Прийняття закону створить нові проблеми з "євробляхерами"
У мережі розповіли, як в Україні зміняться правила ввезення імпортних іномарок. Про це передає Страна.ua.
Основне нововведення – наявність сертифіката екологічного відповідності автомобіля. Зараз в Україну дозволено ввезення машин стандарту не нижче Євро-5. Згідно нового законопроекту, цей сертифікат будуть вимагати не при перетині кордону, а безпосередньо при реєстрації машини.
Зараз перевірка відповідності авто екологічним вимогам проводиться двічі: митницями ГФС при митному оформленні та територіальними органами МВС при проведенні державної реєстрації авто. Це суперечить законодавству ЄС, адаптувати норми до якого Україна зобов'язалася, підписуючи угоду про асоціацію з Євросоюзом.
Для тих, хто ввозить старі авто із США, ця новація повинна піти на користь.
"Зараз існує проблема ввезення на територію України американських б/у транспортних засобів з механічними пошкодженнями Сертифікат відповідності на них може бути виданий тільки після переобладнання, а його не можна провести, поки авто на митниці, тобто, виходить замкнуте коло", - наголошується в пояснювальній записці.
Тим не менш, експерти відзначають, що запропоновані новації на практиці мало що змінять.
"З одного боку дійсно прибрали дублювання і схему на кордоні, коли людина не міг надати сертифікат, бо ще його не мав, і був змушений вирішувати питання за хабар. З іншого - створюють нову схему. Адже напевно будуть робити сертифікати за гроші навіть на авто, які, м'яко кажучи, далеко не Євро-5", - каже головний редактор "Автоконсалтингу", експерт автомобільного ринку Віктор Стельмах.
Автоексперт Сергій Креймер сказав, що вирішити питання з сертифікатом можна і зараз, навіть якщо автомобіль не відповідає нормам Євро-5.
"На кордоні це коштує $100-300. Після прийняття закону точно так само будуть платити, хіба що гроші потечуть в іншу кишеню", - пояснив він.
Фото: РБК-Україна
Експерт додав, що ситуація покращиться для чесних водіїв, тоді як порушники правил будуть і далі давати хабарі.
"Справді, зараз через законодавчої колізії машини з Америки нерідко зависали в портах на тижні, а то й місяці, а, щоб отримати "добро" на в'їзд, потрібно було платити від 500 до 1 тисячі доларів", - каже Він.
За його словами, зниження цін на європейські або американські машини не варто очікувати.
"Закон 3251 про пільгового розмитнення закінчує діяти до 2019 року. Щоб встигнути до цього часу завезти як можна більше авто, українські посередники вже забронювали величезна кількість контейнерів. У США, наприклад, з-за цього виник дефіцит і в 1,5 рази подорожчали послуги на транспортування", - розповів автоексперт Креймер.
Експерт автомобільного ринку Віктор Стельмах додав, що прийняття закону створить нові проблеми з "евробляхерами".
"Зараз йдуть переговори з активістами про варіанти пошуку узаконення таких машин. Але як їх можна узаконити, якщо потрібно подавати сертифікат Євро-5 при реєстрації авто. А більшість машин на "евробляхах" такого сертифіката легально явно не отримають", - говорить експерт.
Стельмах припустив, що для "євробляхерів" зроблять виняток і все ж дозволять їм узаконити свої бувалі автомобілі, подавши це як поступку від держави,
Раніше в мережі розповіли, скільки народних обранців користуються службовими автомобілями Верховної Ради.
Історія подорожчання проїзду в громадському транспорті