"Мають завжди реагувати": поліцейський розповів, куди звертатися, якщо наряд не приїхав на виклик
Коли надходить скарга на патрульних, то спеціальний відділ моніторингу проводить службову перевірку, нагадує Андрій Ткачов
Часто в соцмережах з'являються історії про те, що поліція не виїхала на виклик, коли сталася бійка або яка-небудь інша ситуація, що становить небезпеку.
В ексклюзивному коментарі РБК-Україна помічник голови Національної поліції Андрій Ткачов розповів, чи законно це, коли поліція не приїжджає на виклик. За його словами, відсутність реакції на виклик – це порушення, і в таких випадках потрібно залишати скаргу за телефоном гарячої лінії патрульної поліції або звернутися в підрозділ з листом. Після цього моніторингова служба проведе службову перевірку.
"Поліція не може не приїхати на виклик"
"Поліція не може не приїхати на виклик. Реакція повинна бути обов'язково. Якщо патрульні не приїхали, то треба повідомляти за телефонами гарячої лінії, щоб була проведена перевірка, чому так сталося. Також можна написати письмове звернення до управління патрульної поліції", - коментує помічник голови Нацполіції Андрій Ткачов.
Телефон гарячої лінії патрульної поліції Києва - (044) 287-82-82. Лінія працює з 8 ранку до 8 вечора щодня.
Телефони гарячої лінії інших регіонів України можна подивитися на сайті патрульної поліції.
Служба моніторингу перевірить поліцейських
"В управліннях патрульної поліції всіх областей діють спеціальні відділи моніторингу. Якщо людина пише скаргу на патрульних, то цей відділ моніторингу проводить службову перевірку. Під час перевірки обов'язково переглядають відеоматеріали з боді-камер патрульних, опитують свідків, заявника", - пояснює Андрій Ткачов.
Фото: "Поліція не може не приїхати на виклик. Реакція повинна бути обов'язково"- Андрій Ткачов (facebook.com/andriy.tkachev)
Потім зібрані факти зводяться разом, і приймається рішення. Якщо є порушення, за це передбачена дисциплінарна відповідальність.
"Іноді можуть прийняти рішення і про кримінальну відповідальність. Тоді вже змінюється підслідність, і цією ситуацією починає займатися вже не поліція, а прокуратура або інші органи. Все залежить від індивідуальної ситуації", - додає він.
Оператор 102 першим приймає виклик. Він формує картку, яка вноситься до єдиного обліку заяв. Потім оператор 102 передає картку диспетчеру, який направляє на місце найближчий наряд поліції, пояснює поліцейський.
"Наряд поліції зобов'язаний якимось чином відреагувати на цей виклик, і відрапортувати, що він закінчився. Виклик або передається далі в роботу, або може бути з якихось причин закритий. Наприклад, бувають нецільові виклики. Скажімо, виклик на те, що протікає вода. Поліція може проінформувати заявника про те, куди йому звернутися, щоб вирішити проблему. Але в будь-якому випадку реакція поліції повинна бути", - говорить Андрій Ткачов.
Нерелевантних дзвінків у поліцію – близько третини
Співробітник Національної поліції звернувся до українців і закликав звертатися в поліцію у випадках, коли це дійсно потрібно.
"Хотілося б звернутися до людей і пояснити, що завантаженість поліцейських дуже велика. На виклики кшталт "тече вода" відволікається екіпаж, в той час як десь, можливо, відбувається більш небезпечна ситуація. Можливо, було б ефективніше, якби поліцейські в цей момент патрулювали район, щоб люди бачили проблискові маячки, і не сталося бійки або чогось ще", - додає він.
Фото: У Києві та інших містах працює гаряча лінія патрульної поліції (РБК-Україна)
Нерелевантних дзвінків у поліцію в Україні сьогодні – близько третини від усіх дзвінків, нагадує фахівець.
"Єдина" служба 112
В Україні вже не перший рік точаться розмови про те, щоб створити єдину службу "112", яка брала б дзвінки по всім викликам і розподіляла їх на швидку допомогу, на ДСНС або на поліцію. Була спроба створити таку службу перед "Євро 2012" (служба "112" добре знайома європейцям, адже діє по всій території ЄС). Але реалізувати проект поки не вдалося, а сайт, запущений в пілотному режимі, зараз не працює.
Тепер, за словами Андрія Ткачова, робота над створенням служби 112 знову активізувалася.
"У Міністерстві внутрішніх справ створили відділ, який працює над розробкою спеціальної лінії "112". За її задумом оператор, приймаючи виклик, зможе розподіляти його на різні служби. На місце події він зможе відправити або швидку допомогу, або поліцію - того, хто необхідний у кожному конкретному випадку. Для цього оператори проходять спеціальне навчання, щоб орієнтуватися, кого в яких ситуаціях спрямовувати", - пояснює Андрій Ткачов.
Фото: "У Міністерстві внутрішніх справ створили відділ, який працює над розробкою спеціальної лінії "112" - Андрій Ткачов (РБК-Україна)
На його думку, людина в стресовій ситуації не завжди може зорієнтуватися, куди їй дзвонити - в поліцію, пожежникам або у швидку допомогу.
"Людина має набрати номер, і фахівець визначить, яку саме службу викликати. Тому єдина лінія "112" – це, на мою думку, хороший спосіб зробити так, щоб нерелевантних викликів стало менше, і щоб найбільш ефективно використовувалися сили всіх служб – швидкої, ДСНС, поліції", - говорить помічник голови Національної поліції.
Він порівняв службу "112" зі службою "911" у США чи Канаді, коли виклики централізовані, а потім розподіляються. Аналогічна служба "112" діє і в Європі.
"Якщо така лінія почне повноцінно функціонувати в Україні, я вважаю, це буде великий крок до поліпшення ситуації. Ми зможемо наблизитися до рівня роботи європейських країн", - вважає він.
Нагадаємо, раніше з'явилося яскраве відео про роботу українських мотопатрульних.
Також Верховна Рада схвалила штрафи за незаконне використання назви та символіки Нацполіції.
Відео: Відважні дівчата у лавах української армії (video.rbc.ua)