ua en ru

Чому українському кіно важливо орієнтуватися на світовий ринок

Чому українському кіно важливо орієнтуватися на світовий ринок Фото: "Де кіно" (прес-служба фестивалю)

Організатори "Де кіно" дали можливість кожному зазирнути в майбутнє українського кінематографа

Прозорість, ко-продакшн з європейцями і унікальні формати - одні з головних чинників, дотримання яких важливо для позитивних зрушень українського кінематографа через рік. Саме до таких висновків прийшли генеральний директор "1+1 медіа" Олександр Ткаченко і співзасновник FILM.UA Group Сергій Созановський в рамках освітньої частини фестивалю "Де кіно. Епізод 2".

Зустріч двох керівників найбільших компаній-виробників відеоконтенту привернула увагу чималої аудиторії.

"Я завжди вважаю, що склянка наполовину повна, але не говорити про проблеми, які існують, не можна. На мою думку, на сьогоднішній день в українському кінематографі переломна ситуація. З одного боку, є темні плями з точки зору прозорості видачі грошей на кіно й ефективності державних проектів. З іншого - потрібно згадати про серіали, які продовжують проводитися разом з росіянами і спотворюють реальну картину економічного життя телеканалів. Щоб вже через рік ми могли говорити про позитивні зміни, продакшени повинні навчитися випускати великі ко-продукційні продукти, а не тільки продавати все в Росію. Для виробників контенту важливо зрозуміти, що якщо продукт спочатку робиться без орієнтації на російську аудиторію і як окремий формат, то він зможе самостійно подорожувати по світу. Однак це дійсно складний процес і набагато більший виклик, ніж просто зробити чотирисерійку для російського ринку. Важливо усвідомити, що такі дії вимагають великих зусиль, адже сьогодні нам неминуче потрібна інтеграція в світовий простір", - сказав Олександр Ткаченко, коментуючи переломну ситуацію в українському кінематографі і важливість інтеграції у світову кіноіндустрію.

Чому українському кіно важливо орієнтуватися на світовий ринок

Фото: Олександр Ткаченко (прес-служба "Де кіно")

Сергій Созановський, говорячи про перспективи затребуваності українського кінопродукту і голлівудські імена в титрах вітчизняних фільмів, зазначив, що з появою таких потужних гравців, як Amazon, Netflix і Hulu в світі стали стиратися кордону, адже сьогодні будь на території України може оформити підписку на них.

"Російськомовний контент і український продукт став затребуваним, в тому числі, і на цих платформах, тому за нього починають платити непогані гроші. Якщо справа так піде і далі, то вже через кілька років - це буде хороше джерело доходів для фінансування виробництва міцних серіальних проектів. Якщо говорити про прогнози в частині кіно, то вважаю, що наступного року, якщо все буде добре, три національних фільми доберуться до позначки мільйон доларів в бокс-офісі, а три-п'ять ко-продуктивних проектів будуть зніматися на території України з великими європейськими і голлівудськими іменами. Тому світло в кінці тунелю є, не потрібно боятися знімати кіно і брати участь у цьому процесі, тому що Україна - це новий центр з виробництва контенту, який скоро здивує світ", - сказав Созановський.

Чому українському кіно важливо орієнтуватися на світовий ринок

Фото: Сергій Созановський (прес-служба "Де кіно")

Нагадаємо, що 22-23 вересня на кіностудії FILM.UA вже другий рік поспіль відбудеться фестиваль "Де кіно. Епізод 2", який проводиться за спільної ініціативи "1+1 медіа" і FILM.UA Group. Етап подачі конкурсних робіт триває до 17 липня. Хронометраж відео - до 7 хвилин.

До речі, перші роботи "Де кіно" відображають прагнення українців до змін.