Команда ЛСА ХАДІ Харківського національного автомобільно-дорожнього університету привезла з Британії кубок "За стійкість і найкращий командний дух"
П'ять років поспіль студенти Харківського автодорожнього університету беруть участь у Shell Eco-Marathon - змаганнях для молодих інженерів з усього світу в створенні енергоефективних автомобілів. В цьому році заповітний подіум українцям не дістався, але додому вони повернулися з нагородою.
Гонка енергоефективності проходила з 30 червня по 3 липня у Великобританії. До участі в Shell Eco-Marathon були допущені далеко не всі команди, які подали заявки - жорсткий регламент і технічні вимоги відсіяли частина бажаючих, після проходження техогляду транспортних засобів.
Харківська команда "ЛСА ХАДІ" пройшла відбір і вийшла на старт як єдиний представник України серед 229 команд з 29 країн світу. Завдання учасників - проїхати найбільшу відстань з використанням найменшої кількості палива, маючи п'ять спроб. В автомобілях може використовуватися рушій на бензині, солярці, газі, водні, електриці або будь-якому іншому джерелі енергії. Українська команда розробила економічний бензиновий мотор.
Фото: "ХАДІ 34" на трасі Shell Eco-Marathon Europe 2016 (uzr.com.ua)
Розкрити потенціал експериментального боліда повною мірою харків'янам не вдалося - як і ще 12 болідів, "ХАДІ 34" зійшов з дистанції. Траса, де в цьому році заїзди Shell Eco-Marathon проводилися вперше, була дуже складною і для багатьох команд рух під гору виявилося непереборною перешкодою, оскільки автомобілі розраховані на їзду переважно накатом.
Фото: Пілот екомобіля "ХАДІ 34" Олена Чернишова з нагородою (uzr.com.ua)
У той же час харків'яни стали власниками одного з переможних кубків Shell Eco-Marathon - "За стійкість і найкращий командний дух". Молодим інженерам довелося подолати численні перешкоди на своєму шляху: від складнощів з отриманням візи, з-за яких не всі члени команди змогли дістатися до Лондона, до проходження автомобілем "ХАДІ 34" техогляду за рекордно короткі 1,5 години.
На відео показано рух під гору, з яким близько половини болідів впоратися не змогли.
Автомобілі, побудовані для участі в Shell Eco-Marathon, важать по 30-50 кг, мають вивірені з точки зору аеродинаміки кузова, мініатюрні моторчикии і часто обладнуються велосипедними колесами. Все - для зниження ваги, кожен грам на рахунку. Так, бензобаком багатьом служить пластикова або скляна колба, ємність якої не перевищує 250 мл Рухаються автомобілі не швидко: після розгону до максимуму пілот відключає двигун і їде накатом, до кінця дистанції операція повторюється кілька разів. Навіть несильний вітер може істотно вплинути на результат заїзду, а тому кожній команді дається п'ять спроб.
Фото: Результати змагань в категорії Прототип/Бензин чемпіонату Shell Eco-Marathon Europe 2016 (скріншот shell.com)
Перемога ж у цьому році дісталася молодим інженерам з Франції. Їх автомобіль зміг подолати на одному літрі бензину 2300 км
Читайте також: тест-драйв Nissan Leaf: електрична залежність, або щоденник экомана.