"Крематорій, коробка, енергоблок": як скандальний театр на Андріївському виглядає зсередини

Архітектор показав справжні фото, як буде виглядати театр на Подолі Садиба Міхельсона у Києві: чи з'явиться на місці старовинного особняка новобудова
Закінчилася перша черга реконструкції Театру на Подолі
Закінчилася перша черга реконструкції Театру на Подолі

Киянам показали, як виглядає будівля Театру на Подолі, яке в лічені дні перетворилася на скандальний об'єкт

В самому центрі Андріївського узвозу у Київі завершили першу чергу реконструкції "Театру на Подолі". Будівля пустувала і була покинутою вже десять років поспіль, ще із часів мера Київа Олександра Омельченка. На початку 2016 року будівельні роботи зрушили з мертвої точки: будівля нарешті почали реконструювати. А в кінці листопада, коли перша черга робіт наблизилася до кінця і завіси з театру були зняті, кияни раптово побачили зовсім не те, що очікували.

У конфлікті з громадськістю

Громадський активісти і користувачі соцмереж швидко розділилися на два табори: активні прихильники проекту і ті, хто категорично проти нового задуму, причому критиків нового зовнішнього вигляду театру, виявилося набагато більше. Головним приводом для обурення стало те, що новий вигляд будівлі, на думку людей, абсолютно не вписується в концепцію всього Андріївського узвозу з малоповерховими будівлями 19 століття і повністю закриває вид на давню історичну вулицю, яку так люблять.

Фото: Вранці 29 листопада під будівлею театру зібралася група громадських активістів, що протестували проти нового вигляду будівлі (РБК-Україна)

Крематорій, коробка, енергоблок – як тільки не називали новий проект реконструкції театру. Захисники нового вигляду будівлі кажуть, що практика будівництва "аскетичних" будинків з металу і скла – давно прижилася в Європі. З іншого боку, нависає над вулицею "коробка" - це зовсім не та архітектура, яка будується в Європі.

Головний архітектор Київа Олександр Свистунов поспішив запевнити: театр ще не добудований, і відкриється тільки в 2017 році, тому проект може бути відкоректований з урахуванням думки експертів і громадськості до його відкриття навесні 2017 року. Але, в той же час, він так і не відповів на питання, чому ж проект не обговорювали раніше.

Фото: Люди спробували пройти через ворота до будівлі театру, але їх не пустила охорона (РБК-Україна)

Також 29 листопада стало відомо, що після скандалу змінити зовнішній вигляд будівлі зажадав мер Київа Віталій Кличко.

"Архітектурний ансамбль Андріївського узвозу – знакової, історичної вулиці – повинен бути збережений! Без урахування думки фахівців та узгодження з громадськістю ця будівля не буде здана в експлуатацію. Потрібно доопрацювати зовнішній вигляд будівлі, щоб вона не вибивалася з ансамблю будинків на узвозі, і мають бути враховані рекомендації містобудівної ради", - сказав він.

Ніяких магазинів і вивісок

Незабаром після того, як будівля опинилася без завіси і стало доступно для перегляду, забудовники вирішили показати, як проходить процес реконструкції і пояснити, яким будівля буде в подальшому.

Малахов стверджує: театр на Подолі буде поки єдиним в Україні театром, в який зможуть ходити люди з обмеженими можливостями, а високотехнологічне оснащення сцени дозволить нарешті запрошувати в Україну театральні трупи світового рівня.

Фото: Художній керівник Театру на Подолі Віталій Малахов показав журналістам будівлю зсередини (РБК-Україна)

Меценатом виступила компанія "Рошен", яка витратила на реконструкцію театру понад 165 мільйонів гривень. Проект реалізують також за підтримки Міністерства культури України та департаменту культури КМДА. Відомий режисер і художній керівник Театру на Подолі Віталій Малахов спростовує чутки про те, що компанія-меценат буде претендувати на цю будівлю.

Фото: На першому поверсі театру планують показувати віртуальні екскурсії по Андріївському узвозу (РБК-Україна)

"Ніяких магазинів "Рошен" тут не буде. І ніяких кричущих вивісок – теж. У нас є всі договори, згідно з якими меценати після закінчення будівництва передають театр громадськості міста Київа, а громадськість передає його нам в управління. Що стосується самої архітектури будівлі, що ми - противники всіляких бутафорий. Ми хочемо бути, а не здаватися. Ми спочатку не хотіли, щоб на фасаді театру були вензелі 19 століття, які Андріївському узвозу абсолютно не притаманні. Адже ми живемо з вами в 21 столітті, і потрібно створювати те, що притаманне сучасності. Ми давали архітектору свої побажання, і вони були враховані. Архітектор Олег Дроздов, який працював над проектом – це професіонал європейського і навіть світового рівня", - прокоментував Віталій Малахов.

Фото: У театрі належить ще багато будівельних робіт (РБК-Україна)

“Мене все хочуть підштовхнути до того, аби я сказав, що проект будівлі зі мною не погодили. Але ні! Все погодили. Ми театр антибуржуазний. Що це означає? Це означає, що ми не хочемо, щоб в театр приходили дивитися одяг. Ми хочемо, щоб приходили дивитися спектакль. Театр має скромний аскетичний дизайн, де головне – спектакль. Це Так і планувалося. Знаменитий український письменник і драматург Анатолій Ісакович Крим передав мені записку. У ній сказано: "І тепер ми повинні будемо дивитися на огидну тінь нависающего споруди з металу і болтів, яке висить над містом, як чорнильна пляма. З колективного листа французької інтелігенції з приводу відкриття Ейфелевої вежі. У 1889 році", - додав режисер.

У акторів театру не було гримерок

За словами Малахова, головна перевага будівлі в тому, що актори Театру на Подолі, які довго не мали свого приміщення, нарешті отримають можливість проводити репетиції і давати вистави в хороших умовах.

Фото: Театр на Подолі стане першою будівлею театру, яку відкрили в Київі за останні тридцять років (РБК-Україна)

"Будівлю в першу чергу заслужили артисти. Коли ми працювали в Гостинному Дворі, то актори гримувалися в гримерках, які самі ж вони і викопали під сценою. Люди не могли вийти в туалет до кінця вистави. Зазвичай ми видаємо Близько 45 вистав на місяць. У палаці Україна у нас дві маленькі гримерки, гримуються багато років в коридорах. Не було місця, де зберігати декорації. Кожне вранці їх туди завозимо, а ввечері – вивозимо. І так – весь час. Тому своє приміщення заслужили в першу чергу актори", - додав Малахов.

Будівля майбутнього театру зсередини

У новій будівлі буде фойє, яке буде працювати весь час, а не протягом п'ятнадцяти хвилин між першим і другим актом вистави.

Фото: Актори Театру на Подолі раді нарешті отримати своє приміщення (РБК-Україна)

У приміщенні буде також магазин з книгами, невеличка кав'ярня і, звичайно ж, театральна каса. Передбачається також створення віртуального туру по Андріївському узвозу, який може подивитись кожен охочий.

Коли попередня будівля театру було готове на 75%, то виявилося, що в ньому практично немає місця для сцени. За словами Віталія Малахова, до "Євро-2012" збиралися відкрити тільки фасад, а про самому будинку – забути. В теперішньому проекті за основу вирішили взяти місце для сцени, а решту включити, якщо поміститься.

Фото: За словами забудовників, давно так багато людей не обговорювали архітектуру (РБК-Україна)

Вперше за всю історію реконструкцій театру в Україні в Театрі на Подолі планують впровадити технологію жорстких куліс, яка сформує ще дві паралельні поверхні з боків. Вони дадуть можливість використовувати нові сценографічні елементи. Зокрема, можна буде використовувати проекції, які будуть розширювати чи навпаки звужувати простір. Театр буде вміщати 260-280 глядачів.

Фото: "Ніяких магазинів "Рошен" тут не буде" - Віталій Малахов (РБК-Україна)

Опрацьовувалася і система архітектурної акустики. Передбачалася система, яка, крім звуку в залі, дозволить проводити якісну звукозапис в режимі реального часу. Нова система управління театральним світлом, яка дозволить заощадити до 30-40% ємності лінії, які тут прокладаються. Тоді можна буде використовувати театральний прожектор будь-якого типу.

"З тієї ж плоті, що і Андріївський узвіз"

Архітектор театру Олег Дроздов, на якого обрушилася лавина критики в Фейсбуці, встиг вже кілька разів прокоментувати ситуацію.

“Перше, що ми зробили як відповідальні автори ідеї – це продумали все так, щоб фінансові ресурси були витрачені максимально ефективно. У підсумку прийшли до певного компромісного рішення. Нам потрібно було збільшити кількість посадкових місць, розширити місце для перформансу. І зробити так, щоб у театр було зручно заходити з вулиці".

Фото: Архітектор Олег Дроздов, який рарзаботал проект реконструкції будівлі театру (РБК-Україна)

"В будівлі ми використовували дві архаїчні техніки. Перша виявилася не так простий – потрібно було знайти старий цегла, ми його потроху купували невеликими фрагментами. Другий матеріал – це фальцевый титан. Будинок складається з тієї ж плоті, що і Андріївський узвіз. Зараз, коли з будівлі тільки зняли захисне покорытие, він виглядає як глянець. Але через кілька років це буде метал з зеленуватим відтінком, який дуже близький по увазі до старим європейським бронзовим пам'ятників", - розповів Дроздов.

З приводу того, що будівля не вписується в архітектуру Андріївського узвозу і виглядає занадто радикально, архітектор нагадав, що нові будівлі давно звикли будувати в історичному центрі Парижа, Праги чи Берліна.

Фото: Зовнішній вигляд театру вразив багатьох киян (РБК-Україна)

“Це архітектура сьогоднішнього дня. Вірніше, архітектура останніх століть. Адже всі люди живуть в конкретній епосі, а їй властивий свій стиль, своє бачення, ставлення до одягу, транспорту. Наш театр - це свого роду діалог з Андріївським узвозом. Для України ця практика нова. Як раз новизною я можу пояснити резонанс, який викликало нову будівлю", - підсумував Олег Дроздов.

On Top