28-30 вересня в Києві відбудеться головний фестиваль любителів ретро-машин OldCarLand
Ось уже в дев'ятий раз до столиці з'їдуться понад 1000 дивовижних автомобілів, за кожним з яких своя унікальна авто-історія. Протягом трьох днів власники раритетних авто демонструватимуть діаманти своїх колекцій, обмінюватимуться досвідом, продаватимуть й купуватимуть нові екземпляри. На час фестивалю ВДНГ перетвориться на справжній музей авто-техніки.
Styler розповідає про декілька легендарних моделей, які ви точно зможете побачити в експозиції.
Chevrolet Bel Air
П'ятдесяті увійшли в історію американської автомобільної промисловості, як феноменальний час, коли на ринку авто спостерігався небувалий розквіт. Дизайн ставав все химерніше. Рок-н-рол, кока-кола і Chevrolet Bel Air стали головними символами епохи, по якій більшість з нас ідентифікує 50-е ще й досі. Творці моделей того часу намагалися зробити свої авто не тільки бюджетними, а й красивими.
Так у 1955 році під ім'ям Bel Air була випущена ще одна легендарна модель автомобіля. Рекламний слоган якого свідчив - The Hot One!.
У 1955 році Bel Air брала участь в національних перегонах Daytona Beach Speed Week, NASCAR та інших, де здобула перемогу. А кабріолет Bel Air був обраний офіційним пейс-каром для гонок Indy-500. Це призвело до того, що про Chevrolet почав мріяти кожен американець, а за підсумками продажів в 1955 році продажі цього авто зайняли перше місце, обійшовши Ford і Chrysler і встановивши світовий рекорд в 2 223 360 випущених автомобілів, третина з яких були Bel Air.
Chevrolet Bel Air (фото: прес-служба фестивалю)
Chevrolet Bel Air (фото: прес-служба фестивалю)
ГАЗ-3111 - "Волга"
Унікальний екземпляр, запущений у виробництво наприкінці 90-х. Машина була випущена як ще один російський автомобіль для чиновників, який повинен був прийти на заміну класичним ГАЗ-3102, що посіли місця в урядових гаражах. Автолюбителі зустріли новинку з ажіотажем, але здійснити грандіозний план виробників завадила криза. Перша партія ГАЗ-3111 зійшла з конвеєра у 1999 року. На 2000 рік була запланована збірка ще 2000 товарних машин, але виробництво затягнулося через неготовність постачальників і самого заводу, в результаті чого на ринок вийшло менше сотні машин. У продажу ціна автомобіля відповідала Toyota Avensis, тому особливого ажіотажу він не викликав, основна частина розійшлася по держорганам. Проект було закрито у 2002 році. Коли, ким і з якої причини було прийнято таке рішення невідомо і досі.
ГАЗ-3111 (фото: прес-служба фестивалю)
Oldsmobile Delta 88
Автомобілі марки Oldsmobile більшу частину свого існування належали легендарній корпорації General Motors. Компанія була заснована Ренсома Елі Олдс ще в 1897 році і проіснувала до 2004 року. За свою 107-річну історію концерн зробив 35,2 мільйона машин, з них близько 14 мільйонів на власному заводі в Лансінгі. До моменту скасування Oldsmobile був однією з найстаріших автомобільних марок в світі, а однією з найбільш ходових моделей став Oldsmobile Delta 88. Повнорозмірний автомобіль середнього рівня, прийшов на зміну Super 88 і випускався в 1965-1989 роках. Але навіть після припинення випуску Delta в 1989, до 1999 року приставка Delta використовувалася в поєднанні з версіями 88. А ще, саме на цьому автомобілі їздили герої легендарного фільм «Зловісні мерці». Автомобілі Oldsmobile 88 проводилися заводами в містах Уентзвілль, штат Міссурі; Флінт, штат Мічиган; і Лейк Оріон, штат Мічиган.
Oldsmobile Delta 88 (фото: прес-служба фестивалю)
LADA EVA
LADA EVA - це перший радянський гоночний автомобіль світового рівня, спроектований на експериментальному Вільнюському Автозаводі постійним учасником OlsCarLand видатним гонщиком і інженером Стасисом Брундзою. Переживши безліч модифікацій, LADA EVA стала першим радянським авто, якому вдалося досягти потужності в 300 к. с.
Розробники планували продовжити модифікацію автомобіля і представити повнопривідну версію LADA EVA S-PROTO з двигуном потужністю 350 к. с., але цієї моделі підкорити ралі не судилося. Так співпало, що в цей же час FIA наклало заборону на проведення змагань групи Б, для якої створювалося авто. Це поставило хрест на майбутньому LADA EVA. Що ж стосується самого Експериментального Вільнюського автозаводу, під керівництвом Стасіса Брундзи він проіснував до 1992 року, випустивши трохи більше 200 автомобілів та залишивши яскравий спалах в свідомості радянських автомобілістів. Усього офіційно в Вільнюсі встигли випустити чотири LADA EVA, дві з яких зараз зберігаються в музеї в Литві.
LADA EVA (фото: прес-служба фестивалю)
ЗІС-110
ЗІС-110 - дуже рідкісний автомобіль, що випускався в СРСР в 1945-1961 роки. Усього було створено не більше 2089 екземплярів. Тому знайти таку машину в наші дні не так вже й просто. Авто розроблялося як перший радянський лімузин представницького класу під особистим наглядом Йосипа Сталіна. Машина отримала 8-циліндровий двигун об'ємом 6 літрів і потужністю 140 кінських сил, а також механічної 3-ступінчасту коробку передач.
Зараз в приватних колекціях Києва присутні одразу дві моделі ЗІС-110 - лімузин 1958 року випуску і дуже рідкісний кабріолет ЗІС-110Б 1949 року. Модель з відкидним дахом довгий час перебувала на Одеській кіностудії і використовувалася при зйомці декількох відомих кінострічок. Обидва автомобілі пройшли професійну реставрацію. Ціна ЗІС-110 в кузові лімузин сьогодні становить 450 тис. доларів, а купити кабріолет ЗІС-110Б можна за $700 тис. І це ще не межа. У Німеччині броньований ЗІС, що належав колись самому Сталіну, було виставлено на продаж за 8,5 млн. євро.
ЗІС-110 (фото: прес-служба фестивалю)
ЗІС-110 (фото: прес-служба фестивалю)
Ще більше історій і унікальних машин можна буде побачити 28-30 вересня на ВДНГ на фестивалі OldCarLand.
Раніше Styler підготував для вас список подій, які точно не варто пропускати у вересні.