Першим кроком має стати монетизація пільг, вважає Валерій Довгопол з Громадського контролю Укрзалізниці
У приміських поїздах, які десятиліттями не ремонтували і не оновлювали, багато хто не платить за проїзд. Також ці поїзди часто використовуються пенсіонерами, які користуються пільгами – безкоштовним проїздом. Це – одна із причин, чому приміські перевезення в Україні є збитковими і, як результат, немає грошей на закупку нових вагонів.
Про це у коментарі для Styler заявив Валерій Довгопол з Громадського контролю Укрзалізниці.
"Ця проблема може вирішитися монетизацією пільг. Річ у тому, що багато пенсіонерів користуються приміськими поїздами просто тому, що вони безкоштовні", - каже він.
За словами експерта, пенсіонери-пільговики часто їдуть в Київ або інший обласний центр просто для того, щоб, наприклад, купити продукти, бо там вони дешевші.
"Та якби пенсіонеру дали, умовно, 100 гривень на місяць компенсації пільг на проїзд в рамках монетизації пільг, то він кілька разів подумав би, чи варто їхати, долати таку відстань просто заради покупки продуктів в іншому місті й платити за проїзд в один бік, а потім ще 10 гривень - в інший. Чи просто дешевше буде купити продукти у себе вдома на місцевому ринку", - звертає увагу Валерій Довгопол.
Питання монетизації пільг у приміському транспорті не раз піднімалося у профільних колах. Міністерство інфраструктури ініціювало це питання на рівні Кабінету Міністрів, але в Кабміні поки відповідне рішення не приймають. Можливо, з політичних мотивів, допускає активіст.
"Нещодавно було прийняте рішення з приводу монетизації пільг на проїзд автомобільним транспортом, а от монетизацію пільг залізничним транспортом поки не ухвалюють", - каже він.
Нагадаємо, раніше з'явилася позитивна новина про Бориспільський експрес.
Також експерт нагадав про жахливий стан вагонів Укрзалізниці, які вже давно гостро потребують оновлення і модернізації.