Укрзалізниця змусить українців платити за ремонт "вбитих" вагонів
Збитки Укрзалізниці компенсуються за рахунок вантажоперевезень, нагадує експерт
В Україні залізнична інфраструктура і рухомий парк перебувають в дуже поганому стані. При цьому найбільш проблемні ділянки виділити складно, і де конкретно стан залізниць, поїздів і вагонів найгірший – говорити не зовсім вірно, адже інфраструктура зношена практично скрізь.
Таку думку у коментарі для Styler висловив Сергій Вовк, директор Центру транспортних стратегій.
"Знос рухомого складу сьогодні знаходиться на рівні 90%. Тому потрібно говорити про оновлення активів УЗ в цілому, адже проблема характерна для всіх ділянок", - говорить експерт.
Проблему дефіциту поїздів у різних напрямках Укрзалізниця намагається частково вирішити шляхом запуску додаткових поїздів там, де на них високий попит, говорить він.
"Наприклад, запускаються додаткові поїзди влітку на півдні України за рахунок сезонного збільшення туристичного потоку. Або ж взимку в період новорічних свят у західних напрямках", - додає експерт.
Зараз збитки Укрзалізниці компенсуються за рахунок вантажоперевезень.
"Тому в майбутньому найбільш оптимально буде перейти від крос-субсидування до моделі бюджетного замовлення, коли держава буде виступати замовником послуг УЗ з перевезення пасажирів і компенсувати різницю між доходами і вартістю перевезень через бюджет", - говорить Сергій Вовк.
Тому підняття цін на квитки на проїзд в поїздах - це єдиний вихід, констатує експерт.
Стало відомо, що в Укрзалізниці мають намір скоротити кількість провідників у поїздах.
Раніше повідомлялося, що пасажири поїзда "Львів-Маріуполь" вирішили провести прибирання в купе. Вагон виявився неприбраним і непідготовленим до виїзду поїзда.