ua en ru

Все скочується в прірву: їздити на електричках скоро стане неможливо

Все скочується в прірву: їздити на електричках скоро стане неможливо Фото: Українські електрички (РБК-Україна)

Приміські поїзди Укрзалізниці не оновлювалися ще з часів СРСР, каже експерт Валерій Довгопол

Ті поїзди, які зараз їздять в Україні на приміському сполученні, найближчим часом можуть просто розсипатися. Такого висновку дійшов Валерій Довгопол з Громадського контролю Укрзалізниці. Про це він розповів у коментарі для Styler.

Крім того, за його словами, зараз дуже актуальною є проблема сплати компенсації за проїзд. Раніше державний бюджет передбачав виділення коштів на компенсацію УЗ. Зараз цю функцію передали на місцеві бюджети в рамках децентралізації.

"У місцевих бюджетів часто не вистачає коштів на те, щоб сплачувати ці рахунки, бо вони зазвичай дуже значні. Наприклад, невеликий районний центр має рахунки на місяць приблизно на мільйон гривень. Вони або не хочуть платити, або просто не мають таких грошей, або хочуть направити їх на інші цілі. Тому бачимо ситуацію, коли Укрзалізниця не отримує компенсації за пільговиків, тому немає грошей на ремонт вагонів. Тим більше їх немає на те, щоб купувати нові вагони і оновлювати рухомий склад", - каже експерт.

Все скочується в прірву: їздити на електричках скоро стане неможливоФото: Укрзалізниця (РБК-Україна)

На його думку, є рішення, яке б вирішило ряд проблем. Це монетизація пільг на перевезення пасажирів залізницею.

"Після цього наступний крок - системне оновлення рухомого складу коштом держбюджету. Насправді так і має бути навіть за законом: саме держава має оновлювати рухомий склад. Та, на жаль, за весь період незалежної України

Насправді рухомий склад має закуповуватися за рахунок державного бюджету – це має відбуватися за законом. Але, на жаль, навіть за всю історію нашої незалежної держави з приміськими поїздами це жодного разу не відбувалося. Приміські поїзди не закуповувалися взагалі! Ті вагони, що там їздять зараз, були виготовлені ще за часів СРСР", - пояснює експерт.

За його словами, були поодинокі випадки за ці роки, коли Укрзалізниця у 2000-х роках закупила декілька дизельних поїздів виробництва "Луганськтепловоз".

"За винятком цього, нічого взагалі не закуповувалося. Тобто виходить, що поїзди, які їздять зараз, за найближчий рік або два просто розсиплються, і більше далі буде нема на чому їздити", - каже він.

Нагадаємо, раніше стало відомо, що Укрзалізниця призначила 17 додаткових поїздів до 8 березня – період, коли квитки на поїзди українці купують активніше. Тим часом стало відомо, чи буде цей день в Україні офіційним вихідним.