ua en ru

День українського кіно: Єгор Бенкендорф про те, як зробити наш кінематограф прибутковим і популярним

День українського кіно: Єгор Бенкендорф про те, як зробити наш кінематограф прибутковим і популярним Фото: Українські фільми (pxhere.com)

Фільмів в Україні знімають багато, але це поки що, на жаль, не індустрія, упевнений гендиректор телеканалу "112 Україна"

Напередодні дня українського кіно, який цього року відзначається 8 вересня, Styler запитав думку генерального директора телеканалу "112 Україна" Єгора Бенкендорфа про те, як розвивається українське кіно за останні кілька років. Також ми поговорили про українських фільмах, гідних уваги і про те, як зробити український кінематограф прибутковою і популярною серед глядачів.

За словами Єгора Андрійовича, завдяки держпідтримці у нас почали знімати більше кіно, але більша частина фільмів - низької якості.

"Це не тільки моя думка: глядач же масово на ці фільми не йде. Начебто і бюджет є, і люди не самі бездарні ці фільми знімають, але виходить, за рідкісним винятком, відверто погано. Можливо, з часом кількість переросте в якість. Але, з іншого боку, є шанс, що після останніх законодавчих змін у цій сфері держпідтримка запрацює на повну силу. Фільмів у нас знімають багато, але це поки що, на жаль, не індустрія, не системний підхід, а часто, і не мистецтво", - вважає він.

"Великі надії покладаю на "Захара Беркута" з відомими голлівудськими акторами"

Ми також попросили Єгора Бенкендорфа виділити кілька українських фільмів, які відрізняються якісною роботою і можуть бути цікаві глядачеві.

"Прекрасний Лозниця, і, я вважаю, його правильно рекомендував цього року оскарівський комітет. Взагалі, з документалістикою у нас все більш-менш непогано. Дуже багато цікавих молодих режисерів та авторів. Але це не той напрямок, у якого багато глядачів", - каже він.

День українського кіно: Єгор Бенкендорф про те, як зробити наш кінематограф прибутковим і популярним

Фото: Єгор Бенкендорф, генеральний директор телеканалу "112 Україна" (facebook.com)

На його думку, в ігровому кіно було кілька дуже якісних проектів у різних жанрах.

"Наприклад, "Кіборги" - гарний патріотичний фільм, перший успішний сімейний фільм – "Сторожова застава". Хочеться відзначити "Контрабас". Це, звичайно, не фестивальний шедевр, але він таким і не замислювався. Просто класне кіно вихідного дня. Великі надії покладаю на "Захара Беркута" з відомими голлівудськими акторами. Гарну дитячу анімацію робить Анімаград. З задоволенням дивився "Вкрадену принцесу", і ми з доньками дуже чекаємо "Мавку". Загалом, не так вже й багато", - звертає увагу він.

"Потрібно задіяти телеканали, тому що там - концентрація розумних і талановитих людей"

Часто нам нагадують про те, що українське кіно не є прибутковим. Як зробити, щоб воно стало фінансово вигідним і популярним? Єгор Бенкендорф нагадує: все-таки був період, коли українське кіно вигідним якраз було.

"У 2005-2008 роках я як раз займався кіно. Ми знімали так звані "телемувіки". У той же період ми взяли участь в інвестуванні найбільш успішного прокатного кіно України "ВІЙ". І прибутковим воно було тому, що продюсер ніс особисту відповідальність за продукт. Зняв поганий продукт - значить ти його не продаси. Не продаси - не матимеш гроші. Мені здається, особиста відповідальність продюсера за успіх фільму - це найбільш короткий шлях до того, щоб фільм став популярним, а значить - і прибутковим", - зазначає Єгор Бенкендорф.

День українського кіно: Єгор Бенкендорф про те, як зробити наш кінематограф прибутковим і популярнимФото: Знакові особистості українського кіно (колаж РБК-Україна)

Він вважає, що в Держкіно приймати рішення про те, які фільми фінансувати, а які - ні, мають дві категорії людей: медіапродюсери та прокатники.

"Тільки тоді кіно стане касовим, адже тільки ці дві категорії зацікавлені в прокаті. А зараз виходить, що зацікавлені тільки ті, хто виділяє гроші і ті, хто їх отримує. Де українські жахи, комедії, трилери? Потрібно задіяти телеканали, тому що там -концентрація розумних і талановитих людей. Уявіть, що Держкіно виділило кошти семи українським телеканалам, щоб вони зняли по фільму. І в цьому суперництві буде багато всього: якість, промо, залучення аудиторії, допомога телебаченню", - додає Бенкендорф.

За словами Єгора Андрійовича, за таким самим принципом треба працювати і з документальними фільмами.

"Не можна виробляти тільки фестивальне кіно, це кінець індустрії. Крім того, потрібно залучати іноземні компанії пільговим оподаткуванням, що б вони заходили в Україну на виробництво. Загалом, існує багато шляхів, як зробити українське кіно цікавим і прибутковим. Було б бажання", - резюмує він.

Відео: Новинки українського кіно (video.rbc.ua)

Нагадаємо, раніше два українських фільми отримали нагороди від зарубіжних критиків на ОМКФ.

Також фільм молодого режисера отримав престижну кінопремію.