ua en ru

Інтерактивна карта: в які дороги "закопають" 20 млрд гривень в 2016 році

Інтерактивна карта: в які дороги "закопають" 20 млрд гривень в 2016 році Фото: На ремонт доріг в 2016 році зібрали рекордний бюджет (arm-ka.ru)

Цього року дорожні служби планують відремонтувати та побудувати 1700 км доріг. На це виділена рекордна сума в 20 мільярдів гривень

Дорожні служби обіцяють відмовитися від "ямкового" ремонту і перейти до реального вирішення проблеми українських автошляхів. У планах на 2016 рік - ремонт і будівництво 1700 кілометрів трас. На кикие саме дороги будуть витрачені гроші Мінінфраструктури показало на інтерактивній карті.

Директор Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку автомобільних перевезень Мінінфраструктури Роман Хміль розповів про джерела фінансування дорожніх робіт у цьому році. Сумарний обсяг коштів, виділених для цієї мети, став рекордним для України - "дорожній бюджет" на 2016 рік становить близько 20 млрд гривень. Ще близько 12 млрд гривень буде витрачено на погашення боргів попередніх років.

Складові "дорожнього бюджету" 2016 року:

- 6,8 млрд грн - державна скарбниця
- 5,5 млрд грн - залишки кредитних коштів
- 4,4 млрд грн - нові кредити
- 0,2 млрд грн - фонд регіонального розвитку
- 0,7 млрд грн - місцеві бюджети
- 1,8 млрд грн - прогнозовані надходження від експерименту на митниці

Всього: 19,4 млрд гривень.

Разом з борговими зобов'язаннями минулих років (12 млрд грн.) в українські дороги в цьому році "закопають" 31,4 млрд гривень.

Ознайомитися з інтерактивною картою можна, перейшовши за цим посиланням.

Інтерактивна карта: в які дороги "закопають" 20 млрд гривень в 2016 році

Фото: Інтерактивна карта дорожніх робіт в 2016 році, створена Мінінфраструктури (скрін maps.google.com.ua)

При цьому Роман Хміль зазначив, що на поточний момент для відновлення існуючої мережі доріг в Україні необхідно 50-100 млрд гривень в рік. І навіть при такому фінансуванні українські дороги змогли б привести в ідеальний стан тільки через 20 або 10 років (десятирічний термін названий з урахуванням суми в 100 млрд грн.).

"Треба ремонтувати капітально 17 тисяч кілометрів доріг на рік, а поточним і середнім ремонтом - ще 34 тисячі в рік. Тому потрібно нарощувати фінансування, інакше дорожня мережа буде й далі стрімко деградувати", - заявив Хміль.

Інтерактивна карта: в які дороги "закопають" 20 млрд гривень в 2016 році

Фото: Фото з описом планів дорожніх служб на 2016 рік (finance.ua)

Директор департаменту підкреслив, що механізм для фінансування в такому обсязі у влади є. Так, у відомстві вважають можливим направляти всі надходження з акцизу на паливо (а це 35-40 млрд в рік) безпосередньо на будівництво і ремонт доріг. Зараз акцизний збір потрапляє спочатку в загальний "котел" бюджету, де його перерозподіляє Мінфін на свій розсуд. Виправити цю ситуацію покликаний законопроект "Про дорожній фонді", до якого у нардепів поки "не дійшли руки".

Також у Мінінфраструктури хочуть стягувати плату з вантажівок вагою понад 12 тонн. Якщо ініціатива буде реалізована, держбюджет буде поповнюватися на 10-15 млрд грн в рік, а гроші будуть витрачені на дороги. "Це нормальна практика в ЄС. Наприклад, якщо український вантажівка їде через Угорщину, то за проїзд в одну сторону водій повинен заплатити 200 євро. Плюс дорожні збори - 100 євро. Тобто перевезення вантажу туди-назад коштує 600 євро. А у нас аналогічні збори - 20 євро", - говорить Хміль.

До речі, що журналісти і водії визначили найгіршу дорога України, а чиновники пообіцяли відмовитися від ямкових ремонтів доріг.