ua en ru

Власник електромобіля Дмитро: "За рік можна заощадити близько 35-40 тис. грн"

Власник електромобіля Дмитро: "За рік можна заощадити близько 35-40 тис. грн" Фото: Власник електромобіля Дмитро розповів Styler про свій досвід експлуатації автокара в Україні (Styler.rbc.ua)

Styler зустрівся з власником електромобіля Nissan Leaf Дмитром, який користується автокаром з 2014 року. За цей час йому вдалося заощадити пристойну суму

Одні досі дивляться на них, як на диваків, інші трохи заздрять (причому перше стає все менше, число других, навпаки, збільшується). Хто вони, люди, які вирішуються на купівлю електромобіля в Україні? Що їх мотивує пересісти на електрокар, і з якими труднощами вони стикаються? І головне: які бонуси і переваги отримують ті, хто вирішив відмовитися від автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння?

Відповіді на ці питання Styler отримав у Дмитра, який вже має достатній досвід експлуатації електромобіля в Україні.

Дмитро, який у вас електрокар і як давно ви її експлуатуєте?

Я пересів на Nissan Leaf в 2014 році, а місяць тому посприяв тому, що електромобіль тієї ж марки з'явився у мого тестя.

Розкажіть, як ви зважилися на покупку транспортного засобу в той час, коли на це наважувалися одиниці в масштабі всієї країни?

Я взагалі відношу себе до новаторам, вважаю, що людина повинна повною мірою користуватися благами сучасної цивілізації, але в той же час не люблю обвішуватися з ніг до голови різними девайсами. Розгойдуючись, сумніваючись, відкладаючи, ми втрачаємо масу можливостей. Зі 100% впевненістю можу сказати, що є цілий ряд корисних пристроїв і гаджетів, які я придбав в числі перших, коли про них мало хто знав, а зараз це незамінні речі для сотень моїх співгромадян. Не сумніваюся, так вже скоро буде і з електромобілями.

Як ви придбали перший електромобіль? Це було легко або виникли складнощі?

Згадуючи ту покупку, я бачу перед собою картинку зі старого фільму "Іван Васильович змінює професію", ту, де Шурик намагається знайти цивілізований спосіб купити якусь деталь для ремонту машини часу (транзистор – прим. авт.). У підсумку йому зміг допомогти тільки спритний спекулянт. Так і я швидко зрозумів, що купівля електромобіля на той момент була трохи "мутним" справою. Ні про яких салонах не йшлося, треба було зустрітися з людиною, яка займається привозом електрокарів, отримавши лише приблизне уявлення про те, що збираєшся купити, заплатити передоплату і чекати, сподіваючись, що продавець виявиться добропорядним і надійним.

Так і сталося?

50 на 50. В цілому машина показала себе добре, в експлуатації обходилася дуже недорого. Якби не одне "але". За два з невеликим роки батарея "просіла" трохи більше, ніж хотілося б. Зараз я розумію, що інформація про її стан на момент покупки була не зовсім об'єктивною. Разом з тим, зважуючи всі плюси і мінуси, про купівлю електромобіля я анітрохи не шкодую.

Владелец электромобиля Дмитрий

Фото: "Я пересів на Nissan Leaf в 2014 році, а місяць тому посприяв тому, що електромобіль тієї ж марки з'явився у мого тестя" - власник електромобіля Дмитро (Styler.rbc.ua)

Ви сказали, що брали участь в купівлі електромобіля для свого тестя, за минулі два роки ситуація з купівлею змінилася?

Так, причому кардинально. Ми приїхав у великий, красивий салон на проспекті Науки, змогли на місці вибирати з цілого ряду варіантів, з кількох машин подивилися запису за vin-кодом, щоб переконатися, що вибраний б/у електрокар має хорошу історію. Крім того, на батарею і на саму машину надана гарантія, що здається дуже важливим, враховуючи досвід попередньої покупки. Загалом, можна сказати, що тепер придбання електромобіля супроводжується хорошим, якісним сервісом, як це і повинно бути.

Змінилася практика експлуатації електромобіля? Іншими словами, чи покращилася інфраструктура для электромобилистов?

Перше, що приходить на розум, це поява швидкісних зарядок. Тут потрібно розповісти про досвід організації процесу зарядки своєї машини. Ще до приїзду мого першого електромобіля, я домовився на своїй стоянці, де кілька років ставив ще бензинове авто, про можливості нічний зарядки. Тоді платив 5 гривень, зараз повна зарядка обходиться мені в 15 грн. Плюс, одного разу на стоянці були проблеми з електрикою, знайшов поруч автомийку, де власник погодився залишити машину на ніч і зарядити взагалі безкоштовно. Тобто процес зарядки я налагодив швидко, це майже не завдавало незручностей. Кажу "майже", так як 1-2 рази за місяць, коли доводиться побігати по місту набагато більше звичайного, хотілося б мати можливість швидко зарядитися і що важливо, безкоштовно для покупців (мого тестя). І ось ця можливість з'явилася. Поки на проспекті Науки і на Здолбунівській на експрес зарядках Оксижен Груп, знаю, що у компанії є плани з розширення, найближчим часом обіцяють ще дві зарядки поставити, сказали в салоні, одну в центрі, другу на Петрівці, дуже чекаємо.

Владелец электромобиля в Украине

Фото: "Так що порада проста – сміливо користуйтеся речами, які здатні зробити ваше життя краще" - власник електромобіля Дмитро (Styler.rbc.ua)

До речі, а яка реальна економія виходить? З цього приводу є суперечлива інформація.

Я можу вам досить точно відповісти на це питання і ось чому. Мій тесть багато років категорично відмовлявся розлучатися зі своїм "москвичем". Ми з дружиною кілька разів пропонували наша фінансова участь і додавши деякі заощадження, щоб придбати сучасний автомобіль. У нього на це завжди був один і той же відповідь: добре, ви допоможете мені зараз, а коли мені потрібно буде покривати збільшені витрати на заправку, обслуговування, придбання запчастин, теж у вас просити? І мені складно було відповісти. Поки у мене не з'явився електромобіль, і поки ми одного разу не сіли, буквально з калькулятором, і не вважали всі. Тут вже йому не було чим крити, а це, повірте мені на слово, дорогого коштує, мій тесть людина старого гарту, його важко в чомусь переконати.

Так от, повертаючись до питання економії, давайте рахувати: я проїжджаю на тиждень близько 400 км. Витрачаю близько 150 грн. З звичайним авто мені б знадобилося близько 30 літрів бензину. Тобто необхідно було б витратити 750 грн (на тиждень – прим. авт.). За рік можна заощадити близько 35-40 тис. грн. Можна прикинути, що для мене це, наприклад, непоганий сімейний відпустку. Загалом, економія досить відчутна, і це, враховуючи тільки паливо, є ще різниця в обслуговуванні, там калькуляція більш складна, але теж однозначно на користь електрокара.

Що б ви порадили тим, хто розмірковує над купівлею електромобіля?

Ви знаєте, з моменту покупки електромобіля я завжди намагаюся вітати на дорозі своїх, скажімо так, побратимів по еко-транспорту. Якщо на самому початку не завжди за тиждень зустрічав електрокар в потоці, то зараз бачу по кілька Nissan Leaf, а іноді і не тільки їх, протягом дня. Це я до того, що здається, вже настав якийсь перелом і українці зрозуміли: багато чого, що йдеться про складнощі експлуатації електромобіля - це просто міфи. Причому я впевнений, що їх розповсюджують люди, які за кермом електромобіля не сиділи ні разу. А ось переваги незаперечні. Так що порада проста – сміливо користуйтеся речами, які здатні зробити ваше життя краще.