Експерт пояснив деталі змін у законі щодо зупинки і стоянки авто
В кінці вересня в Україні почали діяти нові правила паркування. Згідно з прийнятими змінами до закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про реформування сфери паркування транспортних засобів", передбачалося дев'ять місяців перехідного періоду. Тим не менш, документ все ще не запрацював на повну силу. Про проблеми з новими правилами повідомляє "Експрес".
Автоюрист Богдан Глядик розкрив деталі нововведень.
"Згідно з чинним законом, крім поліцейських, за дотриманням правил зупинки, стоянки і парковки будуть стежити інспектори з паркування", - зазначив фахівець.
"Передбачається, що при органах місцевого самоврядування будуть створені спеціальні підрозділи. Інспектори будуть мати ті ж повноваження, що і поліцейські: можуть накладати штрафи за порушення, евакуювати машини", - пояснив Глядик.
Тепер з'явиться можливість фіксації порушень правил зупинки і стоянки з допомогою спеціальних технічних засобів, та накладання санкцій за порушення.
"Інспектор буде робити два фото порушення. За номерними знаками авто встановлювати його власника, на якого накладатимуть штраф. Постанову про накладення штрафу залишатимуть за двірником на вітровому склі. Плюс на наступний день таку постанову направлятимуть на адресу власника автомобіля", - розповів експерт.
"Вважаю, що найбільш прогресивна норма цього закону - можливість притягати до відповідальності власників транспортних засобів, а не водіїв за порушення правил зупинки, стоянки та паркування", - зазначив Тарас Гук, експерт LEAD office.
Зазначається, що закон передбачає, що евакуація, яку здійснює патрульна поліція, буде можлива в 16 випадках, якщо авто перебуває в заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки. Наприклад, на проїзній частині в два і більше рядів, на залізничних переїздах, на трамвайних коліях, на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, в тунелях і так далі.
Також фахівець відзначив, що раніше поліцейські, крім факту порушення, повинні були доводити, що це порушення суттєво перешкоджає дорожньому руху.
"Для цього шукали свідків (потерпілих), брали у них пояснення. Тепер закон чітко говорить, що будь-яке з зазначених порушень само по собі суттєво перешкоджає дорожньому руху або несе загрозу безпеці руху", - розповів він.
Однак поки що, згідно з постановою, евакуювати авто, незважаючи на чинний закон, може тільки поліція.
"А муніципали - ні. Уряд має затвердити інструкцію щодо евакуації для представників органів місцевого самоврядування. Крім того, повинен бути інтернет-ресурс, де всі порушники могли б бачити історію своїх порушень, а для цього треба прийняти ще одну постанову Кабміну", - додав фахівець.
За словами Богдана Глядика, також для впровадження нових правил необхідні нові працівники.
"Плюс - для того, щоб створити відповідний підрозділ інспекторів з паркування, потрібно як мінімум розробити ряд нормативних актів, провести набір кандидатів, навчити їх, перевірити знання, вміння, навички. Цього досі не зроблено", - зазначив він.
Крім того, недоліки є і в законі.
Щоб забрати своє авто з майданчика тимчасового утримання, необхідно оплатити вартість послуг евакуатора, майданчика, і штраф.
"Навіть якщо автовласник не згоден зі штрафом і хоче його оскаржити. До 27 вересня такого не було", - розповів автоюрист.
"У постанові про накладення штрафу, яка буде залишатися під двірником на вітровому склі авто, будуть вказувати персональні дані, фактично, вони будуть доступні всім. А за порушення законодавства про захист персональних даних передбачена адміністративна, а в деяких випадках і кримінальна відповідальність", - зазначив експерт.
Нагадаємо, 27 вересня набули чинності нові правила паркування автомобілів.
До речі, у Києві шукають інспекторів з паркування.
Топ-10 резонансних ДТП за вересень 2018 (відео: STYLER.rbc.ua)