"Як тільки тіло перетворюється в кисіль, а руки – у холодець – біда": Андре Тан про "пишнотілу" красу і головну проблему українок
В інтерв'ю Styler дизайнер розповів про жорстокий модельний бізнес, нав'язані "стандарти" краси і актуальний тренд - моду на plus-size
Андре Тана по праву можна назвати одним з найбільш успішних і відомих українських дизайнерів, який входить у десятку кращих модельєрів України.
При цьому сам дизайнер не заперечує, що крім дивовижної цілеспрямованості і постійної роботи над своїм брендом, важливу роль в його кар'єрі зіграла медійність. Багато хто пам'ятає поради прямолінійного хлопця із сяючою посмішкою на обличчі за проектами "Жертва моди" або "Велике перевтілення".
Сам же Андре Тан зізнається, що був час, коли він боявся собі навіть уявити будь-який публічний виступ, і тим більше – появу на ТБ.
"У мене було досить багато комплексів, які я переборов", - каже дизайнер.
Сьогодні Андре Тан вже і не рахує отримані нагороди і номінації. Модельєр зізнається, що це заслуга його команди. Він все також продовжує підкорювати гардероби українок, зайнявши чітку позицію: "Перш ніж поїхати куди-небудь працювати, дизайнер повинен максимально пустити коріння в своїй країні".
Styler зустрівся з іменитим дизайнером, щоб поговорити про актуальний сьогодні тренді - моду plus-size. Під час бесіди Андре Тан розповів також, як українкам позбутися своїх комплексів, необхідності "полюбити себе такою, яка ти є", і чому не бачить майбутнього своєї дочки в модельному бізнесі.
Український дизайнер Андре Тан (фото: РБК-Україна)
Андре, ви є членом журі шоу "Модель XL" на "1+1", участь в якому беруть пишнотілі дівчини. При цьому, скажімо так, глобальна місія шоу полягає в тому, щоб "допомогти простим жінкам стати більш впевненими в собі і полюбити своє тіло таким, яке воно є". І все ж тисячі претенденток довелося відсіяти ще під час кастингу. Від яких критеріїв при виборі майбутніх учасниць проекту відштовхувалися особисто ви?
Незважаючи на те, що у кастингу брали участь звичайні дівчата, а не професійні моделі, на цьому проекті моя місія – знайти, перш за все, обличчя бренду a.Tan+ (це нова лінія plus-size, яку ми запускаємо в лютому 2018 року).
Тому для мене, звичайно ж, важливо, щоб у дівчини було, скажімо так, "робоче лице". Так як 80% успіху колекції залежить від моделі, яка демонструє одяг.
Також важливо, щоб дівчина була витончена, сексуальна, жіночна.
Я відштовхувався від канону 120-90-120. Для мене було важливо, щоб у дівчини була фігура "пісочний годинник". Саме на такій фігурі найбільш яскраво виглядає одяг.
Плюс до всього я шукав персоналіті/ індивідуальність. Сьогодні не модно бути просто моделлю. Дівчина повинна чимось цікавитися, у неї повинно бути хобі. І участь в модельному бізнесі для неї повинна бути не основною роботою, а швидше доповненням. Я шукав саме таку дівчину, яка, скажімо, грає в рок-групі або займається фотографією, цитує класиків або захоплюється музикою. Тобто мені хотілося, щоб дівчина були особистістю, крім хороших зовнішніх даних.
Ви сказали про "обличчя, яке продає". Які ж це риси?
Сьогодні комерційним вважається типаж обличчя "Baby face" (ред. – "лялькове личко"). Коли обличчя дуже миловидне, жіночне.
Переможниця стане обличчям вашої нової колекції для пишнотілих жінок. Могли б розповісти про нову лінійку. Чи вірно розумію, що це ваш дебют?
Абсолютно вірно! Мої магазини просто докучали жінки plus-size, залишали листи, питали, чому Андре Тан "шиє тільки для худих таранок, ми теж хочемо бути фешн-дівами" (посміхається).
Тому я вирішив зробити колекцію для "пишних та розкішних".
Тому коли канал "1+1" запропонував мені стати членом журі проекту, я зрозумів, що ось він – той час, коли я повинен запустити нову лінію.
"Моделям "плюс-сайз" іноді доводиться ще більше тренуватися, щоб підтримувати себе у формі" - Андре Тан (фото: РБК-Україна)
У колекції plus-size буде багато льону, бавовни, так як вона розрахована на сезон весна-літо 2018. Будуть дуже стримані лінії, мінімалізм. Але при цьому вона не буде позбавлена сексуальності. Я в принципі не люблю вульгарність, а тільки приховану сексуальність. Впевнений, що навіть у відвертій сукні під горло з довгим рукавом дівчина може бути дуже сексуальна. Завдяки красивому силуету.
І все ж, де та грань, коли форми дівчини дійсно можна назвати "апетитним плюс-сайзом", але ще не говорити про реальні проблеми із зайвою вагою? Як дівчатам не переплутати і не ввести себе в оману?
Коли я ще жив у Харкові – десь 15 років тому – у мене була клієнтка Зіна. У неї обсяг стегон становив 167 см. Але при цьому – чітка талія, груди і тіло настільки пружне! Сантиметрова стрічка – це півтора метра. І в мене не вистачало цієї стрічки, щоб виміряти обхват її стегон. При цьому Зіна була супер енергійна і супер сексуальна. У неї був гарний силует фігури.
Якщо у вас є животик – це ще не страшно. Адже типи фігури бувають різні: О-, Х-образні і т. д.
Але як тільки ваше тіло перетворюється в кисіль, а руки – в холодець - біда. Потрібно терміново щось робити.
Просто дуже важливо, щоб тіло було у формі. І ось моделям "плюс-сайз" іноді доводиться ще більше тренуватися, щоб підтримувати себе у формі.
Тобто це своєрідний міф, що пишнотілим моделям фізичні навантаження не потрібні? Їм також необхідно дотримуватися дієти?
Треба обмежувати себе певною кількістю з'їдених продуктів. Плюс до всього необхідно ходити на тренування. М'язи повинні бути в тонусі – це дуже важливо.
До речі, а дівчата, які пройшли кастинг шоу "Модель XL", вони також займаються спортом?
Так, багато хто з учасниць активно займається спортом. Наприклад, для Іри Демчук побігти 10 км не становить проблеми, інші дівчатка ходять на танці, фітнес, деякі запросто сідають на шпагат.
Андре Тан (відео: YouTube/STYLER.rbc.ua)
Андре, ви якось казали, що українки досить стурбовані різними комплексами, особливо з приводу своєї зовнішності. Як прийшли до такого висновку, що це за комплекси?
Я вже 20 років працюю з жінками. І ось буквально усі жінки, з якими мені доводилося працювати, говорили, що вони не такі, якими їм хотілося б бути.
Якщо жінка живе в гармонії з собою, вона каже: "Я крута, класна. Так, нехай у мене волосся якесь не таке, зайві кілограми, але я класна". Так от мало хто так каже. Зазвичай скаржаться, мовляв, "я худну; я зараз не в формі; мені потрібно щось підрізати або підтягти; ось зміню колір волосся – життя зміниться на краще".
Не треба нічого! Не потрібно жити завтрашнім днем, живіть днем сьогоднішнім!
Я кожен раз про це кажу. Не влазите в сукню – придбайте на розмір більше. Найголовніше – кайфувати від життя.
І це проблема не тільки наших жінок, а в принципі нашого суспільства. Нас постійно заганяють в якісь рамки.
Спочатку тато чи мама кажуть, що ти товста або некрасива. Всі комплекси в основному беруться з дитинства. І більшість дівчат прийшли на проект з метою довести своїм батькам, чоловікам або коханцям, які їх образили, що вони справді чогось варті.
Тобто подібну негативну критику щодо своєї зовнішності жінкам доводиться вислуховувати саме від чоловіків, при чому близьких?
Так! І ось в одній з програм було завдання, коли дівчата нанесли на свої тіла різні образи, які їм доводилося чути на свою адресу: "товстуха", "кабан" і т. д. Вони пройшли по місту в одних тільки тілесного кольору купальниках. Після чого змили ці лайки в одному з фонтанів Києва, тим самим змиваючи з себе весь негатив і залишаючи комплекси в минулому.
"Впевненість у собі можна накачати як м'язи в тренажерному залі" - Андре Тан (фото: РБК-Україна)
Андре,можливо, не найприємніше питання. А вам доводилося боротися з якимись комплексами?
У мене було досить багато комплексів, які я переборов. Вважаю, якщо у тебе щось погано виходить, ти повинен це робити.
Я страшенно боявся публічних виступів. Для мене в дитинстві стати на стілець і розповісти віршик було чимось незбагненним.
Став боротися з цим ще з 17 років. Зрозумів, що це проблема. Особливо якщо я хочу бути почутим і зрозумілим дизайнером. А для цього мені доведеться потрапити на телебачення.
Я пішов спочатку на 39-й канал у Харкові, де вів новини моди в програмі "Трамвай". Кожен ефір для мене був рівносильний виходу казкової русалочки, якій дали ноги. Пам'ятаєте, коли кожен крок завдавав їй болю, немов їй в ноги встромлюють тисячі ножів. Ось для мене таким був кожен виступ на 39-му каналі.
У процесі, крок за кроком я став позбавлятися від цього. Потім були перемоги в різних міжнародних конкурсах, після чого мене запросили в Київ.
Також один комплекс мені прищепила молодша сестра, яка в дитинстві дражнила мене за мій великий ніс. Ще в 13-річному віці я думав, що як тільки виросту, відразу ж зроблю операцію, скільки б грошей мені це не коштувало. Але я виріс і живу з цим носом. Так, він великий, картоплею – і нехай буде таким далі.
Довгий час у мене були некрасиві зуби. Були проблеми, які ніяк не можна було виправити. Але і цей комплекс я поборов. Проходив в брекетах два роки і зробив собі, нарешті, зуби, про які мріяв. Тепер моє прізвисько з двору, через багато років, хоча б виправдано – мене називали "голівудська посмішка", тому що я завжди багато сміявся і посміхався.
Як дівчатам, які не беруть участь у проекті і не можуть поспілкуватися з психологом, побороти свої комплекси, прийняти себе такою, яка є? Є якісь універсальні правила?
Знаєте, у нас в проекті різні героїні. Є дуже скромні та сором'язливі. І у них буде завдання, коли потрібно об'їздити десять кастингів в день, поїхати до реальних роботодавцям. Їм видається список адрес, а дівчата навіть не можуть зорієнтуватися в місті і т. д.
Є, звичайно, і "акули-спокусниці", які знають, що вони красиві і користуються цим.
Але принцип боротьби невпевненості для всіх один. Впевненість у собі можна накачати як м'язи в тренажерному залі.
"Італійки спеціально підкреслюють свої плавні вигини. І демонструють свої апетитні форми" - Андре Тан (фото: РБК-Україна)
Для початку необхідно позбутися людей, які насаджують тобі комплекси. Ти просто перестаєш з ним спілкуватися, навіть якщо це родичі. Вибачте, але це факт! А не то ви від своїх проблем ніколи не підете.
Друга задача – щоранку говорити своєму відображенню в дзеркалі: "Я найкрасивіша". Це реально працює!
І третє, що дуже важливо. Стара побитий посуд і сміття в голові самі по собі нікуди не зникнуть. Тому потрібно іноді періодично виїжджати, скажімо, кудись у поле і вигукувати всі ці стреси. Іншого способу ще ніхто не придумав.
Безумовно, в кожній країні є свої ідеали краси, які багато в чому обумовлені генетикою. Тобто проти деяких факторів не попреш. Середньостатистичну українку теж не можна назвати худенькою.
У наших жінок досить пишні стегна і груди. Особливо у одеситок! Для клієнток з Одеси ми завжди додаємо розмір в грудях, коли всі інші параметри залишаються незмінними.
Але, повірте мені, є американки, які ще більші українських дівчат. Німкені. У італійок взагалі дуже схожий на наш тип фігури.
Питання в тому, що італійки вміють піднести свої... гідності. Я не можу назвати це "недоліками". Ні, це просто інші антропометричні дані! Хто нам взагалі нав'язує ці стандарти?!
Італійки спеціально підкреслюють свої плавні вигини. І демонструють свої апетитні форми.
Тому я вважаю, що українкам потрібно накачувати м'язи впевненості в собі.
"Мені здається, що кожен дизайнер повинен створювати свій тренд" - Андре Тан (фото: РБК-Україна)
Але раз ми говоримо про шаблонні параметри 90-60-90...
Сьогодні їх вже немає навіть у класичному модельному бізнесі.
І все ж таки навіть тоді, коли такий "стандарт" вітався, це багато в чому було нав'язано саме модельєрами та дизайнерами. Або у цього "стандарту" є інші корені?
Ні, це все-таки було нав'язано саме дизайнерами. Але зараз все по-іншому.
Хочу сказати, що мені було дуже приємно, коли в моєму показі на Українському Тижні моди приймати участь пишнотілі дівчини. При цьому тільки через два тижні на Нью-Йоркському Тижні моди на показі Майкла Корса також дефілювали моделі плюс-сайз. Тому в принципі ми випередили тренд.
А наскільки активно особисто ви залучаєте до своїх показів дівчат, скажімо, з нестандартною зовнішністю? Не високих і струнких.
Під час шоу-руму, де ми презентували нову колекцію для баєрів (ред. – експерти, які формують модні колекції для магазинів, прораховують їх окупність; відбирають речі, які будуть користуватися попитом, орієнтуючись на сучасні тенденції), ми запросили для презентації нестандартних моделей. Хоча, я б не говорив "нестандартних". Ми просто запросили наших розкішних українських дівчат.
Якщо чесно, така позиція з вашої сторони - це данина поваги цим жінкам або більше бажання слідувати останнім світовим трендам?
Я не можу сказати з приводу світових трендів, бо в принципі мені здається, що кожен дизайнер повинен створювати свій тренд.
Знову-таки, я повторюся. Цього від мене чекають українські жінки. Вони чекаю від мене одяг для них. Моя місія – "у кожен дім по Тану", одягнути кожну українку.
До речі, нещодавно у фешн-зйомки вашого бренду знялася дівчина з ДЦП. Подібна співпраця – це ваш перший такий досвід?
Так. Але я скажу, що для мене 16-річна Христина – героїня цієї зйомки – особлива дитина, яка виросла на моїх очах. Я вже більше 12 років спостерігаю за нею, дружу з її батьками. Мені хотілося зробити щось особливе для неї. Коли вона була дуже маленькою, я пообіцяв їй, що одного разу вона прокинеться знаменитою.
Так що Христина – це не просто якась знайома дівчина. Ні, у мене дуже теплі почуття до цієї дитини.
Ви виконали свою обіцянку! А що зараз з цією дівчиною? Як склалося її життя після зйомки?
Її запрошують в різні благодійні проекти. Пропонують навіть в інших країнах зніматися. Для мене це дуже показово. Адже я завжди їй казав: "Христино, вір у себе! І у тебе все вийде".
До речі, крім того, що Христина живе повноцінним життям, вона дуже модна дівчина. У неї чудове почуття смаку, стилю.
Андре, підсумуємо тему "плюс-сайз". Ваші рекомендації для пишних дівчат при виборі одягу, аксесуарів.
Ніколи не можна одягати "мішки для танків" – безформний одяг. Дівчатам "плюс-сайз" завжди потрібно підкреслювати або груди, або ноги, в залежності від того, що красивіше.
Однозначно потрібно носити подовжуючі прикраси-підвіски, які ось буквально будуть досягати пупка. Це візуально робить вас стрункішою.
Не потрібно використовувати в одязі більше 3 кольорів – чим більше ви "подрібнюєте" себе кольорами, тим коротше і ширше здаєтеся, тим більше ви візуально додаєте собі ваги.
На жаль, наші жінки часто якраз і намагаються приховати всі свої "недоліки" під "мішками для танків"...
Це комплекси! Я вважаю, що ці "недоліки" потрібно нахабно демонструвати.
В Штатах сьогодні досить гостро стоїть питання бодішеймінгу – дискримінації тих, хто не вписується в загальноприйняті стандарти зовнішності. За вашими спостереженнями, наскільки ця проблема актуальна в Україні? Можливо, помічали такі коментарі з боку клієнток?
Зараз я практично не працюю індивідуально з клієнтами. Хоча є клієнтки, які дуже довго соромилися прийти до мене: "Ну, як це, дизайнер Андре Тан дізнається, що у мене стегна великі" і т. д. Але насправді мені навпаки подобається працювати з "нестандартними" фігурами.
Адже дівчину з параметрами 90-60-90 у що не одягнеш – все добре.
А от коли є красиві форми і тобі їх треба красиво піднести! Чим складніше завдання, тим цікавіше.
"Я б дуже хотів, щоб наші дівчата залишалися в Україні" - Андре Тан (фото: РБК-Україна)
Ви одягаєте багатьох зірок вітчизняного шоу-бізу. Звичайно, назвати поіменно навряд чи можете, і все ж кого вважаєте найбільш неупередженим на тему своєї зовнішності?
Я одягав всіх, окрім Вєрки Сердючки (сміється).
Ох, мені здається, що взагалі ніяких комплексів немає тільки у Каті Осадчої. Їй хоч мішок дай, вона його атласною стрічкою підв'яже, візьме капелюшок і скаже, що так і треба. Катя – одна з небагатьох, хто з цього приводу не переймається. По-перше, вона знає, в чому вона найбільш виграшно виглядає. Крім того, Катя в минулому модель, тому вона знає: якщо тебе так нарядив дизайнер, значить так і повинно бути – дизайнеру видніше.
З багатьма зірками буває дуже складно, але цікаво!
Особливо мені не подобається, коли людина вважає себе і крутим виконавцем, і дизайнером. Іноді самі щось намалюють. Тоді я раджу вже самим і пошити.
Повернемося до теми "нестандартної зовнішності". Наскільки українські дизайнери суворі до вибору моделей для своїх показів? Або наші модельєри більш лояльні у таких питаннях порівняно зі своїми закордонними колегами?
Можу сказати, що з'явилася нова плеяда молодих українських дизайнерів, які люблять концептуальну моду. Вони часто запрошують на свої покази взагалі простих людей з вулиці.
А чим ви раніше привертали увагу?
Якоюсь нестандартною ідеєю колекції. На подіумі у мене були і бабусі, і дідусі, і діти, немовлята. Якось на подіумі сиділи діти в позі Лотуса. Чого тільки не було?! І балерини, боксери, повітряні акробати.
І все ж вашій кар'єрі більше посприяла медійність? Вас часто запрошують на якісь ТВ-шоу, передачі і т. д.
Коли я приїхав у Київ, мені запропонували стати ведучим програми "Жертва моди". І, напевно, тоді я зрозумів, що ТБ – це рупор, за допомогою якого дійсно можна максимально заявити про свою творчість. Що я і продовжую робити вже більше 15 років.
Хоч якось мене не було на ТБ близько 5 років, я був зайнятий, "робив бізнес". Ось тільки останні два роки, коли можна сказати, що я повернувся. Тому що для мене ТБ – це певний "наркотик", без якого вже не можеш.
При цьому я завжди кажу – треба вчасно піти і зупинитися.
Вас вже встигли прозвати "професійним збирачем нагород". Ви отримали премію Best Fashion Awards 2017. Журнал ELLE вручив вам перемогу в номінації "Герой світської хроніки". З чим, до речі, це пов'язано?
Мені й самому цікаво (сміється). Я до цього чотири роки поспіль був за їх версією "Дизайнером року". В цей раз вони відзначили, що останнім часом я з'являюся буквально всюди, який канал не включи. Тому я переміг у номінації "Герой світської хроніки".
Хоча зізнаюся, що я не часто з'являюся на світських заходах. В зв'язку з народженням доньки, у мене немає на це ні сил, ні часу.
Скажу, що у мене вже більше 35 різних нагород і номінацій. Це нагороди моєї команди, в першу чергу, їх заслуга. Черговий привід для нашої команди випити в робочий час по келиху шампанського (сміється).
На певному етапі, скажімо, через 2-3 роки в модельному бізнесі, ти розумієш, що ти – продукт, який або купують, або ні" - Андре Тан (відео: YouTube/STYLER.rbc.ua)
Андре, вашій донечці трохи більше 1,5 роки. Забігаючи далеко наперед, чи бачите її майбутнє в модельному бізнесі?
Ні, я не хочу, щоб вона займалася модельним бізнесом. Це дуже складна робота.
Щороку приїжджає в Париж більше 1000 моделей – відібраних красунь. З них реально роботу отримують лише 100 дівчат.
Решта просто бігають з висунутими язиками по кастингах, щоб якось піднести себе. Уявляєте, скільки людей претендує на одне місце?!
Це пекельна праця! Коли у тебе в день мінімум 12 кастингів, 4 покази. Коли ти в 4 ранку встаєш, а тебе вже фарбують. У тебе кілька зйомок в день, постійні перельоти і т. д.
Я вважаю, що ця робота підходить лише для дівчат від 16 до 25 років. Тому що жити далі в такому ритмі – нереально. І це період, за який модель повинна максимально напрацювати зв'язки, далі вони послужать їй в реалізації тих завдань, які вона спочатку ставила перед собою.
Тобто це жорстокий бізнес?
Дуже жорстокий! Більш того, дуже часто європейські дизайнери не соромлячись ображають моделей. Можуть сказати, мовляв, у тебе очі дрібненькі, або "ти – взагалі карлик". А для них "карлик" – це дівчина зростом 1 м 75 см. А повинна бути 1,80. Тому за час роботи можна багато комплексів придбати.
На щастя, у мене такого немає. Я ціную працю кожної дівчини.
Однак на певному етапі, скажімо, через 2-3 роки в модельному бізнесі, ти розумієш, що ти – продукт, який або купують, або ні. І це ментально найскладніше – змиритися з тим, що ти продукт. Цей іспит хтось здає, а хтось ламається.
Я такого майбутнього для своєї дочки не бачу!
Наскільки в Україні в модельному бізнесі практикується таке жорстке ставлення до моделей?
Знаєте, наші українські дівчата-моделі дуже працездатні і "зносостійкі". І як тільки дівчині виповнюється 18 років, у неї з'являється закордонний паспорт – вона махає ручкою і відлітає в Італію чи Францію. І, на жаль, працює там.
"Перш ніж поїхати куди-небудь працювати, дизайнер повинен максимально пустити коріння в своїй країні" - Андре Тан (фото: РБК-Україна)
У нас дійсно дуже красиві жінки, і вони дуже затребувані у всьому світі. Звичайно, дівчина розуміє, що в Україні за показ вона може отримати максимум 100 доларів, а в іншій європейській країні – 500 або 1000 доларів. Безумовно, їй вигідніше купити квиток в одну сторону і спробувати свою удачу в іншій країні.
Але ви б хотіли, що наші моделі залишалися в Україні?
Я б дуже хотів, щоб наші дівчата залишалися в Україні.
З іншого боку, ті топ-моделі, які брали участь в моїх показах, а сьогодні стають обличчами Prada, Louis Vuitton, Dior, Chanel, тим самим ще більше підкреслюють, що у нашій країні найгарніші дівчата.
Ви більш патріотично налаштований дизайнер. Тобто не плануєте найближчим часом поїхати, скажімо, до Парижа і працювати там?
У Франції, до речі, я вже продавався – у нас був бутік у Парижі. Але це було більше промо і піар.
Я вважаю, що перш ніж поїхати куди-небудь працювати, дизайнер повинен максимально пустити коріння в своїй країні. Тільки після того, як ти зрозумієш, що вже одягнув всіх італійок, як це зробив Роберто Каваллі, або всіх американок, як Майкл Корс, ти можеш рухатися далі.
Ви кажете, що був бутік вашого бренду в Парижі. Чому його закрили?
Ви знаєте, які податки у Франції?! 80% податок! Незважаючи на те, що ми там непогано продавалися, все одно утримувати бутік було нерентабельно. Тому ми подумали, що досягли того, чого хотіли, і треба йти далі.
Куди рухаєтесь зараз?
У нас є друга лінія a.By Andre TAN TAN. Зараз в Україні близько 35 магазинів. Будемо відкривати нові бутіки.
Ми продовжуємо розвивати чоловічу лінію, якій трохи більше 1,5 роки. Також зараз розвиваємо напрямок дитячого одягу. Одягаємо всю родину практично!
Андре, звичайно, цікавимлся вашою думкою. На носі – зима. Що обов'язково повинно бути в гардеробі модниці в цьому сезоні?
Самим модним у цьому сезоні вважається червоний колір. Також серед фаворитів – пляшковий зелений, темно-зелений. Всі відтінки синього.
Що стосується принтів. Влітку в тренді була смужка, взимку – клітка. Найактуальніша сьогодні – тканина в клітку. При цьому пам'ятайте "святе" – чим більша клітка, тим більше візуально постать.
Зараз дуже модним вважається брючний костюм немов "з чужого плеча". Також пальто оверсайз, джинси з темно-синього деніму (але не виварені, як в стилі 90-х) в поєднанні з укороченим до талії светром.