Саму ідею побудувати метро в Києві в кабінетах російських чиновників називали "гріховною"
Ідея відкрити в Києві метро з'явилася після того, як в 1863 році в Лондоні запрацював перший метрополітен. Але не все виявилося так швидко, як хотілося. Російські чиновники не поспішали відкривати для киян підземку.
У 1883 році керівник Південно-Західної залізниці Дмитро Андрієвський подав цареві Олександру ІІІ революційний проект. Андрієвський запропонував побудувати в столиці України метро, повідомляє ICTV.
За його інженерним планом підземка, довжиною в чотири з половиною кілометри, повинна була поєднати центр міста - Хрещатик - з двома головними транспортними вузлами столиці - Лук'янівкою та Звіринцем. Але російський цар заблокував проект, а Андрієвський отримав хвилю обурення з боку народу.
Ідею побудувати в Києві метро російські чиновники називали "гріховною". Після цього про проект забули на десять років.
У квітні 1918-го до влади в Україні прийшов гетьман Павло Скоропадський. Він очікував на підтримку Німеччини у своїй політиці. Після того, як диверсанти більшовиків висадили в повітря артилерійський склад в Києві, цілий район Звіринець перетворився в попіл. Щоб заспокоїти населення, Скоропадський доручив відновити постраждалий район і розпочати тут будівництво підземки. Київське метро для гетьмана проектував інженер Михайло Чубинський - рідний брат автора українського гімну.
До проекту залучили меценатів і кращих інженерів зі всієї колишньої Російської імперії. Відзначимо, що в 1918 році російські бізнесмени і опозиційні до більшовиків політики масово шукали притулку в Україні. За неповних вісім місяців свого правління Скоропадський не встиг реалізувати свій амбіційний проект. І його розробки пізніше присвоїли собі большевики, коли в 1935-му почали будувати метро в Москві. Між тим, у Києві метро будувати не поспішали, але перша лінія підземки все-таки відкрилася в 1960 році. Її проект належав Михайлу Чубинському.
Як раніше повідомлялося, народні депутати здивували українців своїм незнанням цін на найнеобхідніші речі – продукти харчування, а також на комунальні послуги.