Ulichnaya Eda закрила фестивальний сезон (фоторепортаж)
Всього за 2017-й рік команда провела 11 заходів, за 5 років - 44 фестивалі різних форматів і вже заявила 10 заходів на "Арт-заводі Платформа" на 2018-й рік
4-5 листопада Ulichnaya Eda завершила свій п'ятий фестивальний сезон. У фінальний вікенд цього року на "Арт-заводі Платформа" зібралися 10 тисяч гостей. Тепер наступного фестивалю доведеться чекати аж до квітня 2018-го року.
На першому фестивалі Ulichnaya Eda у 2013 році його засновник Роман Тугашев озвучив місію: змінити ставлення до вуличної їжі у городян і у тих, хто її готує. На створення проекту Ulichnaya Eda його надихнули ярмарки, фестивалі і івенти прогресивних європейських столиць. І зараз, підводячи підсумки п'ятого сезону, можна сказати, що йому це вдалося. Кияни знають, що вулична їжа - це не тільки шаурма або чебурек і кожен раз, приходячи на фестиваль, звикли пробувати щось нове.
Фото: Ulichnaya Eda (прес-служба)
За 5 сезонів впровадження європейської культури споживання і приготування вуличної їжі відбулося чимало істотних змін. По-перше, фестиваль знайшов свій будинок. Не всі знають, що "Арт-завод Платформа" не відразу став місцем проведення Ulichnaya Eda. Спочатку фестиваль проходив у Дворику Галереї Лаври, на ВДНГ і на парковці ТЦ "Даринок". І тільки з 2014-го постійним місцем проведення став "Арт-завод Платформа".
Більш того, саме фестиваль став однією з причин ревіталізації Дарницького Шовкового Комбінату в нині найбільший креативний кластер в Україні площею 100 тис. кв. м. За цей час "Платформа" перетворилася на закриту екосистему, яка об'єднує фестивалі, бізнес, коворкінг, IT, арт, fashion, освіта та інші індустрії креативної економіки.
З 2014 року різноманітні заходи тут відвідали більше 2 мільйонів осіб, а бізнес-community об'єднало понад 300 різних стартапів та інноваційних проектів.
Фото: Ulichnaya Eda (прес-служба)
По-друге, фестиваль виріс за всіма показниками:
- членів команди організаторів стало не 3, а 20;
- кількість учасників фуд-корту збільшилася з 8 до 100;
- оборот фестивалю виріс з 35 тисяч до 2 млн грн;
- число гостей збільшилося з 1 тисячі до 10-30 тисяч за вікенд.
Роман Тугашев відзначає не тільки кількісний, але і якісне зростання: “На перші фестивалі до нас приходила в основному молодь, переважно з цікавості. А зараз до нас приходять цілими сім'ями по 2-3 покоління. І кожному з поколінь у нас є чому дивуватися і чим зайнятися. І для них Ulichanaya Eda стала одним з улюблених місць для зустрічей і відпочинку".
Якість відпочинку на фестивалі Ulichnaya Eda теж зросла. Тепер це більше, ніж просто місце, де можна спробувати багато смачного. Фестиваль реалізував нові для України види відпочинку і об'єднав в собі різні формати івентів: музична сцена з молодими та вже відомими музикантами, велика ігрова зона для дітей і батьків, розвиваюча зона для підлітків, beauty-зона, інклюзивний простір для людей з особливими потребами, зона знижок і спецпропозицій "Ulichnaya Eda рекомендує" і багато інших розваг та сервіси.
Фото: Ulichnaya Eda (прес-служба)
Але головним досягненням є те, що фестиваль став майданчиком для різних категорій стартапів і початком безлічі історій успіху. Більшість його учасників – фудтраки, кафе, ресторани, фермери, нішеві крафтовые виробники, хендмейдеры і просто любителі готувати – змогли протестувати свій продукт на тисячах гостей, удосконалити його в умовах жорсткої конкуренції, натренувати власну команду в режимі non-stop, відчути свої сили і зважитися на власний бізнес.
Наприклад, учасники "П-Пельмені", Fry Me, "Вікно" і "Просто Пончик" відкрили нещодавно свої точки на Бессарабці. "Чашка" - це не тільки мережа кав'ярень, але і гастро-школа "Чашка School". Menya Musashi коли стартували у столиці саме з цього фестивалю і нещодавно відкрили вже 5-е заклад. Make My Cake прийшли на фестиваль з хорошим концептом із Одеси, але з мешканцями столиці вони познайомилися саме тут, а потім відкрили заклад у Києві в 2016-му і 2017-му роках. Морозиво "Умка" стартувало з "Вуличної їжі" і зараз має 1 заклад і дві точки в центрі Києва. Dos Amigos відкрили два стаціонарних заклади і придумали другий формат точки для фестивалю - United Tastes Of America.
Фото: Ulichnaya Eda (прес-служба)
Важливо відзначити, що крім фестивалю Ulichnaya Eda, ця ж команда організаторів робить і івенти інших форматів. На 2018 рік вже заплановані три фестивалю Ulichnaya Eda, найбільші вечірки міста "Білі ночі" - традиційно в перші і останні літні ночі, ресторанний формат "Міське свято їжі", тематичні Kyiv Coffee Festival і Kyiv Beer Festival, новий фестиваль Kyiv Wine Festival та інші ще не анонсовані формати. Ці анонси роблять фестивальний сезон на "Арт-заводі Платформа" ще більш очікуваним.