ru ua

"Мистецтво війни" не наблизило Гогольфест до тріумфу

Автор:

Головна подія першого дня фестивалю поповнило список організаторських провалів

Є ситуації, в яких доречно застосувати мистецтво світу, в деяких навіть мистецтво любові. Але більшість життєвих ситуацій "разруливаются" мистецтвом війни.

З цього мистецтва почав свій Гогольfest Влад Троїцький, застосуємо його і ми в першому репортажі про фестивальні події.

"Мистецтво війни" не наблизило Гогольфест до тріумфу

Фото: Іржаву голову Гоголя, "зірку" минулих фестивалів, дораскрашивали в день відкриття

Чи бувало у вас, що ви сидите на посередньому філармонійному концерті, і вам нестерпно нудно? І ви починаєте розглядати деталі одягу дівчат, якщо пощастить, то вид з вікна, а якщо пощастить ще більше і почитувати захоплену з собою книжечку. В антракті йдіть, кинувши знайомому: "Ти залишишся на другий акт цієї... художньої самодіяльності?"

Те ж саме, тільки за 1/5 мінімальної зарплати, запропонували публіці творці перформансу "Мистецтво війни".

Сцена була розбита на два рівні, а також на дві половини, утворюючи такий собі мультиекран з чотирьох просторів. Праворуч зверху грав камерний ансамбль, зліва знизу - піаніст Олексій Ботвінов (який примудрився зіпсувати навіть "Пассакалью" Генделя з програми музичної школи).

Поряд з піаністом сиділа актриса театру "Дах" і в паузах між музикою чеканним голосом зачитувала уривки з класичного китайського трактату Сунь-Цзи "Мистецтво війни", написаного ще до нашої ери.

Зліва зверху група пластичних дівчат у сукнях то трясли простирадла, виробляли маніпуляції з якимись збитим з дощок парканчиками, то сідали шеренгою на край помосту і передавали один одному яблука, то жваво пускали паперові літачки, то спускалися по сходах в правий нижній квадрат тужити на валізах.

"Мистецтво війни" не наблизило Гогольфест до тріумфу

Фото: "Непереможність залежить від тебе, вразливість ворога - від нього", - Сунь Цзи

При цьому на сцену були спрямовані промені якоїсь відеопроекції, час від часу заливають її то червоним, то синім кольору, а то і кадрами марширують військові або падіння веж-близнюків 11 вересня в Нью-Йорку.

Після антракту дівчата перемістилися за сцену і влаштували на екрані, закривав їх від глядачів, театр тіней. В ритмі сомнамбул переміщалися, збільшуючись і зменшуючись в розмірах, а в кінці - коли на екран спроектували рухому воду, долженствовавшую, треба думати, символізувати, що будь-яка війна рано чи пізно закінчиться - красиво стали знімати з себе плаття.

Я дивилася на все це з-за екрану, тому що повертатися на своє місце в залі зовсім не хотілося. Особливо після того, як мій маститий колега-критик пішов, попрощавшись тієї самої фрази про "художню самодіяльність".

Зовсім не того ми очікували від Троїцького, постановника дійства. Ажіотаж навколо нього так старанно нагнітався, що перед початком біля входу в павільйон утворилося справжнє стовпотворіння - причому, не без мордобою. Дві дівчини натурально побилися за право швидше потрапити всередину і зайняти більш вигідне місце для споглядання.

Треба думати, більшість глядачів досиділи до кінця просто тому, що у них не вкладалося в голові, як можна покинути місце, за яке вони боролися, як леви. Ну і міністр культури В'ячеслав Кириленко досидів до кінця - а що робити.

"Мистецтво війни" не наблизило Гогольфест до тріумфу

Фото: Всім ворогам на зло, ми не перестанемо чекати дива кожен день по 27 вересня включно

Влад Троїцький стояв біля виходу з павільйону і, здавалося, у фестивальному угарі був абсолютно амбивалентен. На питання, чи задоволений він поданням, режисер зупинив на моєму обличчі свій давній погляд і сказав: "Я, як всяка скотина... після злягання сумна".

Ну як критикувати такого вітального людини, от скажіть? Тому Styler завершує свій перший репортаж з Гогольфесту-2015 мистецтвом світу. Ми віримо, що Троїцький просто занадто буквально пішов раді генерала Сунь-Цзи: "Якщо ти вправний, придуривайся невмілим".