Легкий військовий транспорт здатний не тільки вивозити поранених з поля бою, але і використовуватися для розвідувально-оборонних цілей
Волонтерський ТПК на базі "ЛуАЗ" здатний перевозити двох поранених, а залежно від конкретних завдань може оснащуватися курсових кулеметом, підствольним ІЧ-прожектором, кулеметом обстрілу задній сфери і навіть РПГ.
Такого роду ТПК (транспортер переднього краю) для потреб українських військових у зоні АТО вирішив побудувати Ілля Лисенко з благодійного фонду "ASAP EMC Хоттабич", надихнувшись характеристиками американського військового "всюдихода" Polaris MRZR. У якості "донора" для будівництва евакуатора був обраний "ЛуАЗ", як найбільш доступний і відповідний за своїми властивостями автомобіль, повідомляє AUTO-Cionsulting.
Фото: Легкий бойовий позашляховик Polaris MRZR надихнув творців українського евакуатора (motorsportsnewswire.wordpresscom)
Технічну частину реалізації проекту взяв на себе гурт "Стік" з Тарасівки, що на Київщині, на чолі з Андрієм Елениным.
Фото: Методом проб і помилок конструкція машини була приведена до фінального станом (autoconsulting.com.ua)
Від "Луазу" у цій машині залишилися лише капот, коробка передач і торсіонна підвіска. Форсований двигун був запозичений у ВАЗ-івської "дев'ятки", оскільки карбюраторная модель виявилася кращою, оскільки двигуни з системою електронного уприскування, на думку творців, довго не протягне на паливі, яке заливається в баки АТО-шних машин. З повним баком і при максимальному оснащенні вага автомобіля становить 1,2 тонни, при тому, що рама автомобіля виконана з 3-міліметрового металу.
Фото: Від "Луазу" у волонтерському ТПК мало що залишилося (autoconsulting.com.ua)
Підкапотний простір ТПК захищено м'якими балістичними пакетами, наданими компанією НВП "Темп-3000" для захисту двигуна від ураження осколками. Для поліпшення керованості в конструкцію додали гідропідсилювач.
Фото: Двигун - від "дев'ятки". Підкапотний простір - броньоване (autoconsulting.com.ua)
"Це дійсно евакуатор з поля бою, просто в нього додані кілька моментів універсальності. У концепцію чисто медичної машини, враховуючи реалії війни на Донбасі, коли медична машина є цілком собі метою для окупантів, були додані можливості встановлення курсового кулемета, підствольного ІК-прожектори, обстрілу кулемета задній сфери, кріплення для РПГ, що дозволяє використовувати цей автомобіль і як розвідувальний. І методом проб і помилок прийшли до такого варіанту", - говорить Андрій Єленін.
Фото: Кузов машини трансформується, дозволяючи розмістити пару нош (autoconsulting.com.ua)
Основними перевагами такого автомобіля волонтери вважають:
Крім того, творці ТПК передбачили можливість оперативного ремонту автомобіля в польових умовах. Також транспорт можна трансформувати під різні цілі: конструкція салону дозволяє розмістити і зафіксувати пару нош, є кріплення для ремінної фіксації пораненого, а також кріплення для крапельниць.
Технічні характеристики:
Вага: 1180 кг
Двигун: бензин 1500 см, 75 л. с.
Привід: 4х4, колісні редуктори, знижена з блокуваннями
Вантажопідйомність: 600 кг.
Посадкові місця: 4+2 на платформі, 2+нош, 3+1 носилки, 2+400 кг. вантаж
Швидкість: 85-90 км. ч.
Бронювання - захист рухового відсіку параарамидным матеріалом.
Кліренс 390 мм
У публікації наголошується, що на сьогоднішній день єдиним мінімально придатним транспортом для евакуації поранених в умовах бездоріжжя в зоні АТО залишається давно застарілий "УАЗ 452" ("Хлібина"), а держава за два роки збройного конфлікту з Росією так і не змогло налагодити постачання подібної техніки нашим військовим.
Раніше ми писали про те, що українська армія не отримала обіцяні броньовики "Дозор".