Вчителька довела до сліз: куди скаржитись на педагога

Вчителька довела до сліз: куди скаржитись на педагога
Фото: Конфлікти з вчителями у школі (pixabay.com)

Очільник столичної юстиції Станіслав Куценко дав поради, як діяти у конфліктних ситуаціях у школі

Булінг – доволі часте явище у школах України. Переважно воно стосується відносин між учнями, а не відносин учнів та вчителів. Проте часто буває й так, що по-хамськи себе веде саме педагог. Наприклад, недавно в Харкові вчителька довела дітей до сліз, наговоривши образливих фраз про їхніх батьків.

Як діяти у подібних випадках, щоб не перетворити конфлікт у "розбірки", але й добитися справедливості?

Styler звернувся за коментарем до очільника столичної юстиції Станіслава Куценка, щоб дізнатися, як варто діяти у подібних ситуаціях, щоб захистити свої права.

За його словами, часто у конфліктах із вчителем є дві сторони медалі. Іноді учні самі можуть підбурювати вчителя до різких висловлювань. Але іноді – і навпаки – на жаль, буває, коли ініціаторами конфлікту виступають вчителі. Головне – підходити до ситуації зважено, радить Куценко.

"Бува так, що самі учні недотримуються їхніх прямих зобов’язань, які визначені Законом України "Про освіту". Наприклад, порушують етичні норми під час освітнього процесу", - пояснює фахівець.

Тоді педагогу варто провести виховну бесіду з метою корегування поведінки учнів під час освітнього процесу та формування у них поваги до всіх його учасників.

Вчителька довела до сліз: куди скаржитись на педагогаФото: Юрист пояснив, як захистити права дитини у школі (pixabay.com)

Станіслав Куценко також дав пораду, як можна захистити школярів у випадках, коли права учнів були справді порушені.

"У ситуації, коли права учнів все-таки були порушені, то їхні батьки мають право на захист дітей. Так, батьки можуть звернутися з відповідною скаргою або заявою до керівника або засновника закладу освіти для проведення розслідування", - звертає увагу він.

Потім керівництво на основі заяви батьків проведе службову перевірку, щоб виявити факт неправомірного поводження педагога із учнями. За результатами перевірки фахівцями має бути винесене відповідне рішення.

"Проте якщо виявилося, що з боку керівника закладу освіти немає ніяких дій, то в такому разі потрібно звертатись вже до місцевих органів управління освіти, а потім - до правоохоронних органів. Звісно, грубі висловлювання на адресу учнів – це недопустимо", - зауважує Станіслав Куценко.

За його словами, добре, що суспільство звертає увагу на такі випадки.

"Випадки, коли про неналежну поведінку вчителя дізнаються інші, мають стати наукою як для педагога, так і для школярів та їхніх батьків. Завжди лише зважені висновки мають робити всі сторони будь-якого конфлікту, хто б не був винен", - додає Станіслав Куценко.

Нагадаємо, юрист дав поради, як можна уникнути поборів у школах.

Крім того, у Києві вчителька різко наїхала на учнів.

Відео: Як уникнути поборів у школі (video.rbc.ua)

Новини партнерів
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся