У Києві презентували вже став знаменитим літак Ан-178, який представляв Україну на міжнародному авіасалоні Фарнборо 2016 в Лондоні
16 вересня в Києві на території Державного музею авіації відкрився Ukraine Avia Fest 2016. Там публіці представили Ан-178, створенням якого творці нової моделі мають намір завоювати нові позиції на авіаринку і зміцнити авторитет України за кордоном.
Ан-178 приходить на заміну військово-транспортним літакам попереднього покоління Ан-12, Ан-26 і Ан-32. Провідні інженери заводу "Антонов" задалися метою створити повністю конкурентоспроможний на ринку літаків продукт. Таким чином, Ан-178 замінив свого попередника Ан-12 і вже набирає популярність як в Україні, так і за кордоном. Літак не тільки повторює всі досягнення своєї родини, а й має ряд покращених характеристик.
Сімейні традиції української авіації
"Літаки – вони як люди. У них є батьки, діти, онуки. Такого типу літак був побудований ще у 1956 році. Настав час змінювати цю машину: підняти на новий рівень характеристики. Якщо Ан-17 брав на борт 14 тонн вантажу, то Ан-178 здатний підняти в повітря і доставити в необхідне місце призначення вже 17 тонн. Якщо у першого швидкість – 600 км/год, то в Ан-178 – 850 км/годину", - розповідає Валерій Романенко, провідний науковий співробітник Державного музею авіації.
За словами вченого, зараз можна впевнено сказати: ця модель літака - більш швидкісна, з великим обсягом фюзеляжу, ніж попередні моделі. Саме транспортні літаки – як раз та ніша, в якій "антоновці" мають усі шанси успішно конкурувати з іншими марками літаків, каже Валерій Дмитрович.
"Я, звичайно вже не в тому віці, щоб зараз сісти і полетіти на Ан-178, але я літав на "Мрії", "Руслані", на Ан-70. І зараз неймовірно радий, що в України є тепер і новий Ан, гідно продовжує "сімейну" традицію своїх попередників.
Раніше, багато років тому, при штормі або будь-якому іншому погіршення погоди деякі літаки могли злітати не так легко. До речі, "погодна витривалість", літаків зараз пішла далеко вперед. І це дозволило створювати літаки такими, щоб вони могли сідати і злітати в більш поганих погодних умовах, ніж "вміли" раніше, - говорить Олександр Галуненко, заслужений льотчик-випробувач, герой України.
"В області пасажирських літаків традиційно існує багато конкурентів. Тому в лінійці пасажирських літаків "Антонов" є з ким позмагатися. Адже там і Embraer, Bombardier, і інші гідні фірми. А ось лінійка вантажних літаків – це як раз те що треба. Там ми можемо конкурувати, хоча для цього потрібен час", - додає Валерій Романенко.
Ан-178 зможе перевозити багато різних видів вантажів і контейнерів. Максимальна місткість літака – це два морських контейнери, що мають великі габарити. Також в Ан-178 може поміститися і самохідна техніка.
На думку українських авіаційних фахівців, ринок збуту літака Ан-178 може скласти близько 800 літаків протягом 10-12 років. Середня ціна одного літака складає $40 млн.
Замовлення на виробництво Ан-178 "посипалися" ще до того, як літак вперше злетів, згадують інженери заводу "Антонов". На даний момент є вже оплачене замовлення на десять машин від Азербайджану. Крім того, три літаки Ан-178 повинні надати на озброєння українських військово-повітряних сил.
Передбачається, що 30 літаків закупить Саудівська Аравія. Також зараз покупкою оновлених літаків цікавиться Китай: передбачена закупівля двох Ан-178 у України і подальше спільне виробництво літака з цією країною.
"Сьогодні ми з екскурсоводом показували літак іракському бригадному генералу. Розповідали йому докладно, ніж Ан-178 відрізняється від тих, які вже є на озброєнні Ірану. Сподіваюся, всі ці фактори в комплексі будуть сприяти тому, що літак займе гідне місце на світовому авіаринку", - додає Валерій Романенко.