ua en ru

Як знайти "свого" лікаря, вибрати "правильну" клініку і розібратися з терміном "лікарська етика"

Як знайти "свого" лікаря, вибрати "правильну" клініку і розібратися з терміном "лікарська етика" Фото: Вибір лікаря, якому можна довірити свій зір, - справа складна і копітка

Пошук "свого" лікаря - процес непростий і тривалий, адже лікування - справа тонка, особисте і вимагає абсолютної довіри

При виборі фахівця, якому можна довірити своє здоров'я, важливу роль відіграють супутні фактори: клініка, в якій працює доктор, рівень його професіоналізму, досвід роботи. Не менш важлива і така делікатна тема, як етика взаємовідносин лікаря та пацієнта.

Про ці та інші важливі факти з кореспондентом Styler поговорила Оксана Авер'янова, директор медичного центру АІЛАЗ.

Як знайти "свого" лікаря, вибрати "правильну" клініку і розібратися з терміном "лікарська етика"

Фото: Директор клініки АІЛАЗ Оксана Авер'янова (Віталій Носач, Styler.rbc.ua)

"Ми працюємо в Україні 11 років, і, я вважаю, досить успішно. Ми знаємо проблеми української медицини зсередини, як "продавці", але, оскільки ми всі живі люди, періодично виступаємо в ролі пацієнта - тобто як "покупці". Знайти клініку, якій можна довірити своє здоров'я, непросто.

Приватні клініки, як правило, дуже добре оснащені, мають в штаті прекрасних фахівців, впроваджують нові технології (адже конкуренція весь час змушує рухатися вперед). Наприклад, наша клініка за перші п'ять років своєї роботи привезла в Україну п'ять нових технологій, які раніше не застосовувалися, але дуже були потрібні для наших пацієнтів. Багато приватні центри надходять так само – найпередовіше і нове швидко беруть на озброєння", - говорить Оксана Сергіївна.

"Складність вибору приватної клініки полягає в тому, що пацієнт не знає, наскільки повно дана клініка володіє арсеналом світових можливостей у даному виді лікування", - розмірковує доктор.

І дійсно, якщо обмежені можливості клініки, вона не може запропонувати пацієнтам досить широкий спектр методів лікування, доступних на сьогоднішній день.

Клініка, заявляє себе експертом у певному виді лікування, повинна прагнути до того, щоб мати в своєму розпорядженні всі можливі варіанти лікування даного захворювання. Адже лікування завжди індивідуально, і пацієнт повинен бути впевнений в тому, що в його випадку обрано кращий з підходящого.

"Ми завжди прагнемо саме до такого формату. Якщо ми заявляємо нашим пацієнтам, що маємо лікуванням і діагностикою в області визначених очних проблем, то це означає, що ми дійсно маємо цілий арсенал обладнання та знань, який відповідає світовим стандартам. Можу порадити пацієнтам при виборі клініки завжди цікавитися питанням альтернативних методів лікування захворювання. Якщо лікар може запропонувати варіанти, пояснити їх переваги і недоліки, аргументувати свій вибір – ви в надійному місці, і вам варто довіритися цій клініці. І, звичайно, прислухайтеся до себе. Якщо у вас з'явився "контакт" з лікарем, ви бачите його щире участь – це кращий індикатор правильного вибору", - говорить Оксана Авер'янова.

Чим більше альтернативних методів лікування і методів діагностики існує в клініці, тим вільніше лікар у виборі правильної тактики лікування

"Говорячи про офтальмології і, зокрема, про такий популярною процедурою, як лазерна корекція зору, треба обов'язково дізнатися у лікаря, який у нього досвід роботи з лазером. А також варто поцікавитися, чи є у офтальмолога міжнародний сертифікат на такий вид діяльності, що буде важливим бонусом до його досвіду. Проблема в тому, що в Україні немає офіційних курсів навчання лікарів лазерної корекції - потрібно навчатися за кордоном. Фахівці нашої клініки в свій час робили саме так. Ми звертаємося до наших колег з Німеччини, Франції, США, коли впроваджуємо нові програми лазерної корекції.

Зараз ми вперше в Україні впроваджуємо лазерну корекцію вікової далекозорості. І хоча ця програма лазерної корекції інтегрована в наш лазер ось вже три місяці, а наш головний лікар Ковальов Андрій Іванович вже тричі проводив ці операції з колегами в Німеччині і Швеції, до широкої рекламної кампанії ще далеко. Оцінка перших отриманих результатів вимагає часу. Ми дуже відповідально ставимося до своїх обіцянок", - каже Оксана Сергіївна.

Не варто довіряти клінікам, гарантує вам супер-результат. У медицині існує незаперечна річ – відсоток успіху і невдач. Така статистика існує по кожній технології і по кожному виду лікування. Лікар зобов'язаний пояснити пацієнтові ризики будь-якого виду лікування, зобов'язаний допомогти прийняти правильне рішення.

"Універсальних таблеток" для хорошого зору не існує

Питання професіоналізму клініки вимірюється не тільки переліком наданих процедур і рівнем відповідальності за якість послуг. Є ще один фактор, що впливає на позитивний результат – це ставлення до лікування самих пацієнтів.

Лікування хвороби – це спільна робота і пацієнта, і лікаря. І це обопільна відповідальність.

Так, за словами Оксани Сергіївни, багато хто хоче за один раз позбутися від проблеми, не докладаючи особливих зусиль і бажаючи отримати "універсальну таблетку", що за визначенням неможливо. Як правило, одного рецепту від офтальмолога недостатньо: лікування – тривалий процес, що вимагає від пацієнта неухильного дотримання рекомендаціями свого лікуючого лікаря. Особливе значення в правильному виконанні приписів лікаря має лікування дітей і допомога в цьому їх батьків.

"Якщо мова йде про дитячої короткозорості або здоров'я дитячого зору в цілому, то рішення однозначно лежить в сім'ї. Саме батьки відповідають за те, щоб вчасно помітити погіршення зору у дитини. Від своєчасної та оперативної реакції батьків залежить і психологічний комфорт дитини, його самооцінка, інтеграція в дитячий соціум, успішність у школі", - резюмує Оксана Сергіївна.

Таблиця перевірки зору – класика на всі часи

Як же батькам проконтролювати зір дитини? За словами доктора, універсальним способом перевірки зору, навіть при відсутності високоточної техніки, залишається класична таблиця, названа на честь радянського офтальмолога Сивцева. Її можна розмістити в будь-якому шкільному кабінеті, а визначити рівень зору дитини може шкільна медсестра.

Дуже важливо, особливо в початковій школі, присвятити один урок перевірки зору на відстані, після чого педагог повинен передати батькам записку такого змісту: «Для більш детальної діагностики зверніться до офтальмолога». Це як раз і є тим простим рішенням, яке дозволить відстежити початок можливих проблем із зором у дитини.

Якщо у вашої дитини з'явилися проблеми із зором, зверніться в спеціалізовану клініку, де дитині зможуть провести повне обстеження і обговорити варіанти її вирішення.

Лікарська етика як індикатор професіоналізму

Зрозуміло хвилювання батьків і їх бажання отримати "друге думка". Багато звертаються за консультацією до декількох лікарів.

Часто другий за списком доктор підтверджує або доповнює діагноз першого. Але буває і так, що він спростовує рекомендації першого лікаря, різко і критично висловлюючись на його адресу. Звичайно, це хвилює пацієнта і вселяє недовіру до компетентності лікарів.

Не варто довіряти клінікам, які критикують своїх конкурентів. Жорстка і агресивна критика роботи колег – привід для пацієнта не довіряти клініці. Там, де нема культури і етики по відношенню до колег, важко чекати її по відношенню до пацієнта.

Сьогодні завдяки тому, що Україна ось вже 26-й рік – вільна і незалежна країна, приватна медицина в Україні продовжує розвиватися. Є багато прекрасних приватних клінік, що надають послуги світового рівня і цим, безумовно, вони вносять величезний внесок у розвиток вітчизняної медицини.

Нам приємно, що клініка АІЛАЗ також вносить свою лепту у цей процес На це нас надихають наші пацієнти.

«Дуже хочеться, щоб рівень довіри та поваги між пацієнтом і лікарем зміцнювався. Це в наших спільних інтересах! Давайте будемо працювати в цьому напрямку», - говорить директор офтальмологічної киники АІЛАЗ.

Як знайти "свого" лікаря, вибрати "правильну" клініку і розібратися з терміном "лікарська етика"

Задайте питання лікарю-офтальмологу

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Як знайти "свого" лікаря, вибрати "правильну" клініку і розібратися з терміном "лікарська етика"

Клініка АІЛАЗ www.ailas.com.ua

02140, Україна, м. Київ, пр. Бажана, 12а, пр. крило, 5 поверх

Тел.: (044) 291 01 91

Безкоштовна гаряча лінія по Україні: 0 800 50 50 06 – безкоштовні дзвінки зі стаціонарних телефонів по Україні