ua en ru

Ситуація набагато гірша: чому українці не поспішають узаконювати "евробляхи"

Ситуація набагато гірша: чому українці не поспішають узаконювати "евробляхи" Колаж РБК-Україна

Додаткові витрати і побори роблять "дешеву" покупку абсолютно невигідною

У "євробляхерів" з'являються все нові і нові проблеми. Крім того, що в кінці травня цього року вступають в силу штрафні санкції щодо "євроблях", власники, які побажали їх узаконити, кажуть, що ситуація набагато гірша, ніж говорять чиновники. Про це інформує Сьогодні.

Головна проблема, з якою починають стикатися власники авто, додаткові витрати і побори, що роблять їх "дешеву" покупку абсолютно невигідною.

"Ті, хто хоче обійтися без брокера, щоб не платити йому 2,5-3 тисячі грн, стоять у чергах тижнями. Я найняв брокера і впорався за день. Тепер - проблема з отриманням сертифікату, який дає право оформити українські номери. Тут теж великі черги. Ті, хто не пройшов сертифікацію, кажуть, що чіпляються до найменшої тріщини на фарі, тонуванні скла. Але є можливість швидко "вирішити питання" в обхід черги, сплативши вдвічі більше", - каже киянин Юрій Пластун.

Тож чоловік поки не поспішає, роздумує. Машина, за його словами, в хорошому стані, але якщо всім давати гроші, то в сумі обійдеться дорожче, ніж придбати таке авто в Україні.

А ось Максим Хорошков сплатити згоден, оскільки у його "євробляхи" тріснуте скло, яке замінити вийде вартістю 3,5 тисяч грн. Хлопець стверджує, що його така сума цілком влаштовує, однак від додаткової допомоги не відмовився б.

"Шукаю тих, хто допоможе "домовитися". Великі проблеми у тих, хто поставив газобалонне обладнання в Україні, причому зробив це не на СТО, яка має ліцензію на проведення таких робіт, а у нелегальних "умільців", - говорить він.

Тим часом експерти прогнозують масовий продаж підроблених сертифікатів на таке ГБО, щоб машину могли поставити на облік, але це може бути небезпечно, так як є ризик вибуху газу у будь-який момент.

Назаренко також говорить про факти корупції при сертифікації автомобілів, але головну причину він бачить в скороченні за останні три роки кількість сертифікаційних центрів. Стверджує, що саме це і є причиною черг та поборів.

Нагадаємо, що закони про розмитнення авто на іноземних номерах ("евроблях") №8487 і №8488 набрали чинності 25 листопада 2018 року.

За даними Мінфіну, на початку листопада 2018 року в Україні перебувало близько 630 тисяч автомобілів на єврономерах.