник управління організації митного контролю та оформлення Київської міської митниці, в інтерв'ю "Сегодня".
Зоя Бистрова розповіла, чому під будівлею митного контролю в Києві немає величезних черг на розмитнення.
"У нас ведеться електронне декларування, ми співпрацюємо з митними брокерами, власниками автомобілів, в електронному форматі. Крім того, законом надається тимчасовий порядок для автомобілів з єврорегістрацією – машині не обов'язково заїжджати в зону митного контролю. Туди треба заїжджати, коли електронна декларація знаходиться в роботі і виставлено повідомлення, що треба заїхати для ідентифікації. Тобто якщо за законодавством весь транспорт, перетинаючи кордон, одразу їде в зону митного контролю, то для машин з єврономерами є виключення. Машина заїжджає, її фотографують, і більше перебувати в зоні митного контролю не треба", - розповідає чиновник.
Розмитнення "євроблях" в Україні (ілюстративне фото: РБК-Україна/Віталій Носач)
Вона також розповіла, що власників автомобілів на європейських номерах може чекати приємний сюрприз у вигляді подовження пільгового періоду ще на три місяці. Такий законопроект зараз розглядається в парламенті. При цьому, якщо "євробляхери" будуть уникати процедури закріплення українських номерів, можливі величезні штрафи, які будуть виписуватися не лише митниками, але й поліцією.
"Я думаю, за наступні три місяці не скоротиться кількість бажаючих растаможиться, якщо вони розуміють, що автомобіль того варто. До того ж, є другий період розмитнення – до 24 травня. Тобто ще можна подумати про розмитнення, оскільки потім будуть дуже більші штрафи. І повноваження виписувати штрафи будуть не тільки у митних органів, але і в поліції. У нас буде спільна база, в якій ми будемо обмінюватися даними про порушників", - додала Бистрова.
На думку чиновниці, причин, за якими растаможилось всього 200 тисяч 640 тисяч автомобілів всього дві: невідповідність стандартам Євро-2 і низька вартість автомобілів. Якщо тенденція продовжиться до 24 травня, власникам таких автомобілів загрожує конфіскація машин.
"Конфіскація – це останній захід. Авто можуть конфіскувати, якщо машина перебуває на території України з порушенням умов і термінів більше 30 днів. Якщо 30 днів і більше – або штраф 170 тисяч гривень, або конфіскація", - додала вона.
Зоя Бистрова також розповіла, що потрібно робити, щоб уникнути санкцій і не розмитнювати авто. У Міністерстві фінансів тим, хто не розмитниться до 24 травня, пропонують два шляхи: вивезти машини назад за кордон або розібрати на запчастини.
Нагадаємо, що у Раді зареєстрували законопроект про встановлення ставки оподаткування 10% від вартості авто.
Також РБК-Україна писало, що Раді пропонують не штрафувати українців за ввезені для потреб ООС "євробляхи".