Закулісся Євробачення 2018: несподівані подробиці конкурсу очима українського продюсера

Фото: Євробачення 2018 (eurovision.tv)
Фото: Євробачення 2018 (eurovision.tv)

За кожним виступом артиста в прямому ефірі стоїть копітка і виснажлива робота, нагадує концертний директор співачки Руслани Яна Прядко

Днями у столиці Португалії Лісабоні завершилася масштабна подія - Євробачення 2018. За перемогу у конкурсі боролися 26 країн: учасники "Великої п'ятірки" (Великобританія, Німеччина, Франція, Італія, Іспанія) – країни-засновники та основні спонсори пісенного конкурсу, а також представник Португалії як країни-переможця минулого року і 20 кращих півфіналістів.

Переможцем стала ізраїльська співачка Нетта, і наступного 2019 року Євробачення пройде в Єрусалимі.

Яна Прядко, концертний директор співачки Руслани та артиста Олександра Рибака та член Міжнародного журі конкурсу від України на Євробаченні в 2017 році, відвідує Євробачення в різних країнах вже багато років.

Styler попросив Яну розповісти про закулісся Євробачення - про те, що залишилося за кадром, і чого не бачили глядачі на екранах телевізорів. Як виявилося, події, що відбуваються на бэкстейджі конкурсу - не менш цікаві, ніж прямі ефіри.

Фото: Яна Прядко, концертний директор співачки Руслани та артиста Олександра Рибака відвідує Євробачення в різних країнах вже багато років (надане автором)

Скромна подача і ставка на світлові ефекти

"За моїми спостереженнями, в Португалії до самого конкурсу поставилися спокійно. Не було великого ажіотажу навколо Євробачення, як це часто відбувається в інших країнах. І ті, хто зовсім не цікавиться Євробаченням, могли й не помітити, що в місті воно проходить. Лісабон не був повсюдно прикрашений прапорами або логотипами: було буквально кілька великих брендованих кубів на центральних площах, прапори на шляху до арени Євробачення і все", - зазначає Яна Прядко.

Ще однією особливістю сцени цьогорічного конкурсу було те, що ставка була зроблена на світло, а не на екрани. Хоча було і багато спецефектів, були феєрверки. Але Португалія з точки зору організації була досить скромною, згадує концертний директор.

Відео: Євробачення 2018: оголошення результатів (Youtube-канал Eurovision Song Contest)

"Багато артистів, журналістів, глав делегацій, які з року в рік їздять на Євробачення, здивувалися, що під час церемонії відкриття не було ніяких розважальних програм. Зазвичай кожна країна-переможець намагається показати якийсь свій колорит, якимось чином себе показати. В Україні минулого року виступили Naoni Orchestra: вони грали українські хіти і всесвітньо відомі пісні. А у випадку з Португалією на церемонії відкриття була тільки червона доріжка (її в цьому році вирішили зробити синьою). Після цього було шампанське і маленькі частування для команд, невелике вітальне слово, і все", - зазначає вона.

Фото: Яна Прядко з переможцем Євробачення 2009 (з особистого архіву)

Цікаво, що цього разу на Євробаченні у півфіналах не виступали португальські артисти. Не було ніяких спеціальних номерів, які зазвичай намагаються підготувати ті країни, які приймають у себе конкурс.

"Португальський колорит був представлений на відкритті фіналу - традиційними піснями Фаду (це особливий стиль пісень у Португалії). Також співав Сальвадор Собрал, традиційно, переможець минулорічного Євробачення. Він виступав з двома піснями", - згадує Яна.

Фото: Олександр Рибак на Євробаченні 2018 (eurovision.tv)

На її думку, португальці ставилися до конкурсу досить педантично, але українська сторона минулого року прийняла конкурс більш душевно і всіма силами намагалася показати і розкрити весь наш колорит. В оформленні Євробачення в Україні використали максимум музичних семплів, комбінацій відеороликів з елементами, які показують, що таке Україна.

"Ті, хто дивився трансляцію Євробачення цього року, міг побачити: для всіх учасників ролики-візитки перед номерами зняли в різних куточках Португалії, і в цьому форматі показали країну. Якщо згадати, в Австрії і Швеції Євробачення проходило дуже святково, доброзичливо і гостинно. Міста всюди були забрендовані логотипами конкурсу", - зазначає Яна Прядко.

"За коротким виступом в прямому ефірі стоїть величезна і копітка праця протягом двох тижнів"

Євробачення для артиста починається за два тижні до прямих ефірів.

"Після того, як кожен учасник приїжджає в країну, у нього відбувається 3-5 репетицій. Вони тривають по 1,5 години кожна. В цей час артист і велика команда всіх технічних служб відточує світло, камери – все, що ми бачимо пізніше в прямому ефірі. За коротким виступом у прямому ефірі стоїть величезна і копітка праця протягом двох тижнів до того. Плюс, звичайно ж, кожен артист працює у своїй країні по підготовці номера. Всі камери на 43 країни – прописуються заздалегідь, всі світлові картинки, кожен крок, кожен рух – все це репетирується", - пояснює Яна Прядко.

За її словами, цікаві речі відбуваються на сцені, коли по телебаченню йдуть візитки артистів, а глядачі в залі можуть бачити, що відбувається.

Виступ MELOVIN (Youtube-канал Eurovision Song Contest)

"У цей момент на сцену вибігають близько 40-50 чоловік персоналу. Вони забирають всі декорації попереднього номера. Прибиральниці прибирають, миють підлоги: повинні бути ідеально чистими, світлими і без будь-яких слідів. В цей же час встановлюються нові декорації".

На сцені з'являються лазерні мітки, які вказують, де має стояти той чи інший предмет декорації або мікрофон.

"Лазерні мітки прописані на кожен номер: тут мікрофонна стійка, тут барабани, тут – декорації. Всі ці рухи на сцені відбуваються, в той час як по телевізору глядач бачить, як артист в даному випадку ходить по Португалії та представляє свій номер".

Яна згадує: є всього близько тридцяти секунд, щоб прибрати всі декорації від попереднього номера і встановити все необхідне для наступного.

Перед прямими ефірами Євробачення завжди проходить чотири великих репетиції півфіналу і фіналу: артисти приїжджають в арену в 9 ранку і їдуть тільки ближче до півночі.

"Ніхто не робить поблажок для артиста, навіть якщо він в своїй країні – суперзірка. Все працює як годинник. Перед репетицією їм роблять грим і зачіски, потім відбувається денна репетиція – в точності те, що ми бачимо в ефірі. Потім – вечірня репетиція. І так – чотири рази. Це вимотує артиста і морально, і фізично. Не у кожного вистачає сил акумулювати енергію, щоб робити одне і те саме протягом двох тижнів, та ще й ідеально виглядати у фіналах і півфіналах. Тому, якщо звучать текзи про те, що артист втомлений – це не просто так виникло", - розповідає Яна Прядко.

Фото: Виступ MELOVIN в гранд-фіналі Євробачення 2018 (Eurovision.tv)

Всі приїжджають на Євробачення артисти повинні суворо дотримуватися правил конкурсу та брати участь у всіх репетиціях. Виключення не роблять практично ні для кого, зауважує Яна.

"Мабуть, єдиний виняток з правил був для Сальвадора Собрала. Випадок з Сальвадором для Євробачення швидше унікальний: в цілому ніхто не робить поблажок для артиста, навіть якщо він в своїй країні – суперзірка. На всіх репетиціях у Києві співала сестра Сальвадора Собрала приїхав тільки на генеральну репетицію з причини поганого стану здоров'я. Можливо, оргкомітет прийняв таке рішення, адже номер Сальвадора не вимагав спецефектів і декорацій: співак просто стояв на сцені перед мікрофоном", - припускає Яна.

"Для мене було шоком, наскільки в цьому році оцінки журі далекі від того, як оцінили учасників глядачі"

Яна Прядко нагадує: Ізраїль три рази переміг на Євробаченні з періодичністю у двадцять років. Цього разу головна статуетка конкурсу дісталася ізраїльської співачці Netta.

"В минулий раз Dana International перемогла двадцять років тому, а до цього Ізраїль перемагав у 1979 році", – нагадує вона.

 

Виступ Нетти Барзілай на Євробаченні 2018, який приніс їй перемогу (Youtube-канал Eurovision Song Contest)

"З періоду, коли ми занурилися в Євробачення разом з Русланою з 2004 року, можна простежити, як тренди конкурсу змінюються. Якщо раніше минулий переможець багато у чому задавав тон на наступний конкурс, то в цьому році, як мені здається, були різнопланові учасники! Наприклад, після перемоги Руслани у наступному 2005 році багато хто став робити номери з барабанами, зі схожою хореографією. Раніше той, хто перемагав, багато в чому задавав тон номерами і пісень інших учасників у наступному році. У цьому ж році всі учасники були дуже різнопланові. Вважаю, що Нетта цього року перемогла, тому що вона знаходиться чітко в трендах сьогоднішнього часу", - вважає Яна Прядко.

Фото: Яна Прядко з MELOVIN та Ігорем Кондратюком (з особистого архіву)

Український артист MELOVIN за підсумками голосування на Євробаченні 2018 зайняв 17 місце.

На думку Яни Прядко, цього разу журі конкурсу голосувало дуже несподівано. Їх бали дуже відрізнялися від оцінок глядачів. Іноді кардинально. А от коли Євробачення проходило в Києві, на 90% оцінки журі були близькі до оцінок глядачів.

"Для мене було шоком, наскільки цього року оцінки журі далекі від того, як оцінили учасників глядачі. Це стосується нашого MELOVIN'а та Олександра Рибака. Було помітно, що журі підходило до оцінювання дуже суб'єктивно. На мій погляд, голосували за те, що їм особисто подобається. Мені здається, це не зовсім правильно. Адже в оцінці професійного журі повинен бути комплекс багатьох якостей", - говорить вона.

На її погляд, MELOVIN показав на Євробаченні просто відмінний виступ.

"Адже, відверто кажучи, практично половина учасників конкурсу не потрапляла у ноти. А MELOVIN виступив просто чудово, - зауважує вона.

Відео: Хто став переможцем Євробачення 2018 (video.rbc.ua)

Раніше Ігор Кондратюк зазначив, що MELOVIN – самий недооцінений журі учасник Євробачення.

On Top